Opettajien virkahaut Helsinki ja Espoo
Minkälainen prosessi tuo virkahaku on? Onko videohaastattelu vai ihan livenä? Enkä tarkoita nyt pelkkiä virkoja, vaan sijaisuuksia yms.
Kommentit (9)
Vakivirkoja ei kannata hakea, niihin on jo valittu se, joka on solminut suhteet ko. koulussa rehtoriin ja ollut sijaisena siellä. Sijaisuuksia voi hakea, kannattaa varmaan ihan soitella kouluihin ja tyrkyttäytyä. Itse en kuntien omien sijaisrekryalustojen kautta ole koskaan yhtäkään keikkaa minnekään saanut. Suhteilla nämäkin menee, joten luo ne suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa enää opettajaksi?
Hyvä kysymys. Itse jäin kelkasta tänä talvena. Ollaan ja möllötellään sitten mieluummin vaikka ikiköyhänä työttömänä. VMP.
Varmaan opetustaidolla ei enää väliä, kunhan osallistunut DEI- ja monimuotoisuuskoulutuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vakivirkoja ei kannata hakea, niihin on jo valittu se, joka on solminut suhteet ko. koulussa rehtoriin ja ollut sijaisena siellä. Sijaisuuksia voi hakea, kannattaa varmaan ihan soitella kouluihin ja tyrkyttäytyä. Itse en kuntien omien sijaisrekryalustojen kautta ole koskaan yhtäkään keikkaa minnekään saanut. Suhteilla nämäkin menee, joten luo ne suhteet.
Itse sain vakiviran ilman päivänkään sijaistusta kyseisellä koululla. Samoin kaverini.
On tätä hommaa tullut tehtyä 30 vuotta. Muuttunut täysin alkuajoista. Opseja ollut jos minkälaisia, samoin ideaa millainen koulurakennus olisi hyvä. Oppilaat on oppilaita, mutta nykyäön myös vanhemmat ja ties mitkä yhteistyötahot ja tiimit.
Hiljaista hetkeä ei koulussa nykyisin ole.
Toisaalta hakijoilta vaaditaan yli-ihmisyyttä. Todella pätevä olen, mitta saisinko virkaa nykyään?
Meidän koulussa kaikki on vakinaisia, eli et tule hakemaan ainakaan meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain vakiviran ilman päivänkään sijaistusta kyseisellä koululla. Samoin kaverini.
Näin voi käydä siinä tapauksessa, jos mieluisaa sijaista ei siellä ole ollut. Näitä on harvoin, mutta joskus niinkin että ei haluta juuri sitä, joka on tehtävää jo hoitanut. Usein näissäkin kyse henkilökemioista, ei osaamisesta tai valmiudesta siihen. Opettajillahan ei varsinaista työnohjausta ole, vaan ajatellaan että taivaasta pitää tipahtaa simsalabim valmis osaaja.
Onko helppoa löytää luokanopettajan työtä nykypäivänä?