Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3994)

Vierailija
3361/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sais tippua DIA-tulokset niin päästään kärsimyksestä

Vierailija
3362/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako ne päivittyy? Heti klo 8 vai vasta myöhemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneltako ne päivittyy? Heti klo 8 vai vasta myöhemmin?

Tälle ei ole mitään muuta aikataulua kuin että virka-aikaan.

Vierailija
3364/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik, tulin vaan hehkuttamaan, että UEFin kauppiksen maisterihaun tulokset tulivat ja pääsin vastoin omia odotuksia opiskelemaan innovaatiojohtamista! Tunsin vaan kaiken stressin lievittyvän kropasta, kun näin Opintopolulta tulleen sähköpostia. Ai vitsi, jännittävää!

Vierailija
3365/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kakkos- ja kolmostoiveesta on kadonnut aiemmin näkyneet varasijat ja kaikki pisteet, ja samalla ykköseen ilmestynyt ”palkit”, tarkoittaako että olen tullut hyväksytyksi tähän ykköseen?

Joo! <3

Onko se sinusta hyvä, tai ehkä huono juttu jotkut ovat jo vuokranneet asunnon muualta ja muuttaneet, kun ovat kuvitellut ettei tule valituksi ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska varasijat päälle 100 yliopistoon vaikuttaa hieman mahdottomalta.

Ei kai kukaan järkevä noin menettele. 

Vierailija
3366/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolussa näkyy UEFin kauppatieteiden maisterihaun tulokset, en saanut opiskelupaikkaa. Hain opiskelemaan tradenomitutkinnolla ja valintaperusteissa lukee 0 pistettä ja että en olisi suorittanut lainkaan laskentatoimeen laskettavia opintoja. Voiko tämä pitää paikkaansa, että mitään kirjanpidon, verotuksen ja sisäisen laskennan kursseja ei muka laskettaisi? Olen kuullut, että aiemmin omasta amk:stani valmistuneita tradenomeja on päässyt opiskelemaan UEFiin. Mistähän voisi saada lisätietoja, kun opintopolku näyttää vain 0 pistettä?

Vierailija
3367/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vipuseen pääsevä tarkistaa kuopion ympäristötieteiden tilanteen? Onkohan mahdollista päästä 12 varasijalta vielä?

Vierailija
3368/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolussa näkyy UEFin kauppatieteiden maisterihaun tulokset, en saanut opiskelupaikkaa. Hain opiskelemaan tradenomitutkinnolla ja valintaperusteissa lukee 0 pistettä ja että en olisi suorittanut lainkaan laskentatoimeen laskettavia opintoja. Voiko tämä pitää paikkaansa, että mitään kirjanpidon, verotuksen ja sisäisen laskennan kursseja ei muka laskettaisi? Olen kuullut, että aiemmin omasta amk:stani valmistuneita tradenomeja on päässyt opiskelemaan UEFiin. Mistähän voisi saada lisätietoja, kun opintopolku näyttää vain 0 pistettä?

En tiedä miten juuri tuon hakukohde toimii, mutta osa antaa tulokseksi vain "hyväksytty" tai "hylätty", ja pisteiksi väittää aina 0.

Vierailija
3369/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vipuseen pääsevä tarkistaa kuopion ympäristötieteiden tilanteen? Onkohan mahdollista päästä 12 varasijalta vielä?

Viime vuoden tilastojen perusteella mahdollista. 72 valittua ja 45 paikan vastaanottanutta. Tällä hetkellä vain n. 10 on ottanut paikan vastaan.

Vierailija
3370/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää varasijalle niin päivittyykö ne sitä mukaa kun jonkun paikka peruuntuu sen perusteella että on saanut korkeamman toiveen paikan? Vai päivittyykö vain kerran päivässä aina?

Vierailija
3371/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UEF:in kauppiksen opintotoimistosta.

Tarkista myös valintaperusteet Opintopolusta.

Toivottavasti asia selviää!

Vierailija
3372/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jää varasijalle niin päivittyykö ne sitä mukaa kun jonkun paikka peruuntuu sen perusteella että on saanut korkeamman toiveen paikan? Vai päivittyykö vain kerran päivässä aina?

Aamuyöstä päivittyy.

Vierailija
3373/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtona näytti olevan tällainen:
Et voi tulla valituksi, jos olet suorittanut vähemmän kuin 40 op valinnassa huomioitavia laskentatoimen opintoja. 

Onko sinulla tuon verran laskentatoimen opintoja tutkinnossasi?

Vierailija
3374/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tradenomin tutkinto ja hain molempiin johtamisen opintoihin. En tullut valituksi, koska en ollut suorittanut vähintään 25 opintopistettä liiketalouteen vaadittavia johtamisen opintoja. Johtamisen ja siihen liittyviä opintoja tutkinnossani oli kyllä enemmän kuin 25 opintopistettä, mutta jostain syystä näitä ei ole kaikkia siihen laskettu. Olin kuitenkin saanut silti 12 pistettä haussa. Kysyin tästä lisätietoja hakijapalvelun kautta. Aikoivat toimittaa viestini kauppatieteisiin, jos sieltä sitten vastaavat. Haluaisin tietää tarkemmin, jotta osaan sitten ensi vuodelle täydentää opintojani. 

Vierailija
3375/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla, sillä minulla oli tradenomiopinnoissa vahva painotus taloushallintoon ja olen suorittanut lähes kaikki oman amk:n tarjoamat sisäisen ja ulkoisen laskentatoimen, verotuksen ja rahoituksen kurssit. Mutta voihan se olla, että jostain syystä nämä eivät UEFille riitä. Täytyy ottaa yhteyttä opintotoimistoon ja yrittää selvittää, että paljonko suorittamistani opinnoista hyväksyttiin. Tietää sitten miten menetellä jatkossa, eli kannattaako lähteä täydentämään pisteitä avoimen kautta, harkita muuta yliopistoa tai ylempää ammattikorkeakoulua.

Sinänsä minulle ei ole katastrofi opiskelupaikatta jääminen tässä haussa, kun ammattikorkeakoulututkinto minulla on ja töitä myös, vaikka ei vakituista kokoaikaista paikkaa. Mutta työskentelen alalla, jolla ylempi korkeakoulututkinto on eduksi uralla etenemiseen ja yliopistokoulutusta arvostetaan, vaikka se ei ole edellytys.

Vierailija
3376/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin omassa maisterihaussa (toinen pääaine). Oli ihan shokissa. Pääsin toiseen paikkaan pääsykokeella (epämieluisa), jonka otin vastaan, mutta samalla tein oikaisuvaatimuksen tähän maisterihakuun. Olivat sitä mieltä, että minulla olisi tullut olla kurssi x, jota ei kuitenkaan oltu määritelty tarkasti hakukriteereissä. Hakukriteereissä oli, että yliopisto, jossa kokonaisuus oli määritelty, voi määritellä kokonaisuuden. En uskonut oikaisuvaatimuksen voimaan, mutta sain elokuun lopussa päätöksen dekaanilta, että minut oli hyväksytty maisterivalintaani eikä sitä kyseenalaistettu siinä lainkaan. Laitoin oikaisuvaatimukseen kaikki mahd keskustelut ym. opintotoimiston kanssa, mutta lopulta kyse oli siitä, miten asia oli opintopolussa selitetty. Nyt teen jo väitöskirjaa. 

Tsemppiä!

Vierailija
3377/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan salaliittoteoreetikko, mutta tuo alkaa kuulostaa siltä, että jollain päättävällä taholla on asenneongelma tradenomeja kohtaan.

Vierailija
3378/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten yamkissa suoritettavat kurssit hyväksyttäviä yliopiston maisterihaussa?

Vierailija
3379/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Tampereen Di-insinöörin  sähkön- ja materiaalitekniikan todistuspusteet, että on tullut valituksi? Onko varasijat liikkuneet ja jos niin paljonko? Millä varalla olette? 

Vierailija
3380/3994 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusessa näkyy nyt DIA-tuloksia mut Opintopolkuun ei oo vielä tullu. Tietääkö kukaan voiko luottaa siihen että tulis Opintopolkuunkin jo tänään vai voiko olla vielä monen päivän jännitys? Palkit tullu viikonlopun aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi