No omakoti asujat, oletteko nauttineet tänään lumitöistä?
Kommentit (49)
Kyllä nautin! Me asumme maalla ja naapuri ehdotti eläkkeelle jäätyään, että hän hoitaa meidänkin pihan kunnes ei kunto enää kestä, josko me sitten hoitaisimme hänen. Nyt ensimmäistä talvea me hoidetaan molemmat pihat ja pakko se on myöntää, että on mukavaa hommaa! Aamuihin pitää tottakai varautua, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmaa. Teinitkin ovat nyt kaikista kotitöistä ilmoittaneet mieluisimmaksi juuri lumityöt, joten he hoitavat ne usein koulun jälkeen tai iltaisin.
Mutta mikä helvetti siinä on kun ruuanlaitto on ikuinen ongelma? Ei millään jaksaisi. Tekisin mielelläni pihahommia tuplasti sen ajan, mikä ruuanlaittoon menee.
Yleensä emme tee lumitöitä ollenkaan, ellei tule yli 50 cm. 5 metriä pihatietä, joka ajetaan nelivedolla litteäksi. Ei tule edes liukkaaksi ennenkuin sulaa pois.
En kolannut eilen kertaakaan ja nyt lumi on painunut kasaan ja jatkaa sulamista. Vaikuttaisi että ei tarvitse kolata lainkaan. Vilpitön kysymys: Miksi kukaan tekee lumityöt ylipäänsä kolmeen kertaan? Itse teen sitten kun lumisade loppuu, jos teen.
Vierailija kirjoitti:
Todellaki, oli ihana tehä lumityöt. 45 minuuttia liikuntaa ja raikasta ilmaa :) Just tätäkin mietin, miksi en ikimaailmassa haluais asua jossain kaupungin kerrostalossa. Se luonnollinen liikunta mitä maalla ok-talossa saa, pitää kaupungissa "harrastaa" itsestään ulos jossain tun pinnallisessa kuntokeskuksessa. Miljoona kertaa mielummin tänään lumitöissä kuin juoksemassa matolla ja tuijottamassa vastapäistä, harmaata krs-talon seinää
Talvellakin voi juosta ulkona. 😄
Vierailija kirjoitti:
En kolannut eilen kertaakaan ja nyt lumi on painunut kasaan ja jatkaa sulamista. Vaikuttaisi että ei tarvitse kolata lainkaan. Vilpitön kysymys: Miksi kukaan tekee lumityöt ylipäänsä kolmeen kertaan? Itse teen sitten kun lumisade loppuu, jos teen.
No nyt on pakko mennä lapioimaan sohjoa kun kunnan tunari on tehnyt metrisen vallin ajotien kohdalle. En ymmärrä miksei sitä auraa voi ohjeta sen verran että lumet menisivät sivuun?? Vain 1 kuski isossa kunnassa osaa kääntää auraa
Asun taloyhtiössä, mutta vastaan kuitenkin. Olen nauttinut lumitöistä :D Kolasin pihaa ja lapioin/harjasin luhtikäytävät puhtaaksi. Lisäksi lapioin parkkipaikalla oman auton lumihangesta esille. Mökillä onkin sitten viikonloppuna enemmän lumitöitä vastassa, vaikka sen on traktori parkkipaikalle asti aurannut.
N28
Saahan noita pihoja kolailla jos tykkää tehdä lumitöitä ennenkuin lumet sulaa pois. Naapurin akka tuola kolaa kerrostalon parkkipaikkaa ja koittaa esittää ahkeraa. Kiirettä pitää että vielä ehtii kolata.
Perintölingolla tein lumityöt. Kyllä se kolaamisen voittaa, ainakin ajallisesti.
Olen kiitos. Säästyi bensarahatkin kun ei tarvinnut salille ajella, sai hyvää liikuntaa ja raikasta ilmaa.