Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään valmisruokia, muita?

Vierailija
22.02.2026 |

En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot! 

Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty kun ällöttää se ajatus, että ruoka tuli purkista. Joku psykologinen juttu varmaan, en ikinä syönyt myöskään kouluruokaa.

Vierailija
62/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa syytetään, että suomalainen kasvatuslohi on jotenkin myrkyllistä ja tauti on meiltä levinnyt sinnekin.

Sopii edelleen kissan ja koiran ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö mitään valmisruokia, koskaan. Ovat minusta jotenkin vastenmielisiä ajatus tasollakin, mutta jos joku niitä haluaa syödä niin ei muutakun ääntä kohti. Et todellakaan ole ainoa, tiedän useamman jotka oikeasti elää noilla "terveellisillä" e-koodi muoviaskeilla. Mutsini on yksi näistä. Yli 10 vuotta syönyt järjestäen pelkkiä eineksiä. Mä mielenkiinnolla seuraan mikä sairaus putkahtaa esiin seuraavaksi, mistä sitten järkytytään taas kovasti ja äimistellään lääkärille että miten voi olla mahdollista kun eletäänkin niin terveellisesti ja syödään "terveellisesti ja lisäaineettomasti". 😂 Mut jokainen tyylillään, saa mun puolesta elää just kuten lystää. Mua vaan aina huvittaa kun nää muorin elitapa peräiset terveysongelmat jaksaa häntä aina kerta toisensa jälkeen vaan hämmästyttää ja kummastuttaa, samalla kun mikro taas kilahtaa. 

Vierailija
64/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö mitään valmisruokia, koskaan. Ovat minusta jotenkin vastenmielisiä ajatus tasollakin, mutta jos joku niitä haluaa syödä niin ei muutakun ääntä kohti. Et todellakaan ole ainoa, tiedän useamman jotka oikeasti elää noilla "terveellisillä" e-koodi muoviaskeilla. Mutsini on yksi näistä. Yli 10 vuotta syönyt järjestäen pelkkiä eineksiä. Mä mielenkiinnolla seuraan mikä sairaus putkahtaa esiin seuraavaksi, mistä sitten järkytytään taas kovasti ja äimistellään lääkärille että miten voi olla mahdollista kun eletäänkin niin terveellisesti ja syödään "terveellisesti ja lisäaineettomasti". 😂 Mut jokainen tyylillään, saa mun puolesta elää just kuten lystää. Mua vaan aina huvittaa kun nää muorin elitapa peräiset terveysongelmat jaksaa häntä aina kerta toisensa jälkeen vaan hämmästyttää ja kummastuttaa, samalla kun mikro taas kilahtaa. 

E-koodimoska on erikseen. Mainitsin jo aloituksessa, että syön lisäaineettomia valmisruokia. 

ap

Vierailija
65/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Kuka puhui mitään herkuista, vanukkaista ym? Samalla lailla se ruoka on prosessoitu esim. koulujen ja työpaikkojen ruokaloissa.

ap

Proteiini vanukkaissa on mm.

E950 Asesulfaami K (makeutusaine)
E951 Aspartaami (makeutusaine)
E407 Karrageeni (sakeuttamisaine)
E410 Johanneksenleipäpuujauhe (stabilointiaine)
E412 Guarkumi (stabilointiaine)
E14xx Muunnetut tärkkelykset (sakeuttamisaineet, esim. E1442)
E339 Natriumfosfaatit (happamuudensäätöaine) 

Vierailija
66/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kana ja riisi on ihan älyttömän helppo tehdä!

Joo mutta tulee lopulta mitta täyteen sitä lajia. Mulla meni miltei vuosi, etten voinut katsokaan kanafileisiin päin kun yökötti. 

Yritän kokkailla, mutta uupumlseni vuoksi valmisruuat on toisinaan ruokalistalla parikin viikkoa putkeen. Mutta rikastan niitä syömällä lisäksi paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Yritän välttää muutenkin lihaa ja syödä kasvispainotteisesti. 

En osta vehnäjauhosokeri, karkkisuklaaherkkuja, virvoitusjuomia enkä mehuja

Käytän ne rahat kotimaisiin marjoihin ja muihin kalliimpiin kasviksiin ja hedelmiin. 

Mielestäni ruokavalioni on eineksistä huolimatta aika hyvä. 

Olen saanut kroonisen ihottuman ja ylipainon pois. 

Vierailija
67/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kokkailen lasten vuoksi, mutta töihin otan monesti eineksiä ja täytyy kyllä sanoa, että hyvin pian niihin kyllästyy. Jotenkin alkavat ällöttää, kun verrokkina on se tavallinen kotiruoka. Menevät alas, mutta mikään nautinto se ei ole.

Vierailija
68/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.

Eikö ne maksakkin ihan sairaasti kun miettii vaikka miten paljon perunaa saa samalla hinnalla?

Kuka nyt kilokaupalla perunaa jaksaa syödä?

Siitä voi kuule tehdä tuhansia eri ruokalajeja jos on yhtään taitoja.

Miksi sitten mainitsit vain perunan, kun sata muutakin ainesosaa pitää olla lisäksi? Tulee sillekin hintaa.

Vierailija
69/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joskus syön valmisruokia esim. Kasvissosekeitot raejuustolla, Kokkikartanon laatikot, Atrian rogan josh. Söisin mielelläni useammin helppouden vuoksi, mutta suolan määrä on usein liiallinen ja samoin rasvan laatu huono ja toki lisäaineet.

Vinkatkaa terveellisempiä valmisruokia, jos tiedossa jotain tiettyjä helppoja aina välillä kiireen keskellä. 

Koskaan ei voi olla niin kiire että söisi ******. 

Vierailija
70/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Kuka puhui mitään herkuista, vanukkaista ym? Samalla lailla se ruoka on prosessoitu esim. koulujen ja työpaikkojen ruokaloissa.

ap

Proteiini vanukkaissa on mm.

E950 Asesulfaami K (makeutusaine)
E951 Aspartaami (makeutusaine)
E407 Karrageeni (sakeuttamisaine)
E410 Johanneksenleipäpuujauhe (stabilointiaine)
E412 Guarkumi (stabilointiaine)
E14xx Muunnetut tärkkelykset (sakeuttamisaineet, esim. E1442)
E339 Natriumfosfaatit (happamuudensäätöaine) 

Mitä sitten? Hyviä ovat eivätkä koskaan ole jääneet minulla syömättä.

Vierailija
71/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mieluummin valmisruokia. Haluan tehdä ajallani jotain muutakin kuin pitää kauhanvarresta kiinni. 
Monet valmisruuat ovat oikein hyviä ja ravitsevia, eivätkä sisällä liikaa suolaa tai/ja rasvaa. 
Katsokaa täältä: sydanmerkki.fi mitkä valmisruuat ovat saaneet sydänmerkin - niitä on aika paljon. 

Te, jotka haukutte valmisruokia: tosiaanko elätte jossakin kivikaudella vielä? Ettekö yhtään seuraa aikaanne? Luulette, että valmisruuat ovat lättypitsoja ja euron hamppareita. Typeryksiä! 
Lisäksi valmisruokia saa usein punalaputettuina, eli - 50% tai -60% - tosi halpaa ja hyvää. 
Minulla menee tosi vähän rahaa ruokaan JOS syön vain valmisruokia. Ja aikaa muuhun jää vaikka kuinka paljon! Suosittelen.

Vierailija
72/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.

Eikö ne maksakkin ihan sairaasti kun miettii vaikka miten paljon perunaa saa samalla hinnalla?

Kuka nyt kilokaupalla perunaa jaksaa syödä?

Siitä voi kuule tehdä tuhansia eri ruokalajeja jos on yhtään taitoja.

Minulla olisi, mutta laiskuus vie voiton ja suuntaan kaupassa valmiseines hyllylle.

Vierailija
73/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuissa on hyviäkin vaihtoehtoja mutta hinnat ovat kalliita ja annokset pieniä. Myös proteiinia on yleensä tosi vähän annoksessa. Joskus kiireessä saatan ostaa töihin evääksi jonkun eineksen mutta perus kotiruuan tekeminen on niin helppoa ja paljon halvempaa että yleensä einekset jää sinne kaupan hyllyyn.

Vierailija
74/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siitä valmisruoasta terveellistä kun tarpeeksi taitavasti itselleen valehtelee. 

Vierailija
75/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön mieluummin valmisruokia. Haluan tehdä ajallani jotain muutakin kuin pitää kauhanvarresta kiinni. 
Monet valmisruuat ovat oikein hyviä ja ravitsevia, eivätkä sisällä liikaa suolaa tai/ja rasvaa. 
Katsokaa täältä: sydanmerkki.fi mitkä valmisruuat ovat saaneet sydänmerkin - niitä on aika paljon. 

Te, jotka haukutte valmisruokia: tosiaanko elätte jossakin kivikaudella vielä? Ettekö yhtään seuraa aikaanne? Luulette, että valmisruuat ovat lättypitsoja ja euron hamppareita. Typeryksiä! 
Lisäksi valmisruokia saa usein punalaputettuina, eli - 50% tai -60% - tosi halpaa ja hyvää. 
Minulla menee tosi vähän rahaa ruokaan JOS syön vain valmisruokia. Ja aikaa muuhun jää vaikka kuinka paljon! Suosittelen.

Olet sä kyllä harvinaisen huono ruoanlaittaja, jos se on sinulle niin vaikeaa että saat perus arkiruoan valmistukseen tuhlattua kaiken vapaa-aikasi. 

Vierailija
76/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein tuleekin jotain vatsavaivoja, jos eineksiä syön. Yleensä kokkaan kyllä itse.

Vierailija
77/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan käynyt mielessä että sille on syynsä että niitä jää tosi paljon hyllyille ja kaupataan punalaputettuina. Niin sitä yleensä tuppaa käymään roskalle joka ei kelpaa suurimmalle osalle. 

Vierailija
78/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona kokkailen lasten vuoksi, mutta töihin otan monesti eineksiä ja täytyy kyllä sanoa, että hyvin pian niihin kyllästyy. Jotenkin alkavat ällöttää, kun verrokkina on se tavallinen kotiruoka. Menevät alas, mutta mikään nautinto se ei ole.

Mikset tee kotiruokaa kerralla enemmän,  niin saat jämät evääksi töihin eikä tarvitse syödä niitä eineksiä. 

Vierailija
79/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä itsepetosta... Oikeastikohan muka uskovat syövänsä terveellisesti näillä mikro eineksillään? 

Vierailija
80/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan käynyt mielessä että sille on syynsä että niitä jää tosi paljon hyllyille ja kaupataan punalaputettuina. Niin sitä ylee

Ei ne punalapputuotteet välttämättä ole roskaa. Esim. salaatit säilyy suhteellisen lyhyen ajan, joten niitä myydään alella lähellä parasta ennen -päiväystä.