KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (522)
joku hakenut avoimen väylän kautta? Miten ja milloin niitä tuloksia alkaa tulla?
soveltuvuuskoe vielä edessä, mutta sinne pääsy?
Onko Laurea amk tradenomin tuloksia?
Äh, todistusvalinnalla varasijat 10 ja 5 kahdesta ylimmästä hakukohteesta, lienee turha toivoa sisäänpääsyä kun paikkoja näissä vain 7/50 ja 4/40 ei-ensikertalaisille... Näenkö jostain, miten monta ei-ensikertalaisen paikkaa varattu todistusvalintaan ja miten monta pääsykokeeseen? Koetan arpoa menenkö kokeeseen vai en, vai tyytyisikö kolmosvaihtoehtoon..
Diakin verkkokampus sosionomi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Äh, todistusvalinnalla varasijat 10 ja 5 kahdesta ylimmästä hakukohteesta, lienee turha toivoa sisäänpääsyä kun paikkoja näissä vain 7/50 ja 4/40 ei-ensikertalaisille... Näenkö jostain, miten monta ei-ensikertalaisen paikkaa varattu todistusvalintaan ja miten monta pääsykokeeseen? Koetan arpoa menenkö kokeeseen vai en, vai tyytyisikö kolmosvaihtoehtoon..
Vipusta ehkä pysty kattoo
Vierailija kirjoitti:
Pääsitkö?
Rovaniemeltä tullut tuloksia. Varasijat 6 ja 9 omiin hakukohteisiin ensikertalaisena
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemeltä tullut tuloksia. Varasijat 6 ja 9 omiin hakukohteisiin ensikertalaisena
Onnittelut opiskelupaikasta
Milloin nuo varasijat alkavat yleensä liikkumaan? Oon varasijalla 8 Oamk konetekniikalle🤔 Ensikertalainen hakija niin ei mitää hajua miten nämä toimii😅
Päivittyykö opintopolku nopeammin kuin sähköposti, vai tuleeko opintopolusta säpöön heti ilmoitus kun jotain tuloksia on tullut??
Onko joku katsonut Helsingin yo oikiksen tuloksia? Töissä eikä malttais millään odottaa iltaa :D Iltaa ja uutta pettymystä kun a9 tuloksia ei vielä ole tai/ja? pisteet ei riitä edes varasijoille XD
Nimimerkillä pääsykokeessa tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö opintopolku nopeammin kuin sähköposti, vai tuleeko opintopolusta säpöön heti ilmoitus kun jotain tuloksia on tullut??
Ei mulle ainakaan tullut sähköpostiin mitään ilmoitusta. Kävin vain katsomassa Opintopolussa.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmensi se että mun pisteitä ei näkynyt. Lukee vaan että en ole ensikertalainen joten en tullut valituksi. Mut siis verkkoon on paikkoja 20 joista kaksi ei-ensikertalaista. Eli mitä ihmettä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmensi se että mun pisteitä ei näkynyt. Lukee vaan että en ole ensikertalainen joten en tullut valituksi. Mut siis verkkoon on paikkoja 20 joista kaksi ei-ensikertalaista. Eli mitä ihmettä :D
Ei tarkoita sitä, että nuo kaksi paikkaa olisi varattu ei-ensikertalaisille vaan niihin valitaan hakijat parhaimmuusjärjestyksessä ja myös ensikertalainen voi saada kyseisen paikan. Ei-ensikertalaisille ei ole mitään kiintiötä.
Laurea sh varasijalla 10 ja 11 Porvoon & Lohjan kampuksella, ei-enskana. Jännittävää, viikon päästä olis sitte valintakoe.
Osaako joku kokeneempi kertoa miten varasijat liikkuu? Amk tekniikka-ala aloituspaikkoja 100kpl varasija 9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita sitä, että nuo kaksi paikkaa olisi varattu ei-ensikertalaisille vaan niihin valitaan hakijat parhaimmuusjärjestyksessä ja myös ensikertalainen voi saada kyseisen paikan. Ei-ensikertalaisille ei ole mitään kiintiötä.
Joo siis totta noin. Mutta olis mun pisteiden pitänyt silti näkyä siellä. Kun ei koulutus varmaan ole tarkoitettu ainoastaan ensikertalaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis totta noin. Mutta olis mun pisteiden pitänyt silti näkyä siellä. Kun ei koulutus varmaan ole tarkoitettu ainoastaan ensikertalaisille
Nuo kaksi ylimääräpaikkaa jaetaan vasta valintakokeen jälkeen?
Varasijalla 34 restonomiksi Laureaan, blääh 🙄
No mitä nyt hillotaan psykologian ja logopedian tuloksia :O Turku ja Helsinki tulleet ja muut vaan jotain odotuttaa. Tulisivat nyt! Mikä kestää!