Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?
Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.
Kommentit (718)
Asuin aiemmin ilman konetta, ihan hyvin pärjäsin. Kone ois mahtunu, mutta oli vuokrakämppä, en nähny tarvetta sinne hommata ite. Ja kyllä tiedän ihmisiä jotka useamman hengen taloudessakin pärjäävät ilman tiskikonetta.
Ainoat asiat joita kaipaan edellisestä, uudehkossa kerrostalossa olleesta asunnosta, on astianpesukone ja kylpyhuoneen lattian likaahylkivä käsittely.
Nykyiseen asuntoon mahtuisi vain kaikista kapein astianpesukone ja en tiedä olisiko se kovin hyödyllinen.
Helposti! Paljon mielummin ottaisin pyykinpesukoneen vakiona asuntoon, kuin tiskikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vesi laskussa huomaa käsintiskaamisen haitat, vettä kuluu monin kertainen määrä astianpesukoneeseen verrattuna
kattia kanssa ei tarvi valuttaa vettä kokoajan typeryskö olet
Olen yli 90 v. melkein esi-isä, leski. Kymmenkunta vuotta sitten vanhan pesukoneen tiivisteet pettivät ja parketti meni uusiksi. Siitä lähtien olen helposti hoitanut tiskauksen käsin. Asialla on kuitenkin toinen puoli: käsin tiskattaessa veden kulutus nousee selvästi ja vesi on hyvin kallista nykyään. Arvelisin, että pesukone tulisi halvemmaksi n. 10 vuoden
tähtäimellä.
Vaimon kans asutaan kahdestaan. Tässä asunnossa on valmiina astianpesukone, mutta emme ole sitä käyttäneet kertaakaan. Ne vähäset astiat pesasee niin nätisti samantien, ettei mitään järkeä kasata koneeseen pesua varten.
Lapsiperheessä oli tarpeellinen. Nyt yksin asuessa täysin tarpeeton. Tiskiä tulee niin vähän, että saisi odottaa ainakin viikon, että kone olisi täynnä. Sehän tarkoittaa sitä, että astiat olisi huuhdeltava ennen koneeseen laittamista, muuten alkavat jo haisemaan. Ja vettä kuluu siihen huuhtelemiseen. Täysin tarpeeton ainakin minulle.
Asun yksi, inhoan käsien työntämistä likaiseen veteen (vaikka olis hanskat käsissä). Eli en tulis toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksi, inhoan käsien työntämistä likaiseen veteen (vaikka olis hanskat käsissä). Eli en tulis toimeen.
Likaiseen veteen? Pystytkö pesemään tasot, pöydät jne? Tunnustan, että pesen ne vähäiset astiat juoksevan veden alla. Ei siihen kauan mene!
Ei tule toimeen mutta onneksi äiti tulee tiskaamaan, tekee ruuan ja pyyhkii pepun.
Uskon että tulisin, jos on pakko, mutta välillä mietin kuinka ihanaa on kun ei tarvitse tiskata vaan kone hoitaa työt.
En omista yksin asuvana astianpesukonetta. On niin vähän tuota astiastoa etten ole koskaan kokenut tarvitsevani.
Autossa ei ole tiskikonetta ja asun siellä noin 3/4 ajastani joten joo. Ei se paljon muuttaisi vaikkei kämpässäkään olisi. Se tiskien hoitaminen sitä mukaa kun niitä syntyy on niin selkäytimessä kun ei autossa mahdu mitään tiskivuoria keräämäänkään.
Olen pärjännyt ilman konetta jo yli 20 vuotta. Välillä sitä kaipailen, sillä koneeseen saisi likaiset astiat kätevästi piiloon.
Myös ruoanlaitto ja leivonta tökkii, kun kaikki ylimääräinen tekeminen tietää hirveästi lisää tiskattavaa. Joka päivä saa/joutuu tiskaamaan juoma-, ruoka-, ja eväsastioita ja ruoanvalmistusvälineitä. Jos ei tiskaa, niin kasa vaan kasvaa päivä päivältä, joten mieluummin tiskaus joka päivä, että paikat pysyy edes jotenkin siistinä, eikä allas täyty ihan kaikesta.
Onneksi olen aina "tykännyt" tiskaamisesta, mutta myönnettäköön, että joskus turhauttaa. Isompaan asuntoon haluaisin tiskikoneen. Mutta näin pärjään ilmankin.
Olen asunut yksin 20 vuotta ja ihan itse pesen astiat ilman konetta.Olette laiskoja ja pilalle hemmoteltuja nykyavuttomia imbesillejä.
Hyvin tulen toimeen. Jo 58 vuotta olen tullut.
Tulin hyvin toimeen ilman konetta yksin asuessani. Kahvikupin huuhtelin aina käytön jälkeen ja astiat tiskasin jokaisen aterian jälkeen. En ollut ikinä tiskiä ja lautasen, haarukan ja kattilan tiskaa 2 minuutissa.