Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen uupumuksen takia sairauslomalla, mies töissä, kuka hoitaa lasten sairastelut?

Vierailija
24.02.2026 |

Meillä on kolme lasta, kaikki päiväkoti-ikäisiä ja eri ryhmissä, eli tuovat meille kolmen ryhmän taudit ja melkein joka viikko on joku kipeänä kotona, usein useampi ja sitten minä itsekin. Yhtä sairastelua koko talvi.

Mies on arkityössä 8-16. Niin minäkin, mutta olen totaalisen burn outin / uupumuksen takia sairauslomalla. Sairauslomani alkoi 3,5 viikkoa sitten. Sen jälkeen olen oikeasti saanut levätä yksin kotona ilman lapsia ensimmäisellä viikolla 2,5 päivää, toisella viikolla 2 päivää, kolmannella 0 päivää, tällä viikolla nyt 2 päivää (joista molemmissa oli kyllä lasten menoja päiväaikaan) ja nyt yksi taas yskii... 

Olen myös sairastanut itse flunssaa melkein koko tämän 3,5 viikkoa, aina kun ehtii vähän parantua tulee uusi tauti.

Eihän tässä ole toivoakaan saada levätä ja toipua uupumuksesta. 

Aiemmin on hoidettu lasten sairastelut puoliksi, mutta nyt (tietysti?) mies olettaa että minä hoidan kaikki nämä... kun kerran olen kotona kuitenkin. Mutta tätä menoa olen pian "lataamossa" kun en kotona saa toipua. 

Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Muita neuvoja en varsinaisesti kaipaa, olen sairaslomalla, sain kontaktin mielenterveyspalveluihin ja minulla on nyt lääkitys mutta sekään ei auta heti.

Kommentit (502)

Vierailija
501/502 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama trolli ja sama kaava. 

Trolli (mahdollisesti mies)  esittää olevansa väsynyt perheen äiti joka tarvitsee omaa aikaa. Väsymyksen taso vaihtelee. Tällä kertaa oikeen muotidiagnoosi.

Kaikki on miehen syytä ja miehen vastuulla. Tai vaihtoehtoisesti yhteiskunnan syytä. Toisinaan anopin. 

Sitten joukko naisia vastaa että joku tolkku nyt sentäs olet aikuinen ihminen. Mutta sitten löytyy aina ne pari miesvihaajaa jotka alkaa keittää soppaa puhumalla miesvauvoista jos mies ei hoida kaikkea aina kun on väsynyt. Mies toki ei saa väsyä. Ikinä. Mistään. Että jos hoitaa vaan 50% niin ompas kauhea kun ei hoida kaikkea. Mamma tarvitsee omaa aikaa. Mies ei. Siitä sitten jotkut kärkkäämmät täysjärkiset hermostuu että eihän miestä tai ketään voi noin kohdella. Ja näin on sota taas valmis.

Ne on ne pari päivystävää miesvihaajaa täällä jotka aina lähtee tähän meuhkaamiseen. Se onko ne pari miesvihaajaa itsekin trolleja tai peräti Ap:n sivupersoonia jää mysteeriksi. Katsokaapa ketjun alku jos ette muista enää.

Vierailija
502/502 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumuksen hoidosta. 

Itselläni on levon lisäksi auttanut se, että rakentaa itselleen vapautta asioista. Esim lupaa kaksi asiaa to do listalta, joille ei tänään tee mitään eikä myöskään tee. Siitä tulee hallinnan tunnetta. 

Toinen mikä on auttanut, on kaksi päivää viikossa, kun en saa tehdä kuin pakolliset asiat plus rentouttavia asioita. Sitten sitä melkein jo odottaa, että "pääsee" hoitamaan niitä ja hermosto on saanut levätä ennalta määritellyn ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan