Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3336)

Vierailija
3321/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko varasijat liikkua viikonlopun aikana?

Vierailija
3322/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilanne:

Paikkoja 20

Valittuja 10

Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3323/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilanne:

Paikkoja 20

Valittuja 10

Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita? 

Jos siinä on vasta todistusvalinnalla sisään päässeet?

Vierailija
3324/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan oikikseen avoimen väylän kautta? Mikä ollut näihin keskiarvoraja?

Vierailija
3325/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko varasijat liikkua viikonlopun aikana?

Ei ainakaan vielä tässä vaiheessa.

Vierailija
3326/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta? 

Mua kans kiinnostaa tää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3327/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuolla enää stressaa.

Avoimessa saa opiskella ilman työkkärin lupaa.

Vierailija
3328/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta? 

Mua kans kiinnostaa tää..

Olen sitä mieltä, että tulet pääsemään ekaan toiveesesi, onko se nyt vielä toiveesi, vai oletko ehkä kuitenkin halunnut pitää tuon toiseksi laittamasi hakukohteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3329/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuolla enää stressaa.

Avoimessa saa opiskella ilman työkkärin lupaa.

Vain yli 25-vuotiaat, vain omalla kustannuksella ja vain rajoitetun opintopistemäärän.

Vierailija
3330/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilanne:

Paikkoja 20

Valittuja 10

Niin onko ne loput saaneet niin huonot pisteet, ettei heitä ole voitu valita? 

Jos siinä on vasta todistusvalinnalla sisään päässeet?

Tämä. Vipunen ei oilein päivity.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3331/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakiko kukaan oikikseen avoimen väylän kautta? Mikä ollut näihin keskiarvoraja?

Raja vaihtelee eri yliopistoissa. 

Vierailija
3332/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3333/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko palkkiteoria myös silloin, jos on hyväksytty tokaan vaihtoehtoon? Eli ekassa näkyy palkit, ja tokassa vaihtoehdossa lukee edelleen "hyväksytty", niin tarkoittaako sitä että paikkaa ei irronnut ekasta toiveesta? 

Mua kans kiinnostaa tää..

Minulla oli näin niin ku sulla ja en saanut paikkaa ekasta.

Vierailija
3334/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.

Oletko ylioppilas? Näkyykö sulla kaikki todistuspisteet vielä Opintopolussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3335/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ja näkyy vielä

Vierailija
3336/3336 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sähkötekniikalle tampereelle ensikertalaisena ja oon ollut siinä käsityksessä että sinne olisi ihan suht helppo päästä, voin olla myös väärässä. Ahdistaa kun DIA-kokeet ei oo vieläkään tulleet, olis kiva saada tietää tuomio.

Oletko ylioppilas? Näkyykö sulla kaikki todistuspisteet vielä Opintopolussa?

Edellinen kommentti ei tullutkaan tähän mutta siis oon ja näkyy edelleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi