"En itse kävelisi metriäkään kovassa pakkasessa" -sanoo äiti eikä lapset tarvitse mennä kouluun kovissa pakkasissa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011744273.html
Jos äiti ei pysty viemään lapsia kouluun ja päiväkotiin autolla niin lapset saavat jäädä kotiin kovilla pakkasilla. Koulu on samaa mieltä. Perheen esiteini on jo saanut paleltumia.
Laitatko sinä lapsesi kouluun kovilla pakkasilla?
Kommentit (272)
Tulevia vihervassuja, "ei sinun tarvitse jollet halua"
Lumihiutaleet
Vierailija kirjoitti:
Tuo lause voi olla totta mutta koskee aikuisia, ei lapsia. Tässä ketjussa on kyse lasten turhasta altistamisesta liian varhain liian kovalle pakkaselle, mikä on terveydelle vaarallista.
Ei ole kovakaan pakkanen terveydelle vaarallista kunhan vain on sopivat vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut merkille Helsingissä ja Lahdessa kummallisen talvi ilmiön. Nuoret kulkevat kesälänkkareissa 10 asteen pakkasessa. Siinä nyt ei ole mitään uutta mutta sitä ihmettelen kun aikuiset jopa eläkeikäiset kulkevat keskellä talvea kevyissä kesäkengissä. Mä luulen kyseessä olevan "cyty" ihmisten kummallisen kuplan. Se osa tätä näiden maakuntakaupunkien niin kovin keinotekoista kaupunkilaisuutta. Ollaan kai jotenkin niin urbaaneja ettei muka tarvitse liikkua kuin lämmitetyissä tiloissa. Helsingissä on myös kummallista ajatusta kuin se olisi niin etelässä että kuuluisi Keski-Euroopan leudolle ilmastovyöhykkeelle.
Niin ne kulkee täällä Oulussakin, tytöillä toki takki auki ja napa paljaana, vaikka pakkasta ollut pitkään 20 molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla oli pakkasraja ainakin meidän koulussa -25. Ei tarvinnut mennä kouluun jos oli enemmän pakkasta.
Missähän päin Suomea ? Ei täällä pohjois- Pohjanmaalla ainakaan ollut. Tuo -25 oli raja ettei tarvinnut välitunnilla ulos mennä.
Ja näille joillekin ihmettelijöille, joiden mielestä lasten ei pidä mennä pakkaseen, kerrotko kuka sitten näiden lasten aikuistuttua ja meidän eläköidyttyä hoitaa esim sairaaloiden potilaat, entä poliisi ja pelastuslaitos, tekevät etänä työnsä kun on ulkona kylmä ?
Ei ollut mitään pakkasrajoja, -30 ja kävellen kouluun.
Nykyajan lumihiutaleet ei pysty siihen
Vihervassujen opeilla syntyy vain työnvieroksujia
Pidin enemmän pakkasista kuin näistä loskakeleista.
Uusavuton äiti kasvattaa uusavuttomia lapsia.
Minun aikanani ei ollut pakkasrajaa. Käveltiin 2 km kouluun -36 asteen pakkasessa. Juuri puhuttiin, että täällä Suomessa ei sentään olla niin avuttomia, että kouuja sljettaisiin sään vuoksi, kuten esim. Amerikassa. -20:han on normaali Tamikuun talvikeli, ei Suomea voi sellaisen takia pysäyttää. Kunnon talvikamppeet päälle vaan ja menoksi.
-50 taitaa olla kylmintä missä olen kävellyt kouluun aikoinaan, ei pakkasten takia kukaan muukaan ollut pois.
-25 oli koulussa raja, että ei ollut pakko mennä ulos välitunnilla.
-20 oli raja, ettei välttämättä lähdetty koululiikunnassa hiihtämään, jääkiekkoa kyllä pelattiin.
Ei ollut Goretexia, mutta pukeutumiskysymyshän lämpötilan kanssa selviäminen on.
Mitä ihmettä mä juuri luin.
Eikö Ihamäki-Kaija osaa pukea lapsiaan?
Vai voisiko lapsille opettaa, että välillä joutuu toimimaan omalla epämukavuusalueella, mutta siitäkin selviää?