Terapeutti pelästyi, kun vihani ei enää ilmenekään masennuksena, vaan
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin narsisti, en olisi nähnyt mitään syytä hakeutua terapiaan, koska tuolloin olisin ego syntonic.
Ap
Narsistit käyvät terapiassa kun ovat karkoittaneet kaikki muut ympäriltään. Kiusaavat sitten niitä kun ei muistakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran vihaisena huutamaan psykoterapeutille niin säikähti niin pahasti että lopetti terapiani 😄 Ei he kestä jos potilas ilmaisee vihaa ulospäin
Kennkään ei pidä joutua väkivallan kohteeksi työssään. Huutaminen on henkistä väkivaltaa. Hyvin pelottavaa käytöstä koska kertoo hallinnan menettämisestä ja ihminen joka ei hallitse itseään voi tehdä ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tietääkö terapeuttisi ja läheisesi miten paljon postailet asioistasi julkisesti internetissä?
Mitä väliä heidän tietämisiölään on? Minä en kanna muiden häpeää.Ap
Tärkeä pointti. Jos uhri pysyy hiljaa, hän joutuu kantamaan kaksinkertaisen taakan, toisten teot ja toisille kuuluvan häpeän oman kuormansa lisäksi. Tästä olisi jo aika päästä eroon esim. seksuaalirikosten kohdalla, kaikki julki ja tuomiot tekijöille, ei uhrille. Sairaista sairaimmissakin keisseissä likapyykin julkinen pesu on tarpeen, Epstein, Pelicot ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin narsisti, en olisi nähnyt mitään syytä hakeutua terapiaan, koska tuolloin olisin ego syntonic.
Ap
Narsistit käyvät terapiassa kun ovat karkoittaneet kaikki muut ympäriltään. Kiusaavat sitten niitä kun ei muistakaan ole.
Ok. Minulla on paljon rakastavia ihmisiä ympärilläni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ap:lla on oikeasti terapiasuhde, hän tekee itselleen valtavan karhunpalveluksen mikäli hän ei näytä näitä ketjuja terapeutilleen. Siinä tulisi käytyä läpi mahdolliset gaslightaukset ja niistä kumpuavat tunteet ja ajatukset, ja se aito kritiikki mitä ap:lla on terapeuttiaan kohtaan. Terapeuttia varmasti kiinnostaa se, miten asiakas kokee hänen toimintansa ja minkälaista syötettä ap saa keskustelupalstoilta ja miten ap ne käsittelee.
Terapeutti ei ole mikään asiakkaansa holhoaja. Ap:lla on oikeus omiin tunteisiinsa ja olla eri mieltä sekä terapeuttinsa ja vaikka kaikkien tässä ketjussa kirjoittavien kanssa. Sanomattakin selvää että sekä psykoterapia-ala että tällaiset keskustelut vetävät puoleensä myös pervoja ja friikkejä, jotka haluavat sörkkiä, hallita ja manipuloida toisten mieliä ja tunteita. Ap on ihan oikealla tiellä luottaessaan sisäiseen ääneensä ja tehden itse arvionsa siitä, mikä on oikein ja väärin ja mitä hänellä on oikeus odottaa esim. terapeutiltaan, joka on häntä kuitenkin PALVELEMASSA ammattitaidollaan, ei alistamassa johonkin kontrolloivaan tunnemanipulaatiosuhteeseenTerveisin terve ihminen
Ps. hae apua
T. Ap itse joka vastailee itselle
Sama ip
Vaikka terapeuttisi olisi homoseksuaali mies niin hänellä on silti se sama tunne-elämä kuin muillakin miehillä, jotka näihin seksuaalirikoksiin sortuvat: himo. Homoseksuaalit vieläpä tunnetusti antavat tuolle himolle suuremman vapauden, kuin heterot
Jossakin kehitysmaassa taannoin isä r aiskasi tytärtään liikehuoneistossa, ja asiaan puuttuivat naiset. Nuo naiset t appoivat tytärtään r aiskanneen isän siihen paikkaan paljain käsin. Puuttuiko poliisi? Ei puuttunut. Puuttuivatko muut miehet? Eivät puuttuneet. Älä siis mene valittamaan sudelle siitä, että susi on tehnyt sinulle pahaa ja ihmettele, kun tämä yrittää mustamaalata sinusta syyllistä
T. Ap itse joka vastailee itselle
Sama ip
Okay hullu, en ole ap mutta sinä taidat olla kovaa vauhtia matkalla vankilaan tai tulossa sieltä
T sama
En ole vastannut itselleni. Täysin eri kirjoitustyylikin tuolla, kuin minulla. En sitäpaitsi kirjoita noin pitkiä vastauksia.
Varmasti ärsyttää, kun älykkäät ymmärtävät pointtini.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista gaslightausta taas havaittavissa ketjussa.
Ap: tunteesi ovat oikeutettuja ja ne kannattaa käydä läpi. Vihan tunne myös. Sitä ei kannata erityisesti ruokkia tai lietsoa, mutta sillä on tärkeä funktio suojella sinua ja pitää etäisyyttä sellaisiin tahoihin, jotka sinua vahingoittavat.
Minulle on myös tehty peruuttamatonta vääryyttä ihmisten toimesta, jotka ovat pahoja. Koin tästä vuosia vihaa ja kamppailen anteeksiannon kanssa edelleen. En ole missään tekemisissä näiden ihmisten kanssa ja aina kun törmään heihin jossakin yhteydessä, koen suunnatonta vihaa ja oksetusta (koska ovat oksettavia ihmisiä).
Nämä tähän ketjuun kirjoittelevat vihasi hillitsijät ovat juuri tällaisia pahantekijöitä. Totta kai heitä pelottaa mahdollinen kosto ja pyrkivät alistamaan ja syyllistämään uhrin niin, ettei tämä paljastaisi tekoja julkisesti tai kostaisi heille. ÄLÄ kuuntele heitä. Kuuntele JA KUNNIOITA itseäsi. Pervot, pedot, r aiskaajat, lapsiinsekaantujat, lapsenrääkkääjät ja muut pahat, nilkit, rikolliset, ym. ansaitsevat tulla nähdyiksi sellaisina kuin ovat. Uhrille ei kuulu häpeää tai syyllisyyttä.
Mitä anteeksiantoon tulee, se on relevanttia vain itsellesi. Sinun ei kannata miettiä näitä tapahtumia tai henkilöitä yhtään sen enempää, kuin on aivan pakko: muutoin nauttia elämästäsi kuin heitä tai tapahtumia ei olisi olemassakaan. Mutta jos he tulevat eteesi, älä pelkää näyttää vihaasi.
Unohdit allekirjoittaa. Tämä oli siis Ap.
Lopeta jo näiden ylipitkien terapiaketjujen väsääminen joissa vastaat itsellesi. Tyylisi on hyvin tunnistettava vuosikymmenen ajalta. Et ole ainoa kuka päivystää täällä koko päivän 24/7 ja olet mies antanut itsestäsi paljon tietoja vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli ap:lla on oikeasti terapiasuhde, hän tekee itselleen valtavan karhunpalveluksen mikäli hän ei näytä näitä ketjuja terapeutilleen. Siinä tulisi käytyä läpi mahdolliset gaslightaukset ja niistä kumpuavat tunteet ja ajatukset, ja se aito kritiikki mitä ap:lla on terapeuttiaan kohtaan. Terapeuttia varmasti kiinnostaa se, miten asiakas kokee hänen toimintansa ja minkälaista syötettä ap saa keskustelupalstoilta ja miten ap ne käsittelee.
Terapeutti ei ole mikään asiakkaansa holhoaja. Ap:lla on oikeus omiin tunteisiinsa ja olla eri mieltä sekä terapeuttinsa ja vaikka kaikkien tässä ketjussa kirjoittavien kanssa. Sanomattakin selvää että sekä psykoterapia-ala että tällaiset keskustelut vetävät puoleensä myös pervoja ja friikkejä, jotka haluavat sörkkiä, hallita ja manipuloida toisten mieliä ja tunteita. Ap on ihan oikealla tiellä luottaessaan sisäiseen ääneensä ja tehden itse arvionsa siitä, mikä on oikein ja väärin j
En maininnut missään kohtaa mitään tunnemanipulaatiosta tai ap:n tunteiden vähättelystä. Ne tulkitsit viestiini ihan itse. Sanoin vain, että ap saa tällaisissa ketjuissa monenlaisia kommentteja, jotka voi tulkita monella tavalla provosoitumista myöten (kuten oma reaktiosi minun viestini jo osoitti). Julkiset keskusteluketjut ei ole (kuten tämäkin ketju osoittaa) paras paikka käsitellä asioita jotka ovat aktiivisessa työstössä terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tule koskaan ymmärtämään, miksi he päättivät tehdä minulle nuo teot. En ole koskaan kokenut, että nuo teot olisivat jotenkin minun vikani tai että olisin jostain syystä ansainnut ne.
Näen nuo henkilöt reppanoina, ja heidän myöhempi elämänsä vahvistaa tätä käsitystä.Ap
Ja itse et ole mitenkään vastuussa, osatekijänä noissa teoissa. Olet vaan passiivinen vastaanottaja niinkö?
Mainitysit myös, että asioista ei selvitetty aikoinaan? Kenen ne olisi pitänyt selvittää?
Miten se viha käytännössä näkyy? Kostamisena?
Lapsi harvoin itse on vastuussa siitä, että häntä pahoinpidellään.Ap
Narsistiset ja psykopaattiset lapset voivat olla aika hankalia kasvatettavia. Pahoinpitely on väärin, mutta jos koko ajan kapinoi vanhempaiaan vastaa varastelemalla ja tekemällä tuhoa, voi vanhempien pinna katketa. Katso elokuva Poikani Kevin.
En ollut minä tuo: Unohdit allekirjoittaa. Tämä oli siis Ap.*
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo näiden ylipitkien terapiaketjujen väsääminen joissa vastaat itsellesi. Tyylisi on hyvin tunnistettava vuosikymmenen ajalta. Et ole ainoa kuka päivystää täällä koko päivän 24/7 ja olet mies antanut itsestäsi paljon tietoja vuosien varrella.
En ole kirjoittanut tänne kuin parin vuoden ajan. Asut varmaan jossain pikkukylässä tai sitten elämänpiirisi on vain muuten hyvin ahdas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tule koskaan ymmärtämään, miksi he päättivät tehdä minulle nuo teot. En ole koskaan kokenut, että nuo teot olisivat jotenkin minun vikani tai että olisin jostain syystä ansainnut ne.
Näen nuo henkilöt reppanoina, ja heidän myöhempi elämänsä vahvistaa tätä käsitystä.Ap
Ja itse et ole mitenkään vastuussa, osatekijänä noissa teoissa. Olet vaan passiivinen vastaanottaja niinkö?
Mainitysit myös, että asioista ei selvitetty aikoinaan? Kenen ne olisi pitänyt selvittää?
Miten se viha käytännössä näkyy? Kostamisena?
Lapsi harvoin itse on vastuussa siitä, että häntä pahoinpidellään.Ap
Narsistiset ja psykopaattiset lapset voivat olla aika hankalia kasv
OK, olin luokan kiltein ja hiljaisin lapsi. Kotona vielä hiljaisempi. Mutta sinä puhut tietysti omasta kokemuksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi ja tekijät pääosin aikuisia.
Ap
=> nyt vasta näin tämän. No, nyt on terapeutin ajatus sinänsä oikea, että lapsi kääntää vihan itseensä. Kun joku kohtelee häntä huonosti, niin lapsi ajattelee, että minä olen huono.
Itse ajattelin jo lapsena, etteivät teot olleet minun vikani. Tunsin ainoastaan ahdistusta, koska en ymmärtänyt, mikä aikuisia vaivasi ja miten voisin heidät korjata.Ap
Aika grandioottista ajattelua jo lapsena. Moni olisi ajatellut, miten minä aiheutan vanhemmissani tuollaisen reaktion.
En ikinä ajatellut noin. Toinen vanhempani teki samaa myös muille ihmisille.
Ap
Teki mitä?
En maininnut missään kohtaa mitään tunnemanipulaatiosta tai ap:n tunteiden vähättelystä. Ne tulkitsit viestiini ihan itse. Sanoin vain, että ap saa tällaisissa ketjuissa monenlaisia kommentteja, jotka voi tulkita monella tavalla provosoitumista myöten (kuten oma reaktiosi minun viestini jo osoitti). Julkiset keskusteluketjut ei ole (kuten tämäkin ketju osoittaa) paras paikka käsitellä asioita jotka ovat aktiivisessa työstössä terapiassa.
Syyllistit ja manipuloit, että ap:n tulisi antaa ketju, missä käsitellään terapeutin asiallisuutta, terapeutin nähtäville, valehdellen että se olisi hänelle huonoksi jos näin ei tekisi. Syyllistäminen ja uhkailu on itsessään jo sairas tapa pyrkiä vaikuttamaan toiseen, puhumattakaan siitä että jos keskustelee henkilön a asiattomasta käytöksestä muiden kanssa, sitä ei todellakaan tarvitse raportoida tälle henkilölle a
Liekö olet itsekin terapeutti tai muuten vaan häiriintynyt, mutta ehdotuksesi oli sekä väärin että sairas. Ap saa keskustella omasta terapiastaan ihan mitä haluaa, missä haluaa, kenen kanssa haluaa ja raportoida kenelle haluaa, mitä haluaa. Terapeutti on hänen palkollisensa (niin kauan kun ap haluaa), ei holhoajansa
Mutta joo, tiedän että terapialangat keräävät aina monella tavalla mielenvikaista ja häiriintynyttä porukkaa - osa itsekin terapian uhreja, osa terapeutteja, toiset täysin ulkopuolisia sadisteja, jotka mässäilevät toisten traumoilla. Mikä lie itse olet, en tiedä eikä kiinnosta, pointtini on se että ap päättää itse ja hallitsee sekä käyttämiään palveluita, tunteitaan ja myös sitä millaista tukea niille kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi ja tekijät pääosin aikuisia.
Ap
=> nyt vasta näin tämän. No, nyt on terapeutin ajatus sinänsä oikea, että lapsi kääntää vihan itseensä. Kun joku kohtelee häntä huonosti, niin lapsi ajattelee, että minä olen huono.
Itse ajattelin jo lapsena, etteivät teot olleet minun vikani. Tunsin ainoastaan ahdistusta, koska en ymmärtänyt, mikä aikuisia vaivasi ja miten voisin heidät korjata.Ap
Aika grandioottista ajattelua jo lapsena. Moni olisi ajatellut, miten minä aiheutan vanhemmissani tuollaisen reaktion.
En ikinä ajatellut noin. Toinen vanhempani teki samaa myös muille ihmisille.
Ap
Teki
No eihän tässä kuulemma saa kirjoittaa muista ihmisistä, kun ne voi lukea tätä keskustelua, mikä on jonkun kirjoittajan mielestä hirveä asia. Kun pitää vaieta, jonkun mielestä.
Ap
Okei. 🤔
En oikein usko ketjun olevan aito,
vaan tekaistu.
Vastaukset ovat enimmäkseen
aloittajan omia, vahva intuitio.
En käytä sanaa trølli,
vaan mieluummin: sisällöntuottaja.
Ketjut ovat geneerisiä ja voivat siinä
mielessä hyödyttää useita Vauvalla vierailevia nuoria ja aikuisia, jos terapia-asiat aktiivisena omassa elämässä.
Ketjujen luojat tekevät näin arvokasta työtä..
Toiveikasta torstaita. [Ainoa minulta]. 🙏
x
Ei ole mahdollista, koska terapeutin syytös itsevihasta tapahtui viikko sitten. Sekoitat johonkin toiseen.
Ap