Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko kokoomuslaisesta kommunisti autiolla saarella

Vierailija
24.02.2026 |

...välittömästi jouduttuaan autiolle saarelle, porukan kanssa? Ja vielä jos itse on ns. " heikoin lenkki"? Kerro?

Taitaa poliittiset mielipiteet vaihtua lennosta elämän realiteettien iskiessä päin näköä. Jos et anna muille mitä sulla on, et itekään selviydy koska et osaa tai pysty itse tekemään kaikkea, esim.tehdä tulta, metsästää, etkä rakentaa suojaa, valvoa tulta joka yö, hätistellä käärmeitä, pysyä lämpimänä jne...niin se elämä opettaa. Etenkin sairastuessa. Esim jalan nyrjähdys, viikon kuume, sokeutuminen... Kokoomus- ideologia toimii vaan äitien helmoissa eläessä, ei tosi maailmassa missä sääntönä on jaa kaikki tasan ryhmän kesken tai kuole nopeasti yksin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta vassarista tulee kokoomuslainen, kun vhdoin joskus elättää itsensä ihan itse.

Vierailija
2/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siitä tulee illallinen ja aamupala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta vassarista tulee kokoomuslainen, kun vhdoin joskus elättää itsensä ihan itse.

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011739910.html

Vierailija
4/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011739910.html

Aina löytyy joka poikkeus, joka saa läjän rahaa jostain. Tarkoitinihmisiä, jotka elättävät itsensä ihan itse.

Vierailija
5/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö salaa yhteiset kookospähkinät ja varastaa kaislahameen itselleen. Kiinni jäätyään levittelee käsiään, ja alkaa horista jostain trickle down teoriasta ja väittää omistavansa saaren kookkospalmut.

Vierailija
6/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai kokkarekin viisastua. Ehkä, aihio heikohko.

Vierailija
7/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatin vasemmislittoa kunnes työllistyin ja pärjäsin omalla palkallani. Tuet suomessa on aivan liian passivoivia. Sen voin sanoa ihan omasta kokemuksesta.  Lopettamalla kaiken maailman tt ja asumistuet, saadaan ihmeesti työllisiä lisää.

Vierailija
8/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistista tulee kokoomuslainen, kun tajuaa verojen koskevan myös häntä itseään

Vierailija
9/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensä elättävä duunari päätyy vaatimaan pienempää palkkaa ja vaarallisempia työolosuhteita?

Vierailija
10/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä nyt, on se että sinne " vihdoin"- elämään sinä  et pääse ilman sitä ryhmää ikinä, jotka antaa sulle sen alun. Kaikessa olet riippuvainen ryhmän yhteen hiileen puhaltamisesta. Ei mitään "vihdoin" päivää ikinä tule. 

Vierailija
11/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistista tulee kokoomuslainen, kun tajuaa verojen koskevan myös häntä itseään

https://yle.fi/a/74-20121644

Vierailija
12/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et ymmärrä nyt, on se että sinne " vihdoin"- elämään sinä  et pääse ilman sitä ryhmää ikinä, jotka antaa sulle sen alun. Kaikessa olet riippuvainen ryhmän yhteen hiileen puhaltamisesta. Ei mitään "vihdoin" päivää ikinä tule. 

En mä oo mitään ryhmää tarvinnut? Taidat kuulua niihin, jotka eivät koskaan elätä itseään, eikä sinusta tule kokoomuslaistakaan. Toiset ne vaan ei pärjää ilman ryhmää, kun pitää olla ihmisiä ympärillä tekemällä asioita puolesta. Ilmoititko jo naapurille, että lauantaimakkara jääkaapista loppu. Mitäs nyt tehdään??

Vierailija
13/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö Siis vihervassarikommunisti ei tee mitään, vaan elää muiden työn hedelmistä. Tuleeko niistä siis kokoosmuslaisia autiolla saarella ja joutuvatkin kantamaan kortensa kekoon.

Vierailija
14/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kommunismissa kaikki jakaa kaiken keskenään. Jokaiselle jaetaan tasan, tai tarpeensa mukaan. Esim jos olet kipeenä, sun ei tarvii ponnistella, saat silti osasi. Kokoomusideologiassa sairaat heti kuolee pois koska yhteen hiileen ei puhalleta.

Niin, kumpi ideologia voittaa? Mietippä että olisi kaksi autiota saarta vierekkäin, toisessa kokoomusideologia ja toisessa kommunismi? Kummassa olisi enemmäin ihmisä jäljellä hengissä vuoden kuluttua, ja miltä siellä näyttäisi?

Toinen rakennettu, toimiva yhteiskunta( kommunismi), ja toinen puolet kuolleet pois, jäljelle jääneet ei osanneet yksin rakentaa mitään, edes majaa missä selviytyä( kokoomus).

Vierailija
15/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä oo mitään ryhmää tarvinnut? Taidat kuulua niihin, jotka eivät koskaan elätä itseään, eikä sinusta tule kokoomuslaistakaan. Toiset ne vaan ei pärjää ilman ryhmää, kun pitää olla ihmisiä ympärillä tekemällä asioita puolesta. Ilmoititko jo naapurille, että lauantaimakkara jääkaapista loppu. Mitäs nyt tehdään??

Ai vedit itse itsesi äidin kohdusta ulos? Mä luulen että yhteiskunnan tarjoama kätilö saattoipi olla asialla siinä. Muuten upea yksin maailmanvalloitusmatkasi olisi loppunut siihen, syntymäpäivääsi.

Vierailija
16/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kommunismissa kaikki jakaa kaiken keskenään. Jokaiselle jaetaan tasan, tai tarpeensa mukaan. Esim jos olet kipeenä, sun ei tarvii ponnistella, saat silti osasi. Kokoomusideologiassa sairaat heti kuolee pois koska yhteen hiileen ei puhalleta.

Niin, kumpi ideologia voittaa? Mietippä että olisi kaksi autiota saarta vierekkäin, toisessa kokoomusideologia ja toisessa kommunismi? Kummassa olisi enemmäin ihmisä jäljellä hengissä vuoden kuluttua, ja miltä siellä näyttäisi?

Toinen rakennettu, toimiva yhteiskunta( kommunismi), ja toinen puolet kuolleet pois, jäljelle jääneet ei osanneet yksin rakentaa mitään, edes majaa missä selviytyä( kokoomus).

Just näin. Otetaan hyvin pärjäävien taskuista ja sitten jaetaan tasan omien kesken. wau.

Vierailija
17/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et osaisi edes lukea tai laskea 1+1 yhteen ilman ryhmäsi apua mihin synnyit, vieläpä Ilmaiseksi

Vierailija
18/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et osaisi edes lukea tai laskea 1+1 yhteen il

Ei muuten ollut syynnytys USA:ssa ihan ilmainen, mutta joo.

Vierailija
19/19 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Otetaan hyvin pärjäävien taskuista

No mut kun se on pakko. Ja se on ainoa tapa mikä toimii. Ryhmän on puolustettava itseään. Ajattelehan, kuka sitä " hyvin pärjäävää" puolustaa jos rikollisjengi hyökkää hänen kimppuun? Ei kukaan jos ryhmä ei auttaisi häntä tasa-arvoisesti. Ja sitä hän ei saa ellei itse tule osaksi ryhmää.