KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3336)
Jos on tilanne:
Paikkoja 20
Valittuja 10
Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita?
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilanne:
Paikkoja 20
Valittuja 10
Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita?
Jos siinä on vasta todistusvalinnalla sisään päässeet?
Hakiko kukaan oikikseen avoimen väylän kautta? Mikä ollut näihin keskiarvoraja?
Vierailija kirjoitti:
Voiko varasijat liikkua viikonlopun aikana?
Ei ainakaan vielä tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta?
Mua kans kiinnostaa tää..
Mitä tuolla enää stressaa.
Avoimessa saa opiskella ilman työkkärin lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta?
Mua kans kiinnostaa tää..
Olen sitä mieltä, että tulet pääsemään ekaan toiveesesi, onko se nyt vielä toiveesi, vai oletko ehkä kuitenkin halunnut pitää tuon toiseksi laittamasi hakukohteen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla enää stressaa.
Avoimessa saa opiskella ilman työkkärin lupaa.
Vain yli 25-vuotiaat, vain omalla kustannuksella ja vain rajoitetun opintopistemäärän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilanne:
Paikkoja 20
Valittuja 10
Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita?
Jos siinä on vasta todistusvalinnalla sisään päässeet?
Tämä. Vipunen ei oilein päivity.
Vierailija kirjoitti:
Hakiko kukaan oikikseen avoimen väylän kautta? Mikä ollut näihin keskiarvoraja?
Raja vaihtelee eri yliopistoissa.
Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta?
Mua kans kiinnostaa tää..
Minulla oli näin niin ku sulla ja en saanut paikkaa ekasta.
Vierailija kirjoitti:
Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.
Oletko ylioppilas? Näkyykö sulla kaikki todistuspisteet vielä Opintopolussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.
Oletko ylioppilas? Näkyykö sulla kaikki todistuspisteet vielä Opintopolussa?
Edellinen kommentti ei tullutkaan tähän mutta siis oon ja näkyy edelleen
Voiko varasijat liikkua viikonlopun aikana?