Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemukset työvoimaviranomaisten kanssa

Vierailija
24.02.2026 |

Joskus 2008 ehkä. Tein kuten piti eli olin hskenut työpaikkaan määräaikaan mennessä ja ilmoitin työkkäriin siitä heidän vaatimsssaan määräajassa. Kuitenkin joku sönkkäsi sieltä, että en ollut ilmoittanut muka ajoissa. 

Siinä sitten soiteltiin ja väiteltiin säännöistä. Ensimmäinen virkailija sönkötti, että en ollut ilmoittanut heille ennenkun hakuaika oli umpeutunu Huomautin että sääntöjensä mukaan, on vain haettava määräaikaan mennessä (joskus lähettivät ilmoituksia niin, että hakuaika umpeutui päivän päästä jopa) muistutin. että heille ei pitänyt ilmoittaa hakemuksen jättöpäivään mennessä, vaan viikko tai pari siitä, kun ovat lähettäneet hakuilmoituksen. 

Toinen virkailija taas vahvisti,  että olen oikeassa kun  lukaisin itse hänelle nettisivuillaan olevat säännöt Silti kuulemma tapaus meni lautakuntaan ja jouduin  olemaan 2 kk ilman rahoja, kunnes päätös ilmoitetaan. 

Surkuhupaisaa oli se, että vaikka virkailija vahvisti, että ei ollut mitään syytä evätä työttömyysturva,  ei voi mitään,  kun se ehti mennä sinne lautakuntaan.

Sain sitten rahat kyllä jälkikäteen, mutta silti en tykkää hirveästi järjettömistä käytännöistä, mitkä liittyvät rahoihin tai niiden laittomaan epäämiseen. Oikeastaan laittomistakin. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tapaus. Ehkä joskus 2020. Olin saanut taas niitä työnhaku ilmoituksia, mihin piti hakea. Pariin hainkin, mutta jotenkin missasin yhden päivämäärän. 

Siitä sitten heti karenssi. Sitten missasin toisenkin ja ei se mitään olihan tuo jo huolimattomuuttaa, mutta ,ikä huvittavinta,  tuli viiden vuoden karenssi! 

No sain sitten rahat muuta kautta eli tt tukena, joten en käynyt vyselemään viiden vuoden karenssista. 

Tuolloin jo tiesin olevani jonkin sairaan ja rikollisen gang stalkingin kohde ja tiesin työkkärinn tyypin puhetavasta, että oli mukana siinä. Olihan se varsin merkillistä, että oli usutettu tuo sairas  vaino, jopa virastoihin, mutta eipä siinä sitte. Sen enrmpäää. Olihan se selvää, että jotkut johtoportaassa olivat mukana. Ei muuten olisi tuo mahdollista. 

Tässä paras: Kun viisi vuotta oli kulunut, soitti joku karenssin purusta. Tyyli oli taas sellsinen ällöttävän ylimairea.  Sanon ällöttäävä,  koska on äärimmäisen vastenmielistä,  että Suomessa voidaan toimis noin laittomasti, 

Sitten hakemaan rahoja Kelasta. Sieltä tuleekin kielteinen päätös ja että karenssi oli muka voimassa.En viitsinyt lähteä pelleilyyn mukaan ja kysellä lisää , vaan hain sitten taas tt tukea.  

Muutama  kuukausi tuosta joku soitteli taas, että oikeus työttömyysturvaan on taas olemssa. Ei osannut  sanoa syytä, miksi ei ollut karenssi loppunut heti kun viisi  vuotta oli kulunut. 

Sairas, sairaampi Suomi missä törkeät rikokset liittyen henkilön rahoihin on mahdollista ja niin, että  usea henkilö siinä mukana. 

Eikä tuossa kaikki. Entäs ne rikokset liittyen terveydenhuoltoon?  

Vierailija
2/4 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pelkästään  hyviä kokemuksia. Hyviä tyyppejä ja arvostavat asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin kerran kävin siellä työkkärissä näyttäytymässä kun piti purkaa tuo karenssi. Siellä joku linnakundin näköinen palvelemassa. 

Vierailija
4/4 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi toimisto.

Omat karenssit loppu kun aloin tallentamaan haastattelut ja puhelut, aina muistin mainita asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme