Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?
Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.
Kommentit (313)
Minulla ei ole astianpesukonetta enkä ole kaivannutkaan. Olen kai jotenkin outo ihminen, kun tykkään tiskaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiskaan käsin ja joka toinen päivä. Neljä lautasta, neljä ruokalusikkaa, pari haarukkaa ja kolme veistä. Juuri muuta ei tule. Eivät häiritse siinä tiskialtaassa, kun ovat siististi päällekkäin ja puolipuhtaita. Joka toinen päivä riittää tiskaamiseen yksineläjälle.
Et käytä muita astioita?
En. Minä toimin noin. Muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiskaan käsin ja joka toinen päivä. Neljä lautasta, neljä ruokalusikkaa, pari haarukkaa ja kolme veistä. Juuri muuta ei tule. Eivät häiritse siinä tiskialtaassa, kun ovat siististi päällekkäin ja puolipuhtaita. Joka toinen päivä riittää tiskaamiseen yksineläjälle.
Et käytä muita astioita?
Syötkö einesruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käytä muita astioita?
Syötkö einesruokaa?
Kasviksia raakana.
asun ukon kanssa kahden, on tiskikone, mutta ei käytetä tiskaamiseen vaan harvoin tarvittavien astioiden varastona. Ukko tykkää tiskata käsin, ja hyvin menee
Todennäköisesti tulisin toimeen. Yksin sitä tiskiä tulee kerralla verrattain vähän ja muutenkin pesen silloin tällöin, esim. pannut ja kattilat käsin.
Juomalaseissa, kupeissa ja ruokailuaseissa olisi aluksi varmaan tottumista, jos niitä pitäisi taas ryhtyä käsin tiskaamaan. Joskus opiskeluaikoina viimeksi sitä säännöllisesti tehnyt.
Pakastin on hyvin hyvin tarpeellinen, syksyllä kantta myöten täynnä marjoja, keväällä pohja paistaa. Pakastan myös tarjouslohia ja makkaroita, koirarille jauhelihaa, leipää, ettei tarvitse leivän puutteen vuoksi kauppaan lähtä, vierasvaraksi kakkua ja pullaa, yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käytä muita astioita?
Et käytä paistinpannua, pasta-/riisi-/peruna-/kastikekattilaa, salaattikulhoa, juomalaseja, kahvimukia yms?
Me asutaan kaksin,eikä ole tiskikonetta.Syödään aika usein ulkona ja myös haetaan ruokaa.Mutta tehdään myös kotona.Meillä iso pesuallas ja tykkään tiskata,ikinä ei ole likaisia astioita tasoilla.Tiskaan käsin myös mökillä.Ei ole aikomustakaan ostaa konetta.
Ei ole ollut astianpesukonetta yli 20 vuoteen. Vielä en ole kaivannut eli hyvin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et käytä muita astioita?
Et käytä paistinpannua, pasta-/riisi-/peruna-/kastikekattilaa, salaattikulhoa, juomalaseja, kahvimukia yms?
Olen eri mutta tästä tajusin että en omista edes salaattikulhoa. Salaatti tehdään suoraan lautaselle, mihin kulhoa tarvitsisin 😁.
Haluaisin olla ihminen, joka tykkää tiskaamisesta ja tiskaa aina heti. Mutta en ole. Tasotiskari pyörii vähintään joka toinen päivä. Kun lapset on kylässä niin joskus monta kertaa päivässä. En halua elää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole tiskikonetta, joka on todella hyödyllinen laite, mutta sitten teillä varmasti on kahvinkeitin😆. Jota kukaan ei oikeasti tarvitse sillä veden voi keittää vedenkeittimessä ja sen jälkeen sitä kaadetaan porojen päälle suodattimessa. Tulee lisäksi parempaa kahvia.
En jaksa liikutella vedenkeittimessä vettä suodattimeen. Annan moccamasterin tehdä sen työn.
Ollaan yhdessä outoja ihmisiä kun olen tykännyt tiskaamisesta yli 80 vuotta.Hyvää ajattelulle ja sydämelle...oikein tietoa jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on astianpesukone, mutta en käytä sitä. Kätevää heti huuhtaista se yksi kuppi tai lautanen, mikä sinkulla likaantuu.
Täh, mulla likaantuu vaikka kuinka paljon astioita. Syön kolme kertaa päivässä ja otan aina uuden lautasen, lasin, ottimet sekä kokkauksesta tulee myös tiskattavaa.
Kolme kertaa päivässä?? Edes lomautettuna en syö noin montaa kertaa, vaikka olisin koko päivän kotona.
Syön 5 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin enkä todellakaan haluaisi tiskata niitä taikinakulhoja ym joita tulee leipoessa. Vettäkin kuluisi valtavat määrät.
No eipä ne koneeskaan puhdistu jos vähänkään sitkeetä niissä
Silloin, kun asuin yksin eikä ollut lemmikkieläimiä ja piti vielä käydä toimistolla töissä (lue: lounaan söi muualla kuin kotona), pärjäsin aivan hyvin ilman aamukahvikupin ja iltapala-astioiden kanssa, mutta nykyään, kun on toinen ihminen, useampi kissa ja etätyö, niin en enää haluaisi koneesta luopua. Pari vuotta takaperin, kun kone meni rikki eikä uutta saanut saman tien, siirryttiin aika äkkiä kertakäyttöastioihin ja eineksiin siksi väliajaksi, kun sitä tiskiä vain riitti ja riitti, vaikka miten olisi pessyt. Eikä muuten tule käsin yhtä puhtaaksi, kun ei voi käyttää 70-asteista vettä ja tarpeeksi vahvaa pesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Aina puhutaan vain koneen käyttämän veden määrästä, mutta unohdetaan kokonaan koneen käyttämän sähkön määrä. Kai sekin jotain maksaa?
Pesen usein astioita käsin, vaikka mulla kone onkin. Käytän konetta ehkä noin kerran kuukaudessa. Kahden hengen talous ja pidän tiskaamisesta.
Käsin tiskaamiseen tarvitaan lämmintä vettä, vieläpä paljon, ja meillä ainakin lämminvesivaraaja toimii sähköllä, joten en ole vakuuttunut, että tiskikone juuri sen enempää kuluttaa.
Asun yksin ja tiskikone käy n kerran viikossa. Enpä osaa sanoa olenko hieman höppänä kun muuttaessani astianpesukoneella varustettuun kerrostalo-asuntoon niin ostin lisää kuppeja, lautasia, laseja ym ihan sen takia että saan koneen täyteen. Hyvänä puolena koen että tiskit ovat poissa pöydiltä ja tasoilta, inhottavaa on se koneen tyhjennys. Rasittavaa puuhaa, en silti juurikaan tiskaa käsin, paitsi äsken lempikattilani.