Terapeutti pelästyi, kun vihani ei enää ilmenekään masennuksena, vaan
Kommentit (125)
Jaa, mun terapeutti on aina kannustanut vihan tunteiden hyväksymisessä ja just sanonut, että ne ovat hyvä merkki omien rajojen tunnistamisesta ja puolustamisesta. Joko sun terapeutti ei ole oikein kartalla tai sitten sun tilanteessa vihalla on joku erilainen rooli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käyttäytynyt niin, että muiden on syytä pelätä sinua?
Miten niin? Eikö ole hyvä asia, kun ihminen vapautuu masennuksesta ja ryhtyy aktiiviseksi toimijaksi?Ap
Sanoin jo aiemmassa ketjussasi, että sinulla ei ole itsereflektiokykyä. Se näkyy taas.
En ole ollut aiemmassa ketjussa.
Eli miten pitää itseteflektoida, jos ei löydä itsestään vihan tunnetta itseään kohtaan? Mitä vastasit aiemmassa ketjussa?Ap
Ei narsisti löydä sisältään mitään siellä on loukkaantunut lapsi jonka on ihan turha haaskata muiden, esim. terapeutin aikaa, koska narsisti ei parane kuin siinä äärimmäisen harvinaisessa tapauksessa, ett
Psykiatrin mukaan minä en ole narsisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten terapeutin pelästyminen näyttäytyi sinulle?
Hän ei löytänyt sanoja ja sitten lopulta sanoi mutta sinähän vihaat itseäsi. Tämä tuli minulle uutena tietona, sillä mielestäni olen ennemminkin hedonisti ja lisäksi elän terveellisesti (säännöllisesti salilla, terveellinen ruoka, yhdeksältä nukkumaan joka ilta).Ap
Sinä olet hedonisti mutta myös narsisti. Narsisti on sisältä tyhjä ja päältä ilkeä, koska itsetunto puuttuu.
Ja niinhän sulta puuttuu.
En ole sisältä tyhjä, van täynnä tarmoa ja ideoita.Ap
Sisältä tyhjä = ontto ihminen vailla persoonaa. Ei tunnista tunteitaan eikä kykene itsereflektioon koska ei ole mitään reflektoitavaa = narsisti.
Toki narsistilla ideoita on, esim. kosto- ja kidutusfantasiaa esim, muttei mitään yhteyttä minään, koska minä puuttuu. Ulkokohtaista suorittamista, kulissielämää. Takana tyhjyys.
Terapeutit ei tiedä mitään. Hän haluaa rahasi. Ei kannata ärjyä hänelle. Se on negatiivinen merkintä papereihisi.
Ap, jos kerran kaikki on mielestäsi niinkuin pitää, niin miksi jauhat asiasta täällä? Tai yleensäkään missään muualla kuin terapeuttisi vastaanotolla?
Terapia voi olla yhtä hyvin haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun terapeutti on aina kannustanut vihan tunteiden hyväksymisessä ja just sanonut, että ne ovat hyvä merkki omien rajojen tunnistamisesta ja puolustamisesta. Joko sun terapeutti ei ole oikein kartalla tai sitten sun tilanteessa vihalla on joku erilainen rooli.
Siksi hänen reaktionsa tulikin yllätyksenä - olin odottanut, että hän pitää hyvänä asiana sitä kun potilas tuntee tunteita. On tullut tunne, että tälle vain positiiviset tunteet ovat sallittuja tunteita (johtuneeko sitten siitä, että satun olemaan nainen).
Kaikki on tosiaan hyvin elämässä nyt, sen takia minulla on energiaa terapiaan. Menneisyydessä on asioita, jotka tulee ottaa esiin nyt. Silloin minulla ei ollut mahdollista selvittää niitä, nyt on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten terapeutin pelästyminen näyttäytyi sinulle?
Hän ei löytänyt sanoja ja sitten lopulta sanoi mutta sinähän vihaat itseäsi. Tämä tuli minulle uutena tietona, sillä mielestäni olen ennemminkin hedonisti ja lisäksi elän terveellisesti (säännöllisesti salilla, terveellinen ruoka, yhdeksältä nukkumaan joka ilta).Ap
Sinä olet hedonisti mutta myös narsisti. Narsisti on sisältä tyhjä ja päältä ilkeä, koska itsetunto puuttuu.
Ja niinhän sulta puuttuu.
En ole sisältä tyhjä, van täynnä tarmoa ja ideoita.Ap
Sisältä tyhjä = ontto ihminen vailla persoonaa. Ei tunnista tunteitaan eikä kykene itsereflek
No minä tunnistan tunteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Terapeutit ei tiedä mitään. Hän haluaa rahasi. Ei kannata ärjyä hänelle. Se on negatiivinen merkintä papereihisi.
Hän ei tee mitään Kantamerkuntöjä.
Ap
Jos olisin narsisti, en olisi nähnyt mitään syytä hakeutua terapiaan, koska tuolloin olisin ego syntonic.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tule koskaan ymmärtämään, miksi he päättivät tehdä minulle nuo teot. En ole koskaan kokenut, että nuo teot olisivat jotenkin minun vikani tai että olisin jostain syystä ansainnut ne.
Näen nuo henkilöt reppanoina, ja heidän myöhempi elämänsä vahvistaa tätä käsitystä.Ap
Ja itse et ole mitenkään vastuussa, osatekijänä noissa teoissa. Olet vaan passiivinen vastaanottaja niinkö?
Mainitysit myös, että asioista ei selvitetty aikoinaan? Kenen ne olisi pitänyt selvittää?
Miten se viha käytännössä näkyy? Kostamisena?
Ap, tietääkö terapeuttisi ja läheisesi miten paljon postailet asioistasi julkisesti internetissä?
Tästä tuli mieleen ikävä muisto eräästä miehestä, joka joskus kun olin vihainen minua huonosti kohdelleelle sukulaiselle, yritti uudelleensanoittaa tunteitani "sinä olet surullinen, koska..." ilmeisesti miehiä pelottaa vihainen nainen ja kokevat sen inhottavana, vaikka viha olisi täysin perusteltua. Sen sijaan heitä kiihottaa ja kokevat mielihyvää naisten kyynelistä
Kannattaa siis olla vihainen nainen, mitä vihaisempi sen parempi
Ap, Jumalan Pyhä Henki voi auttaa sinua ja koet muutoksen.
Se polku voi olla pitkä ja tuskallinen. Mutta myös Kristus joutui kulkemaan kärsimyksen tien.
Ihmisessä on sisäänrakennettuna itsekkyys, halu olla oikeassa, olla oman elämänsä ohjissa. Oikeasti Jumalalle pitää antaa vapaat kädet vaikuttaa mieleemme ja tekemisiimme. Tämä on vaikea läksy.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä viha. Joskus se on tervettä, jos esim. toiset rikkovat oikeuksiasi, mutta sitten jos se on vihaa tyyliin "naisen pitää antaa mulle pillua y yy alan rettelöitsemään jos en saa r aiskata" niin sitten varmaan kannattaa hankkia tutti eikä terapeuttia
Eiköhän tämä ihan nainen ole, miehet harvemmin terapeutilla käyvät. Sitä paitsi aina hienoa lukea kuinka tällä palstalla heti kärjistetään, ei täällä kyllä täysjärkisiä ole
Aikamoista gaslightausta taas havaittavissa ketjussa.
Ap: tunteesi ovat oikeutettuja ja ne kannattaa käydä läpi. Vihan tunne myös. Sitä ei kannata erityisesti ruokkia tai lietsoa, mutta sillä on tärkeä funktio suojella sinua ja pitää etäisyyttä sellaisiin tahoihin, jotka sinua vahingoittavat.
Minulle on myös tehty peruuttamatonta vääryyttä ihmisten toimesta, jotka ovat pahoja. Koin tästä vuosia vihaa ja kamppailen anteeksiannon kanssa edelleen. En ole missään tekemisissä näiden ihmisten kanssa ja aina kun törmään heihin jossakin yhteydessä, koen suunnatonta vihaa ja oksetusta (koska ovat oksettavia ihmisiä).
Nämä tähän ketjuun kirjoittelevat vihasi hillitsijät ovat juuri tällaisia pahantekijöitä. Totta kai heitä pelottaa mahdollinen kosto ja pyrkivät alistamaan ja syyllistämään uhrin niin, ettei tämä paljastaisi tekoja julkisesti tai kostaisi heille. ÄLÄ kuuntele heitä. Kuuntele JA KUNNIOITA itseäsi. Pervot, pedot, r aiskaajat, lapsiinsekaantujat, lapsenrääkkääjät ja muut pahat, nilkit, rikolliset, ym. ansaitsevat tulla nähdyiksi sellaisina kuin ovat. Uhrille ei kuulu häpeää tai syyllisyyttä.
Mitä anteeksiantoon tulee, se on relevanttia vain itsellesi. Sinun ei kannata miettiä näitä tapahtumia tai henkilöitä yhtään sen enempää, kuin on aivan pakko: muutoin nauttia elämästäsi kuin heitä tai tapahtumia ei olisi olemassakaan. Mutta jos he tulevat eteesi, älä pelkää näyttää vihaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi ja tekijät pääosin aikuisia.
Ap
=> nyt vasta näin tämän. No, nyt on terapeutin ajatus sinänsä oikea, että lapsi kääntää vihan itseensä. Kun joku kohtelee häntä huonosti, niin lapsi ajattelee, että minä olen huono.
Itse ajattelin jo lapsena, etteivät teot olleet minun vikani. Tunsin ainoastaan ahdistusta, koska en ymmärtänyt, mikä aikuisia vaivasi ja miten voisin heidät korjata.Ap
Aika grandioottista ajattelua jo lapsena. Moni olisi ajatellut, miten minä aiheutan vanhemmissani tuollaisen reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista gaslightausta taas havaittavissa ketjussa.
Ap: tunteesi ovat oikeutettuja ja ne kannattaa käydä läpi. Vihan tunne myös. Sitä ei kannata erityisesti ruokkia tai lietsoa, mutta sillä on tärkeä funktio suojella sinua ja pitää etäisyyttä sellaisiin tahoihin, jotka sinua vahingoittavat.
Minulle on myös tehty peruuttamatonta vääryyttä ihmisten toimesta, jotka ovat pahoja. Koin tästä vuosia vihaa ja kamppailen anteeksiannon kanssa edelleen. En ole missään tekemisissä näiden ihmisten kanssa ja aina kun törmään heihin jossakin yhteydessä, koen suunnatonta vihaa ja oksetusta (koska ovat oksettavia ihmisiä).
Nämä tähän ketjuun kirjoittelevat vihasi hillitsijät ovat juuri tällaisia pahantekijöitä. Totta kai heitä pelottaa mahdollinen kosto ja pyrkivät alistamaan ja syyllistämään uhrin niin, ettei tämä paljastaisi tekoja julkisesti tai kostaisi heille. ÄLÄ kuuntele heitä. Kuuntele JA KUNNIOITA itseäsi. Pervot, pedot
Kiitos 🙏🏼
Ap
Ap tuntee musertavaa HÄPEÄÄ.