Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka voi oikeasti sanoa rehellisesti tykkäävänsä suomalaisesta kotiruoasta?

Vierailija
24.02.2026 |

Mautonta, epäterveellistä mössöä, mausteen vain suolaa ja pippuria, korkeintaan jotain aromisuolaa.

Kommentit (56)

1/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 😎

Vierailija
2/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa ainakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kunnollista kotiruokaa saanut, älä kuvittele etteivät muutkaan sellaista tee. En minäkään sinun mössöihisi koskisi, en aromisuolalla tai ilman.

Vierailija
4/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahullu vouhottaa taas.

Vierailija
5/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele maustamaan.

Vierailija
6/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet kasvanut sellaisessa perheessä jossa käytetään vaan suolaa maustamiseen. Mä en tykkää anoppini pullista. Hän ei tykkää kardemummasta eikä sitä käytä. Kardemumma kuuluu pullaan,muuten se on sokeroitua leipää.

Vierailija
7/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei muiden syömiset kuulu.

Vierailija
8/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Mun suomalaisessa ruuassani on paljon kasviksia.

Vierailija
9/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele maustamaan.

Niin minä osaankin, esim maustan jauhelihan kanelilla, kardemummalla, cayennepippurilla, neiilikalla ja suomalaiset maustaa sen jollain jauhelihamausteella ja aromisuolalla 

Vierailija
10/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet kasvanut sellaisessa perheessä jossa käytetään vaan suolaa maustamiseen. Mä en tykkää anoppini pullista. Hän ei tykkää kardemummasta eikä sitä käytä. Kardemumma kuuluu pullaan,muuten se on sokeroitua leipää.

Riippuu mitä pullaa tekee.

Vierailija
11/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mutta mun kotiruokani lapsuudessa ja nyt on aina sisältänyt paljin kasviksia sekä järvikaloja, metsäsieniä ja riistaa. Meillä on ihan loistavat raaka-aineet.

Vierailija
12/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ensimmäistäkään suomalaista kotiruokaa maistanut saati kohdannut, jota olisi maustettu aromisuolalla. En yhtäkkiä edes keksi yhtäkään kyseistä ruokalajia, johon tulisi mieleenkään sotkea kyseistä maustetta. 

Vierailija
13/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele maustamaan.

Niin minä osaankin, esim maustan jauhelihan kanelilla, kardemummalla, cayennepippurilla, neiilikalla ja suomalaiset maustaa sen jollain jauhelihamausteella ja aromisuolalla 

Eiköhän tää mieto maustaminen ole ihan tyypillistä länsimaissa. Eipä sitä ruotsalaisessa tai saksalaisessa ruuassakaan mausteilla irrotella. 

Vierailija
14/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ruokani erityisen suomalaista, mutta yleensä väsään perunoista jotain (rakastan perunaa!) enkä jaksa muuhun panostaa. Pannulle sitten vaan joku liha ja sille maustetta perään. Lautaselle paljon tuoretta salaattia.

Vierailija
15/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele maustamaan.

Missähän päin Suomea kasvaa kaneli ja cayenne? 

Vierailija
16/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään eniten  just ihan perusruuasta. Ei ole mikään ongelma syödä samaa useampi päivä putkeen. Johtuu ehkä siitä, ettei ole oikein makuaistia. Mutta itselle siis joku gourmet illallinen menee hukkaan. Onhan se joskus kiva käydä työpaikan laskuun syömässä kalliisti, mutta itse harvoin käyn kun menisi hukaan. 

Vierailija
17/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh ihmisjoukot

Vierailija
18/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ruuasta, joka on hyvin tehty. Huonosti tehdystä ruuasta en. Luulen kyllä, että aloittaja kuuluu näihin ihmisiin, joilla ei oikeasti ole mitään sanottavaa, he vain tekevät mekaanisesti aloituksia palstalle, koska elämässä ei ole muutakaan.

Vierailija
19/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosi epäterveellistä omenat, kaali, punajuuret, lantut, härkäpavut, herneet, kaura ja ruis. No järvikalat ei ole kiitos ihmisten niin terveellisiä kuin toivoisin, tämän joudun myöntämään.

Vierailija
20/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele maustamaan.

Missähän päin Suomea kasvaa kaneli ja cayenne? 

Miksi pitäisi kasvaa Suomessa? Vain täysi juntti ajattelee noin, että kotimaista pitää olla.        

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme