Voisitko rakastaa masentunutta miestä?
Kysymys kaikille naisille;
Pystyisitkö seurustelemaan vaikeasti masentuneen, ujon, introvertin, enimmäkseen kotona viihtyvän, suht kokemattoman ja hiljaisen miehen kanssa, vai pitäisikö minun olla supliikki seuramies, että minulla olisi edes jotain mahdollisuuksia? Olen liian väsynyt esittämään muuta kun olen ja toivoisin vielä jonakin päivänä löytäväni rakkauden.
Käyn terapiassa ja taistelen kovasti saadakseni elämän iloni takaisin, mutta ajoittain on todella vaikeaa.
Arvostan naisia, pidän hygieniastani huolta, enkä ole väkivaltainen/käytä huumeita tms.
Tämä ei ole seuranhakuketju vaan tosissani koen välillä olevani niin huono ja kelpaamaton ihminen ettei minulla ole mitään toivoa.
(toki jos joku tälläisestä luuserista kiinnostuu niin voidaan jutella) xD
Sori jos kuulostaa epätoivoiselta, mutta niinhän mä varmaan olenkin..
T. Toivonsa melkein kokonaan menettänyt 31 vuotias mies.
Kommentit (69)
Itse jätin masentuneen miehen, rämmittyäni muutaman vuoden siinä helvetissä. En vain jaksanut pidemmän päälle kun mikään hoito ei siihen masennukseen auttanut ja lopulta lopetti ne kokonaan. Ei edes yrittänyt toipua. Minulle jäi kaikki hommat, vetovastuu aivab kaikesta ja kaikki yhteiset tekemiset loppui. Tai olisinhan minä toki voinut maata seurana siinä sohvalla kellon ympäri kuuntelemassa sitä valitusta. Mitään ei jaksanut, pystynyt, kyennyt, eikä yhtään mikään kiinnostunut. Pelkkää surua, katkeruutta, kiukkua ja valitusta. Alkoi todella tarttumaan se masennus ja mennä itseltäkin elämän ilo, tässä kohtaa älysin puhaltaa pelin poikki. Ei sitä tarvitse uhrata omaakin mielenterveyttään ja elämäänsä. Kyllähän minä häntä rakastin, rakastin kuitenkin omaa terveyttäni enemmän.
En jättäisi miestäni jos hän sairastuisi, vaikeaan masennukseen tai vaikka Parkinsonin tautiin.
Mutta en lähtökohtaisesti kiinnostuisi ujosta, itseään luuseriksi tituleeraavasta ja masentuneesta. Meillä ei olisi mitään yhteistä ja kannattelen jo vaikeasti masentunutta ystävääni. Sellaisessa suhteessa se toimii paremmin, koska hän ei ole romanttinen kumppani ja tässäkin se toimii vain koska ystäväni ei odota minulta mitään pelastusta tai vierihoitoa.
Riippuu ihan siitä kuinka syvästi masentunut, ja miten se oireilee. Ex-miehellä oireili kiukkuna ja raivona, jatkuvana tyytymättömyytenä niin minuun kuin kaikkiin ja kaikkeen muuhunkin. Katkeruutena, kateellisuutena ja täytenä haluttomuutena osallistua mihinkään saati tehdä yhtään mitään. Myöskään sille masennukselle ei kiinnostanut tehdä mitään. Paras apu siihen oli vittuilla muille, enimmäkseen minulle. Mitään ei yhdessä tehty, eikä mitään vastavuoroisuutta ollut mutta palvella olisi pitänyt sinne petiin ja kuunnella kiukuttelua, haukkumista ja kilahtelua kiitokseksi. Ei kiitos, teki se siitä rakastamisesta vaan niin vaikeaa ja mahdotonta että lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin hoidat itsesi kuntoon ja sitten vasta seurustelusuhteen aika.
Alapeukuttajat näymmä sitä mieltä että parisuhteeseen mennään parantumaan ja kumppani toimii oivana psykologina. Siksi kai ne masentuneet juokseekin epätoivoisesti parisuhteiden perässä kun hetkeksi tulee niin ihku fiilis, joka ikävä kyllä ei useinkaan kauaa kestä ja todellisuus iskee taas päin pläsiä.
Minä alapeukutin siksi, että mielestäni jokainen tarvitsee ja ansaitsee rakkautta. Jos masentunut rakastuu ja häneen rakastutaan, niin ihan älytön ajatus että pitäisi kieltää se suhde itseltään, koska ei ole täydellisessä kuosissa. Sehän voi auttaakin, koska rakastuminen muuttaa aivokemiaa. Puhumattakaan siitä, että ihmistä ei ole tarkoitettu elämään irrallaan yhteisöstä. Me muodostumme yhteisössä ja yhteisössä o
Aivan mahtava kommentti!
En voisi. Oon yhdestä sellasesta eronnu ja toista en ikimaailmassa ottais enää hyysättäväks. Voi kuullostaa ilkeeltä mut EI helvetissä! Sai mut jopa vihaa omaa elämääni ja jos siihen olisin jääny niin olen täysin varma et mä olisin ennen pitkää ollu sairaampi ku hän ja päätynyt päättää päiväni. En tiedä onko raskaampaa ihmistä olemassakaan ku masentunu mies.
Kaikkihan täällä suomessa ovat nykyisin masentuneita. Taitaisi olla vaikeampaa löytää samanmielinen kumppani, jos et olisi masentunut...
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin masentuneen miehen, rämmittyäni muutaman vuoden siinä helvetissä. En vain jaksanut pidemmän päälle kun mikään hoito ei siihen masennukseen auttanut ja lopulta lopetti ne kokonaan. Ei edes yrittänyt toipua. Minulle jäi kaikki hommat, vetovastuu aivab kaikesta ja kaikki yhteiset tekemiset loppui. Tai olisinhan minä toki voinut maata seurana siinä sohvalla kellon ympäri kuuntelemassa sitä valitusta. Mitään ei jaksanut, pystynyt, kyennyt, eikä yhtään mikään kiinnostunut. Pelkkää surua, katkeruutta, kiukkua ja valitusta. Alkoi todella tarttumaan se masennus ja mennä itseltäkin elämän ilo, tässä kohtaa älysin puhaltaa pelin poikki. Ei sitä tarvitse uhrata omaakin mielenterveyttään ja elämäänsä. Kyllähän minä häntä rakastin, rakastin kuitenkin omaa terveyttäni enemmän.
Tämä on niin totta kuin olla voi! Seurasin sivusta tytärtäni useamman vuoden hänen yrittäessä pitää miestä "hengissä". Ymmärsi myös, että alkoi itse masentua siinä mukana. Onneksi ei ollut lapsia huollettavana. Nyt n.kolme vuotta eron jälkeen ilo elämästä on alkanut taas näyttäytyä, jaksaa hyvin käydä töissä ja liikkua mieluisten harrastusten parissa.
Hmm mä sairastin masennusta 2 vuotta, ja parisuhteen löysin aika nopeasti masennuksen puhkeamisen jälkeen. Kumppani ei tuntunut ihan kauheasti siitä välittävän, ja itselle parisuhde oli tosi iso juttu masennuksesta toipumisessa. Hän aina kertoi kuinka ylpeä on minusta, kun jokin osa masennuksestani alkoi helpottaa (terapian ja lääkityksen avulla). Suhde loppui 2v kohdalla samoihin aikoihin kun masennuksenikin helpotti, en tiedä olinko hänelle jokin parannusprojekti, mutta toivottavasti en nyt pelkästään :D
Mutta en tiedä kuinka paljon tällaisia ihmisiä on, jotka pärjäävät hyvin toisen masennuksen kanssa. En tiedä aloittaisinko itse parisuhteen masentuneen kanssa. Jos pitkäaikainen kumppani masentuisi, niin se olisi toki eri asia.