Mikä maa tai kaupunki maailmassa vetää sinua puoleensa?
Vaikket olisi siellä käynytkään, mutta siltikin tuntuu "omalta"?
Kommentit (74)
Bangkok. Maaginen sekoitus high tech yhteiskuntaa ja osin kehitysmaata ja kaikkea siltä väliltä. Tuntuu silti turvalliselta ja toimivalta.
Japani ja siellä maaseutu, harmi kun olen syntynyt tänne täysin mädätettyyn maahan ja olen liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Napoli. Sen ränsistymeen romanttinen ja hieman vaarallinen imago vetää mua puoleensa.
Napoli on siistiytynyt tosi paljon, koronarahat on käytetty siellä tosi hyvin. Vasta kolmannella kerralla opin rakastamaan sen kaupungin sykettä, siitä kertovia taruja, kapeita kujia ja huonosti käyttäytyviä vespa-kuskeja.
Mogadishu. Että onko Somaliassa Kela Goldia ja saanko ilmaisen asunnon pääkaupungista vailla mitään velvollisuuksia.
Lontoo, en vaan saa siitä tarpeekseni, vaikka olen käynyt siellä yli 50 kertaa.
Venäjä ja Italia.
Tykkään heidän kulttuurista, jos ei lasketa poliitiikkaa yhtään mukaan.
Esineistä, musiikista, rakennuksista, tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Bangkok. Maaginen sekoitus high tech yhteiskuntaa ja osin kehitysmaata ja kaikkea siltä väliltä. Tuntuu silti turvalliselta ja toimivalta.
Just , karmee liikenne muunmuuassa
Lontoo. Olen asunutkin siellä lyhyen ajan ja käynyt monta kertaa. Enää ei energia riittäisi siellä asumiseen, mutta edelleen se vetää puoleensa. Viime kerrasta taitaa olla jo 8 vuotta.
Chongqing. 36 miljoonan asukkaan cyberpunk megacity josta, käsittämätöntä kyllä, juuri kukaan ei ole koskaan kuullutkaan.
Hawaiji. Kaikki saaret ovat luonnon tai maisemiensa puolesta erilaisia. Ja vielä enemmän haluaisin Kanariansaarille. Jokainen saari omanlaisensa.
Irlanti. Alpit. Irlannissa olen käynyt kolme kertaa, Alpeilla Itävallan puolella vain kerran. Upeaa luontoa molemmissa paikoissa. Ja Irlannissa lisäksi mahtavia ihmisiä ja musiikkia.
Ranska ja Pariisi, Versailles. Olen aina haaveillut pääseväni käymään Versaillesin linnassa. Haluaisin myös osata puhua ranskaa.
Pidän paljon Suomesta, mutta tunnen suurta vetoa Skotlantiin. Haaveilen voivani matkustella siellä vielä joskus kaikessa rauhassa.
Irlanti ja sen maaseutu ja pikkukaupungit.... niin onko maassa edes suurkaupunkeja.
Slovenia ja Kroatia jostain syystä myös ovat kiinnostaneet, autolla vois mennä.
Viimeisin mielenkiinnon kohde on Ukraina, oli muutama työkaveri sieltä ja varmasti sinne mennään kunhan sota loppuu.
Praha
Ensimmäistä kertaa kun kävin, tunsin tulleeni kotiin.
Kanada.