Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maa tai kaupunki maailmassa vetää sinua puoleensa?

Vierailija
23.02.2026 |

Vaikket olisi siellä käynytkään, mutta siltikin tuntuu "omalta"?

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australia. Joku rannikolla oleva kaupunki, ehkä Sydney.

Minulla myös Australia ja jostain syystä Melbourne on aina kiinnostanut.

Vierailija
142/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japaaaaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
144/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusiseelanti on aina kiinnostanut. Nyt olen päättänyt, etten enää matkustaa mihinkään ulkomaille, en uusi passiani.

Miksi?

Vierailija
145/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Britannia, ja ihan erityisesti Englanti. En ole koskaan siellä käynyt, mutta olen edellisessä elämässäni varmaan ollut britti, muulla tavalla en rakkauttani siihen maahan voi selittää. Ja tarkoitan nyt aikoja ennen tiedätte-kyllä-mitä -invaasiota. Rakastan brittienglantia, heidän huumoria, ihmisiä... ihan kaikkea. 

Vierailija
146/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buenos Aires. En ole koskaan käynyt lähelläkään.

Argentiina kiinnostaa.

Minuakin, tutustuin joskus kauan sitten ihanaan mieheen, joka oli kotoisin Buenos Airesista. Yksin en ole uskaltanut Etelä-Amerikkaan lähteä, mutta ehkä vielä joskus sekin päivä koittaa.

Vierailija
147/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannia, ja ihan erityisesti Englanti. En ole koskaan siellä käynyt, mutta olen edellisessä elämässäni varmaan ollut britti, muulla tavalla en rakkauttani siihen maahan voi selittää. Ja tarkoitan nyt aikoja ennen tiedätte-kyllä-mitä -invaasiota. Rakastan brittienglantia, heidän huumoria, ihmisiä... ihan kaikkea. 

Lisään vielä että toinen mitä rakastan yli kaiken on Irlanti.

Vierailija
148/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia. Olen käynyt Venetsiassa ja Roomassa, paljon vielä on nähtävää... ciao

Vierailija
149/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti. Ihan pienestä lapsesta asti tuntenut outoa vetoa sitä kohtaan.

Siellä oliskin valkoisen länkkärieukon leppoisaa oleskella.

Hyvinkin leppoisasti voi oleskella. Turistikohteita lukuunottamatta saa olla aivan rauhassa. Ne turistipaikkojen kauppiaat on kyllä kuin iilimatoja, mutta ei paikallisilla alueilla ole sellaista riesaa. Kokemuksesta.

Vierailija
150/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa. Sitä ei voi selittää, mutta kun ekan kerran kävi, niin sinne haluaa aina vain uudestaan ja uudestaan. 

Vierailija
151/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti, ihan pienestä pitäen. Olen lukenut paljon  heidän historiastaan, jokin siinä kiehtoo.

Thaimaassa olen käynyt lukuisia kertoja; rakastan mukavan leppeitä aamuja ja lintujen laulua ja aamupalaa terassilla. Iltapäivällä kun aurinko pikkuhiljaa alkaa laskemaan, eikä ole enää polttavan kuuma, on ilmassa jotain ihanaa. Näen mielessäni vehreän luonnon, temppeleitä horisontissa, ollaan matkalla illalliselle. Illat ja yöt ulkona istuen, tähtitaivas yllä, välillä voi käydä uimassa, grillaillaan ja nautitaan. 

Vierailija
152/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ja siellä Moskova.

Vierailija
153/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa. Sitä ei voi selittää, mutta kun ekan kerran kävi, niin sinne haluaa aina vain uudestaan ja uudestaan. 

Kukapa nyt ei tiukan "thaitavaran" perään halua uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan...!

Vierailija
154/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egypti. Olin edellisessä elämässäni faarao Tut.

Vierailija
155/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti, Sveitsi, Marokko, New York. Noissa en ole käynyt mutta tulevat uniin ja mielikuviin. 

Vierailija
156/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsiasta olen aina haaveillut, vaikka tiedän etten koskaan pääse sinne. Liian kallis paikka köyhälle eläkeläiselle.

Kannattaa tehdä joku järjestetty matka Pesaroon tai Riminille ja tehdä sieltä parin päivän järjestetty retki Venetsiaan. Italialaiset junat ja bussit ovat hienoja ja nopeita. Ei ollut kovin kallis.

Vierailija
157/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanska, syynä kaunis kieli.

Tansa on yksi suosikkimaani. Teen usein yksin parin päivän shoppailu-ja kävelyretkiä Kööpenhaminaan. Iloinen tunnelma, ihana vanha kaupunki, hyvät hotellit ja paljon nähtävää.

Vierailija
158/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsiasta olen aina haaveillut, vaikka tiedän etten koskaan pääse sinne. Liian kallis paikka köyhälle eläkeläiselle.

Itse olen nukkunut Venetsiassa teltassa reilillä :D

Itseä on aina kiehtonut New York, ja olen siellä käynytkin. Samoin Tokio, sielläkin käynyt.

Mutta New York kutsuu jostain syystä aina.

Vierailija
159/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaa. Mieli teki käydä Lapissa: Sallassa ja Kelloselässä. Se jäi, silloin. Nyt en enää pysty istumaan autossa pitkää aikaa (vt-kipuja ja muuta :( )

Mutta, just päivällä mietin, et toteuttaisinko isäni ja samalla oman haaveeni: Käydä (Yli-) Vieskassa. Piti aikoinaan, kun täytin 50v. lähteä: kävin katsomassa (ja syöttämässä) äitiä hoitokodissa, vastaan tuli bussi, jonka keulassa luki "VR, Junakorvausvuoro". MIetin, et en minä mihinkään bussiin lähde istumaan, kun saan istua ihan riittävästi asuin- ja kotikaupungin välillä. Niin se jäi. Viime kesänä tuli 50 vuotta, kun viimeksi kävin Vieskassa. Tänään vasta tajusin/muistin.

Käy kesällä. Silloin on edes sinenen joki ja joen varressa kahvila auki. Talvella ei ole niitäkään :D

Vierailija
160/173 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen joitain haavekohteita (luonto), mutta kaikki ovat paljastuneet turistirysiksi. Mieluummin nautin mökillä yksin metsälammen kimalluksesta, kuin menen satojen turistien sekaan katsomaan yhtään mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän