KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (521)
Mihin kannattaa hakea, ikää on 63v. Mikä ala työllistää tulevaisuudessa.
Vaeasijat päivittyy kerran päivässä, aamupäivisin. Lueskelin opintopolusta. Tietty kaikki on mahollista koko ajan.
Amisjonossa eilen varasijalla 20, nyt 6.
Vierailija kirjoitti:
Totta, hyvä kun muistutit. Ajattelin ottaa vielä neljännen yliopistopaikan ennen kuin uusi laki astuu voimaan.
Mikä laki? Mä hain myös yliopistoon, olen vanha ihminen jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, hyvä kun muistutit. Ajattelin ottaa vielä neljännen yliopistopaikan ennen kuin uusi laki astuu voimaan.
Mikä laki? Mä hain myös yliopistoon, olen vanha ihminen jo.
1.8.2026 alkaen ei voi olla opiskella kahta samantasoista tutkintoa yhtäaikaa. Nykyiset opinto-oikeudet saa pitää, mutta jatkossa eli 1.8. alkaen on luovuttava aiemmasta opiskelupaikasta, jos ottaa vastaan uuden samantasoisen tutkinnon opinto-oikeuden.
Eiks palkkiteoria ollutkin, että alemmasta kohteesta katoaa pisteet ja pääsee ylempään kohteeseen? Näyttäisi toimivan edelleen uudessakin opintopolussa.
Vierailija kirjoitti:
Eiks palkkiteoria ollutkin, että alemmasta kohteesta katoaa pisteet ja pääsee ylempään kohteeseen? Näyttäisi toimivan edelleen uudessakin opintopolussa.
Toivon näin, sillä minulta hävisi alempien kohteiden pisteet tänään :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että varasijat liikkuvat todella huonosti, jos sulla on amis todistus
Liikkui viime vuonna useilla kymmenillä
Riippuu vielä alasta ja koulusta tietenkin. Esim. kasvatusalal Tamkissa tommonen tapahtuu harvoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon näin, sillä minulta hävisi alempien kohteiden pisteet tänään :).
Mulla kävi nyt näin ja muistan näin tapahtuneen aiemminkin, joten alustavat onnittelut opiskelupaikasta.
Onko vielä tullut Tampereen ja Joensuun psyka ja logo pisteet ?
Vierailija kirjoitti:
Nyt Humak kakkosvaihtoehto varasija 7 ja hyväksytty Xamk kolmosvaihtoehtoon. Mut en kyl tiedä, haluaisin oikeasti vaan mun ykköseen (MP). Niiltä noi tulokset kestää yleensä tosi kauan...
Nyt on sit kakkosen varasija liikkunut yhdellä ja ykköseen tullut palkit näkyviin. Iik.
Itselläkin varasija 8 -> 2 eilisen jälkeen. Amm todistus tekniikan ala. Jospa se tuosta vielä laskisi ettei tarvitsisi pääsykokeissa käydä🤣
Milloinkahan tulee Tamkin tekniikan alat?
Onko Vaasan yliopistoon hakeneet saaneet palkkeja tai paikkoja, ja jos, niin millä pisteillä paikka on irronnut?
Joensuuhun on ilmestynyt logon ensikertalaisten todistusvalintapisteet, mutta mulla ei ainakaan näy vielä toisia pisteitä. Tamperetta odotan todella, kertokaa jos tulevat/ovat tulleet.
Pisteet kadonneet alemmasta hakukohteesta :D
Tuliskohan Tamkin tulokset tänää?
Okl:n soveltuvuuskoekutsu tuli sähköpostiin.
Onnittelut kaikille paikan saaneille. Avatkaa hieman mihin olette päässeet ja millä pisteillä, joka olisi paikkaa jännittäville suuntaa antavaa.
Perskeles oon diakkiin sairaanhoitajapuolelle monimuotoon vasijalla 1. Amistodistuksella. Saa nähä jämähtikö tähän :D