Millaisiin lusmuihin olette työkavereina törmänneet?
Olen huomannut, että joka työpaikalla on aina joku, joka lähinnä välttelee töitä tai motivaatiosaikuttaa jatkuvasti. Millaisia tapauksia teillä on tullut vastaan?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Laiskurit käyttävät puheessaan ilmaisua, että pitäisi tehdä sitä tai tätä. Tarkoittaa sitä, että eivät itse tee, mutta odottavat muiden tekevän.
Tämä.
Metallipajassa oli laiskuri joka meni kesken päivän vessaan 1-2h päiväunille! Suolasin jätkän pomolle. Pomo odotti vessan oventakana tunnin kunnes unikeko tuli haukotellen ja sai sellaista huutoa, että varmaan heräsi päivään!
Saikulla enemmän kun töissä, katselee sarjoja/elokuvia/youtubea työajalla, opiskelee työajalla, istuu jalat pöydällä ja selaa nettiä.
Nuorena miehenä olin vajaan vuoden raksalla töissä ja siellä oli näitä seurustelu-upseereita. Juttua riittää, mutta hanskoja eivät lianneet. Nojailivat lähinnä lapioon, ja jos vastaava mestari sattui piipahtamaan paikalla, niin pari kevyttä lapiollista siirsivät paikasta toiseen kunnes mestari oli poistunut paikalta, jonka jälkeen alkoi taas lapioon nojailu ja tarinointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskurit käyttävät puheessaan ilmaisua, että pitäisi tehdä sitä tai tätä. Tarkoittaa sitä, että eivät itse tee, mutta odottavat muiden tekevän.
Tämä.
Ne laiskimmat tekevät vauvalle aloituksia tyyliin "lusmut töihin"...
Minä olen jo lähes eläkeiässä ja huomaan olevani hitaampi kuin nuoret työntekijät. Teen parhaani joka päivä, sairaana en ole ollut oikein koskaan. Harmittaa, mutta minkäs teet. Pärjään kyllä ihan hyvin, pää toimii ja tietotekniset taidotkin ajan tasalla, mutta olishan se kiva olla vielä se nopein ja taitavin, mutta tunnenkin olevani lusmu.
Aamulla suoraan työpaikan vessaan ja sieltä lounasaikaan ulos syömään. Lounaan jälkeen takaisin vessaan paskalle ja sitten kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli eräs, joka vain röyhkeästi käski meidän tehdä omat hommansa, vaikka itsellä oli hirveä kiire. Oli esimies, niin ei auttanut pullikoida vastaan.
Näitä, ESIMIEHIÄ, mistä niitä riitti ja riittää?
On se jännä että kehdataan valitaa kun lusmu on palkattu teidän työpaikalle, sen jälkeen kun on ensin kovaan ääneen huudettu kuinka halutaan se työhön. 😂 Mitä te luulitte että työtä vieroksuvat lorvi katarit tekee kun ne palkataan? Muuttaa sitä perusluonnettaan vai? Kuinka sinisilmäinen tyhmä voi ihminen olla? Ensin kiukutellaan katkerana kun se makaa himassa, vaaditaan sitä menemään töihin, sitten huudetaan pää punaisena kun se makaakin meidän työpaikalla. 😂 Ei käynyt koskaan mielessä huudellessa näistä laiskimuksista niitä "Mee töihin" iskulauseita että voi paska osua omaan tuulettimeen? Joku sanoikin että sitä niitätte mitä kylvätte. Voi voi.. 😂
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä on pakko sanoa että olen 100% samaa mieltä edellisen kommentin kanssa. Jos kerrankin olet valittanut siitä että jotain ei työnteko kiinnosta ja joudut sen tukia maksamaan, niin pidä jumalauta turpasi kiinni kun se sitten on sinun työpaikallasi lusmuilemassa sen koti sohvansa sijaan. Ja aiheittaa sinulle lisätöitä. Sinulle se lusmuilu ei maksa kaikkineen kuluineen yli 4000 euroa kuukaudessa kuten minulle joka sen joutui palkkaamaan eikä pääse edes eroon kun onnistui esittämään koeajan.
Nythän se irtisanominen helpottui.
45 työvuoden jälkeen eri paikoissa voin sanoa että suomalaisissa riittää lusmuja, joka sorttia. Ja tilanne paheni entisestään kun älypuhelin tuli. Siihen käytetään palkallista työaikaa niin paljon että sillä rahalla palkattaisiin kymmeniä tuhansia ihmisiä töihin, jos tulisi tilaisuus vähentää lusmuilta heidän puhelimeen käyttämänsä työaika.
Vierailija kirjoitti:
45 työvuoden jälkeen eri paikoissa voin sanoa että suomalaisissa riittää lusmuja, joka sorttia. Ja tilanne paheni entisestään kun älypuhelin tuli. Siihen käytetään palkallista työaikaa niin paljon että sillä rahalla palkattaisiin kymmeniä tuhansia ihmisiä töihin, jos tulisi tilaisuus vähentää lusmuilta heidän puhelimeen käyttämänsä työaika.
Vakavissasi uskot ettei ne sen jälkeen löytäisi tapaa lusmuilla? Kyllä ne voi siellä paskalla istuessa ristikkoakin täytellä ihan ilman älypuhelimiakin. Meillä on töissä puhelimien käyttö kielletty. Tätä kyllä noudatetaan, sen liaäksi meillä on töissä äijä joka hengailee huusissa varmaan 60% työajastaan, loput 40% käyttää taukoihin.
Ei haluaisi tehdä mitään muuta kuin arkiaamua, joten saikuttavat tai hoitavat sairaita lapsiaan useimmiten, kun olisi joku muu vuoro, tai ovat töissä mutta kiukuttelevat eivätkä tee töitä. Sitten vielä ihmettelevät, kun muiden listat ovat melkein pelkkää iltaa, yötä ja viikonloppuja, ja miten palkka on huomattavasti enemmän.
Jokaikisessä työpaikassani eri aloilla on ollut niitä, jotka ilmoittavat, että eivät halua olla viikonloppuna töissä, mutta sitten valittavat, kun joku muu tekee viikonlopun toisensa perään. Silloin kun listoja tehdään on kyllä niin tärkeitä menoja aina, että ei mitenkään pääse töihin viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä lisää työllisyyttä. Teillä muilla riittää töitä kun mukana on semmoisia jotka tekevät vähemmän. Jos nuo pomon kaverit ja saikuttajat olisivat nopeita ja ahkeria niin tarvittaisiinko teitä vähemmän suosittuja siellä ollenkaan.
Meillä metallitöitä tekevässä, n.50 ihmisen työpaikassa yksi henkilö aloittaa joka päivä jonkun erittäin äänekkään työn aina ennen varsinaisen työajan alkua/tauon aikana/ruokatunnin aikana.
Huutelee ja uhoaa muille samalla: "näin täällä töitä tehdään"!
Varsinaisena työaikana ei sitten tee yhtään enempää tai senkään vertaa mitä muut.
Hän myös haukkuu ja vähättelee selän takana kaikkia muita työntekijöitä , ohittaen työnjohtajat jne, soitellen/viestitellen firman pääjohtajalle.
Mulla oli romani työkaverina velvotetyöllistettynä, ei paljoa työpaikalla näkynyt, puhumattakaan että olisi töitä tehnyt.
Olisiko työpaikka Olarinpuiston hoivakodissa?