Mikä maa tai kaupunki maailmassa vetää sinua puoleensa?
Vaikket olisi siellä käynytkään, mutta siltikin tuntuu "omalta"?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Napoli. Sen ränsistymeen romanttinen ja hieman vaarallinen imago vetää mua puoleensa.
Vedi Napoli e poi muori, "nähdä Napoli ja kuolla"...
Menetin myös aikoinani sydämeni Napolille, asuinkin siellä hetken aikaa aivan vuosituhannen alussa. Välimeren Euroopan puoleinen rannikko kaikkineen on ihastuttavaa aluetta. Napolissa erityisesti viehätti sen kaoottisuus ja rentous samaan aikaan. Se myös tuntuu samaan aikaan suurelta (se on miljoonakaupunki) että kodikkaalta. Ruoka on uskomattoman hyvää, paikallinen viini erinomaista ja edullista.
Valitettavasti Napoli on sittemmin mennyt pilalle meren yli tulleen siirtolaisinvaasion takia. Viimeksi siellä käydessäni keskusaseman ympäristö muistutti lähinnä afrikkalaista basaaria. Kadut tulvillaan Lähi-Idästä ja Afrikasta tulleita maleksijoita ja kerjäläisiä.
Afrikka eläimistön ja ilmaston puolesta. Uusi-Seelanti luonnon puolesta. Japani, muuttei kuitenkaan Tokio tai muu suurkaupunki. Myös jokin Väli-Amerikan saarivaltio.
Japani, Australia, Islanti, Israel. Kaikkiin kokenut aina vetoa
Vierailija kirjoitti:
Venetsiasta olen aina haaveillut, vaikka tiedän etten koskaan pääse sinne. Liian kallis paikka köyhälle eläkeläiselle.
Niinkö olet päättänyt? Sinne voi tehdä vaikka päivämatkan muualta Italiasta ja ottaa omat eväät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Madeira on kuulemma paratiisimaisen kaunis!
Kaunis on, muttei paratiisumainen.
Olimme maaliskuussa ja ihmettelun, kun lintuja, perhosia, pörriäisiä jne ei näkynyt, vaikka kukkia oli.
Korkeusetot kyllä komeat.
Tansania on minulle aina ykkönen, Peru, Nepal ja Mongolia kinastelevat kakkospaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Egypti. Ihan pienestä lapsesta asti tuntenut outoa vetoa sitä kohtaan.
Siellä oliskin valkoisen länkkärieukon leppoisaa oleskella.
Oli 90-luku ja r-kioskeista sai Auringomatkojen katalogeja. Siellä oli tavattoman kaunis kuva jostain kreikkalaisesta rantalomakohteesta. Siitä kuvasta tuli vuosiksi mun hammaslääkärikäyntien pelastus. Laitoin silmät kiinni, kuvittelin itseni sinne rannalle enkä pelännyt enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tansania on minulle aina ykkönen, Peru, Nepal ja Mongolia kinastelevat kakkospaikasta.
Mongolia? Mielenkiintoista. Onko siellä minkänlaista?
Mun lista: Italia, Ranska, Kreikka (joku pikku saari), Kenia, Japani, Islanti, Irlanti, Nepali, Kiina, Englanti, Argentiina. Osassa olen käynyt ja osa vielä käymättä, mutta jo käydyissä haluaisin poiketa uudelleenkin.
Japani.
Asuin Tokyossa 2 vuotta ollessani opettajana. M33
Mikä pitää valita paradise maailman, olisi the Vancouver Island kaunis.
Kun olen ulkomailla, niin kyllä Suomeen on hyvä palata.
Singapore, gin sling Rafflesissa. Yö tai parikin menisi päälle samassa osoitteessa, ennen jatkamista Australiaan.