Onko muita päälle 30v jolla on vain jotain tuhansia säästöjä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain velkaa
Sama homma.
M53
150k € + 80€ maksettu asunnosta, ikää tasan 30v. Ihan hyvin ikään nähden, mutta liian kauan meni autoihin ja baariin rahaa työntäessä. Tavoite 40v 500k ja 50v eläkkeelle.
M30
Päälle 30-vuotiaana oli säästöjä. Ne meni eron myötä, kun ensin remppasin akalle asunnon ja myin sille oman osuuteni alihintaan, kun luulin että se säilyisi lapsen lapsuudenkotina. Akka sitten muutti toisen luo ja laittoi sen sijoitusasunnoksi. Loput rahat menneet elareihin ja käräjille, että saisi nähdä lasta edes muutaman tunnin viikossa, koska ilman käräjien päätöstä akka ei antaisi nähdä ollenkaan. Nyt nelikymppisenä vain velkaa. Miehet, katsokaa tarkkaan kenen kanssa lisäännytte.
Sijoitan noin tonnin kuukaudessa t. M25
Työt lähti alta ja kämppä sekä paku samaten, rahaa ei ole oikeasti yhtään, M45.
Vierailija kirjoitti:
Päälle 30-vuotiaana oli säästöjä. Ne meni eron myötä, kun ensin remppasin akalle asunnon ja myin sille oman osuuteni alihintaan, kun luulin että se säilyisi lapsen lapsuudenkotina. Akka sitten muutti toisen luo ja laittoi sen sijoitusasunnoksi. Loput rahat menneet elareihin ja käräjille, että saisi nähdä lasta edes muutaman tunnin viikossa, koska ilman käräjien päätöstä akka ei antaisi nähdä ollenkaan. Nyt nelikymppisenä vain velkaa. Miehet, katsokaa tarkkaan kenen kanssa lisäännytte.
Tämä yksipuolinen marina on varmasti täysi totuus kaikesta mitä tapahtunut 🙄
Jotain 10.000€ miinuksella olen. Luottotiedot kuitenkin kunnossa. Pitää alkaa lyhentää nopeammin. M40
Minulla on sijoituksia 15 000e. Ja pankkitilillä on rahaa 800e. Huomenna tulee kuukauden tili ja käteen jää 2600e.
Asuntolainaa on enää 25 000e ja autolainaa on 12 000e. Velaton kesämökki löytyy.
En ole rikas mutta en mikään köyhäkään, kuulun ehkä alempaan keskiluokkaan. Harmi kun nuorena tuhlasin rahojani aivan liikaa ja aloitin sijoittamisen vasta noin 30 vuotiaana.
M35
Ei säästöjä, velkaa 374 650€, jota en pysty lyhentämään koska olen työtön, M45.
27 vuotiaana oli toistakymmentätuhatta säästöjä.
Niistä iso osa meni talon käsirahana 2019 ja loput remontteihin. Tammikuussa 2021 oli säästöjä 700 €...
Harmittaa kun silloin ei ymmärtänyt ottaa isompaa lainaa minimikäsirahalla vaikka tarjottiin. 1,9% korkokatto olisi vielä 2029 asti.
Sittemmin aina kun on säästöjä kertynyt, niin ne on menneet johonkin. Viimeksi 2024 jouduin auton ostoon ja siihen asti säästetyt 6000 € meni sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on noin paljon velkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä on sitä päässyt kertymään, mutta firma meni alta ja nyt tilanne näyttää tosi pahalta, M45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä on sitä päässyt kertymään, mutta firma meni alta ja nyt tilanne näyttää tosi pahalta, M45.
Itse olet tilanteesi aiheuttanut, miksi et mene töihin ja ala lyhentämään velkaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet tilanteesi aiheuttanut, miksi et mene töihin ja ala lyhentämään velkaa pois?
En saa mistään työtä, ei kukaan huoli tälläistä keski-ikäistä rakennusalan kehäraakkia mihinkään, M45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mistään työtä, ei kukaan huoli tälläistä keski-ikäistä rakennusalan kehäraakkia mihinkään, M45.
Sitten menet kouluun ja kouluttaudut haluamallesi alalle.
Mulla on nyt 37-vuotiaana varallisuutta sellainen 155 000. Voisi olla paljon enemmän, olen sijoittanut aika passiivisesti ja ollut myös välillä pois töistä opintojen ja sairauden takia (siis alanvaihtaja).
116 000 e sijoitussalkku näin 36-vuotiaana. Tiedostan, että olen ollut hyvin onnekas kun töitä on riittänyt ja käytän rahaa vähän pakollisten elämisen kulujen lisäksi. Tavoitteena taloudellinen riippumattomuus.
Minulla on vain velkaa