Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset muuttavat tyyliään vanhetessaan?

Vierailija
22.02.2026 |

Aina ne lyhyet hiukset. Toisilla mummomainen, toisilla miesmäinen tai "räväkkä". Meikki tätimäinen ja jopa silmälasit ikäkauteen sopivat.

Pukeutuminen samaa tyyliä, tylsä täti tai räväkkä täti.

En aio koskaan muuttaa nuorekasta tyyliäni miksikään, anteeksi vaan, jos se joitakin ärsyttää.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli levenee kaikilla kasvun mukaisesti.

Vierailija
22/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kehuu että on edelleen pitkät hiukset. Itse olen iän myötä todennut, etten halua koskaan enää mitäänsanomattomia hiuksia. Ei tylsää lyhyttä eikä etenkään tylsiä tasapitkiä. Ne ei sovi kenellekään.

Hiuksissa pitää olla joku juju. Minulla se on oma hiusväri ja kiva leikkaus.

Täti olen kuten aloittajakin, olen jopa isotäti, ja iloinen siitä. Mutta tylsä en ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä täti tai räväkkä täti - eli mitä tähän väliin käytännössä siis jää?

Vierailija
24/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juuri eivät muuta ei jämähtävät vanhaan tyyliinsä eivätkä seuraa aikaansa. Siitä syntyy mummomaisuus. 

Kyllä. Esim. nykymummot ovat mielestään hyvin trendikkäitä sinisissä farmarihousuissa, tennareissa, lyhyessä toppatakissa ja kimaltavassa tupsupipossa. 

Vierailija
25/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 ja minulla on sama hiustyyli kuin kaksikymppisenä. Välillä on ollut vähän erikin kyllä.

Vierailija
26/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 ja minulla on sama hiustyyli kuin kaksikymppisenä. Välillä on ollut vähän erikin kyllä.

Tylsyyden maksimointia.

Vierailija
27/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kyllä mielestäni pitävät saman tyylin vanhetessaan. Ne joilla on nyt lyhyet hiukset ja "räväkkä" tyyli ovat n. 70. Ja leikanneet hiuksensa kolmekympisenä. En tiedä yhtään tyyliään selkeästi muuttunutta tuttua, joku olisi kyllä voinut päivittää vähän enemmän. Olen 54. Aina ollut pitkähköt hiukset.

Vierailija
28/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuoresta saakka ollut lyhyt tukka. Miksi kasvattaisin nyt, en ymmärrä.

Vierailija
29/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juuri eivät muuta ei jämähtävät vanhaan tyyliinsä eivätkä seuraa aikaansa. Siitä syntyy mummomaisuus. 

Samaa mieltä. Se 1990- tai 2000-lukujen tyyli on se mikä näyttää nykyään tädiltä. Esim rokki, hevari, punk tyylit... lantiofarkut, trikoopaidat, pillifarkutkin ovat jo tätikamaa. Puhumattakaan noiden kausien meikki- ja hiustyyleistä. 

Sama toki koskee miehiäkin, ja esim isoja lippiksiä, ylös vedettyjä valkeita sukkia, rikkinäisiä farkkuja... Setää puhtaimmillaan. 

Vierailija
30/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap se näytätkin ikinuorelta siinä karjalalippiksessä ja löysissä farkuissa. Kuten 90-luvun lopussa. Mitä sitä tyyliä vaihtamaan?

Heti ensimmäiseen mummoon osui ja upposi 🤣

Vierailija
31/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitankin minihameen ja napapaidan kunhan säät sallii, noin toukokuussa. 

t. Mummo 70+

Vierailija
32/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se nyt ihmisen habituksesta kiinni pitkälti. Jos on kovasti ylipainoa, harva tukka, ryhti kasassa, kyttyrä niskassa, hampaat mädänneet ja iho täynnä maksaläiskiä, niin ne vanhentavat vaikka kuinka hakisi ylleen muodin mukaiset rönttööt merkkikaupoista. 

Vierailija
33/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa on tullut lisää itsevarmuutta enkä enää välitä mitä muut ajattelevat pukeutumisestani tai mistään muustakaan.

Vierailija
34/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mom tai ylileveitä farkkuja. Nehän on nyt muotia nuorehkoilla ja vanhemmillakin. Sitten välillä näkee niitä maltillisilla flare lahkeilla olevia farkkuja, takataskuissa läpät. Itsellä oli sellaiset, siitä on 20 vuotta aikaa. Nykyään käytän epämuodikkaasti skinny tai slim fit farkkuja matalalla vyötäröllä. Ei ole röllykkämahaa ja jalat treenin ansiosta kunnossa. Saanko olla edes tyytyväinen itseeni. Tuomitkaa vaan, jos siltä tuntuu.

Ap

Vierailija
35/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse olen ollut 45 vuotta pitkä hiuksinen koska koen sen helpoimmaksi. En ala ravata kerran kuussa kampaajalla saksimassa jotain lyhyttä mallia takaisin muotoon kun ei vähempää voisi moinen kiinnostaa. En myöskään laita hiuksiani mitenkään, harjaan ne n. minuutissa aamulla ja that's it. Olen myös kulkenut mustissa t-paidoissa ja huppareissa, sekä tummissa farkuissa ja tennareissa teini-ikäisestä asti eikä ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään muuttaa tätä asiaa koska olen Ylläri pylläri! nyt vanhempi kuin silloin. 😂 Pukedun juuri kuten haluan ja niihin vaatteisiin joissa viihdyn, aivan sama olin sitten minkä ikäinen tahansa. Muiden mielipiteet ei liikuta pätkääkään. 

Vierailija
36/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävät yhtäkkiä Malcolm X tyylisiä miesten silmälaseja.

Vierailija
37/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitankin minihameen ja napapaidan kunhan säät sallii, noin toukokuussa. 

t. Mummo 70+

Me naureskellaan työkavereiden kanssa, kun mummot kesähelteillä tulevat taas ostoksille ohuiksi hiutuneissa pellava- tai puuvillapaidoissaan ja tietty ilman rintaliivejä. Napaa hakkaavia luumunännejä taas odotellessa... :DDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
38/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä mom tai ylileveitä farkkuja. Nehän on nyt muotia nuorehkoilla ja vanhemmillakin. Sitten välillä näkee niitä maltillisilla flare lahkeilla olevia farkkuja, takataskuissa läpät. Itsellä oli sellaiset, siitä on 20 vuotta aikaa. Nykyään käytän epämuodikkaasti skinny tai slim fit farkkuja matalalla vyötäröllä. Ei ole röllykkämahaa ja jalat treenin ansiosta kunnossa. Saanko olla edes tyytyväinen itseeni. Tuomitkaa vaan, jos siltä tuntuu.

Ap

Läskiperzeiset nuoret ovat vaan kateellisia kun eivät itse voi käyttää kapeita farkkuja. Hah hah! Itku pääsee heiltä kun muoti taas telttafarkuista vaihtuu pillimalleihin. 

Vierailija
39/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tyyli kuin oli kolmekymppisenä. On tumma pitkä tukka. On oma hiusväri.

55v.

Mites ne vaatteet,reilu 20v sitten tyyli oli aika erilainen. Toivottavasti et ole sinne jämähtänyt.

Tyylejä on monenlaisia. En puhu sen aikaisesta muodista. On esim. farkut ja nätti naisellinen paita.

Vierailija
40/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ihmisten ulkonäön arviointi suuntaan eikä toiseen mutta en voi olla pohtimatta onko tämäkin ketju sitä ikiaikaista "teit niin tai näin, emme hyväksy."

Naisvihaa? Ihmisvihaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi