Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (521)

Vierailija
361/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskeles oon diakkiin sairaanhoitajapuolelle monimuotoon vasijalla 1. Amistodistuksella. Saa nähä jämähtikö tähän :D

Vierailija
362/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kannattaa hakea, ikää on 63v. Mikä ala työllistää tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaeasijat päivittyy kerran päivässä, aamupäivisin. Lueskelin opintopolusta. Tietty kaikki on mahollista koko ajan.

Vierailija
364/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisjonossa eilen varasijalla 20, nyt 6.

Vierailija
365/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, hyvä kun muistutit. Ajattelin ottaa vielä neljännen yliopistopaikan ennen kuin uusi laki astuu voimaan.

Mikä laki? Mä hain myös yliopistoon, olen vanha ihminen jo.

Vierailija
366/521 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, hyvä kun muistutit. Ajattelin ottaa vielä neljännen yliopistopaikan ennen kuin uusi laki astuu voimaan.

Mikä laki? Mä hain myös yliopistoon, olen vanha ihminen jo.

1.8.2026 alkaen ei voi olla opiskella kahta samantasoista tutkintoa yhtäaikaa. Nykyiset opinto-oikeudet saa pitää, mutta jatkossa eli 1.8. alkaen on luovuttava aiemmasta opiskelupaikasta, jos ottaa vastaan uuden samantasoisen tutkinnon opinto-oikeuden.

Vierailija
367/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks palkkiteoria ollutkin, että alemmasta kohteesta katoaa pisteet ja pääsee ylempään kohteeseen? Näyttäisi toimivan edelleen uudessakin opintopolussa.

Vierailija
368/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks palkkiteoria ollutkin, että alemmasta kohteesta katoaa pisteet ja pääsee ylempään kohteeseen? Näyttäisi toimivan edelleen uudessakin opintopolussa.

Toivon näin, sillä minulta hävisi alempien kohteiden pisteet tänään :). 

Vierailija
369/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että varasijat liikkuvat todella huonosti, jos sulla on amis todistus

Liikkui viime vuonna useilla kymmenillä

Riippuu vielä alasta ja koulusta tietenkin. Esim. kasvatusalal Tamkissa tommonen tapahtuu harvoin

Vierailija
370/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon näin, sillä minulta hävisi alempien kohteiden pisteet tänään :). 

Mulla kävi nyt näin ja muistan näin tapahtuneen aiemminkin, joten alustavat onnittelut opiskelupaikasta.

Vierailija
371/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä tullut Tampereen ja Joensuun psyka ja logo pisteet ?

Vierailija
372/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Humak kakkosvaihtoehto varasija 7 ja hyväksytty Xamk kolmosvaihtoehtoon. Mut en kyl tiedä, haluaisin oikeasti vaan mun ykköseen (MP). Niiltä noi tulokset kestää yleensä tosi kauan...

Nyt on sit kakkosen varasija liikkunut yhdellä ja ykköseen tullut palkit näkyviin. Iik.

Vierailija
373/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin varasija 8 -> 2 eilisen jälkeen. Amm todistus tekniikan ala. Jospa se tuosta vielä laskisi ettei tarvitsisi pääsykokeissa käydä🤣

Vierailija
374/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan tulee Tamkin tekniikan alat?

Vierailija
375/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vaasan yliopistoon hakeneet saaneet palkkeja tai paikkoja, ja jos, niin millä pisteillä paikka on irronnut?

Vierailija
376/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuuhun on ilmestynyt logon ensikertalaisten todistusvalintapisteet, mutta mulla ei ainakaan näy vielä toisia pisteitä. Tamperetta odotan todella, kertokaa jos tulevat/ovat tulleet.

Vierailija
377/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet kadonneet alemmasta hakukohteesta :D

Vierailija
378/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliskohan Tamkin tulokset tänää?

Vierailija
379/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okl:n soveltuvuuskoekutsu tuli sähköpostiin. 

Vierailija
380/521 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille paikan saaneille. Avatkaa hieman mihin olette päässeet ja millä pisteillä, joka olisi paikkaa jännittäville suuntaa antavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä