Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään valmisruokia, muita?

Vierailija
22.02.2026 |

En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot! 

Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.

Kommentit (299)

Vierailija
281/299 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen tehnyt ruuat itse loppuun asti. 

Vierailija
282/299 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saan ruoka-avusta niitä lähinnä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/299 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokia pääasiassa olen syönyt jo vuosikymmeniä, koska yksinasuvalle se on hyvä vaihtoehto, etenkin kun on aina inhonnut keittiötöitä ja sitä vouhotusta. Koulun kotitaloustunnilla viimeisimmätkin kiinnostuksen rippeet vei veemäinen opettaja, joka otti silmätikukseen syystä, jota en koskaan ymmärtänyt. Eukko tiuski ja naljaili aiheetta ja jopa järjesti tahallaan tilanteita, joista pystyi haukkumaan. Muutkin huomasivat epäoikeudenmukaisuuden. Yksi luokkakaveri totesi kerran tunnin jälkeen, että ope tosiaan inhoaa sua. Jotenkin kaikki ruokaa ja keittiöhommia uskontonaan pitävät ovat sen jälkeen tuntuneet vastenmielisiltä. Tietysti vuosikymmeniä on saanut kuulla keittiöuskovaisilta saarnoja, kuinka valmisruokia syövälle käy kohta köpelösti. Sairaudet ja kuolema ovat varmuudella tämän törkeyden palkka. Eipä vaan ole mitään tapahtunut, vaikka jo seniorivuosia eletään. Kauhistelijoista sen sijaan on jo useampikin saman ikäluokan ruokavouhottaja heittänyt lusikan nurkkaan.

Vierailija
284/299 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Kuka täällä haluaa mahdollisimman vanhaksi elää? Aika tarkka saa syömisten kanssa olla, jos meinaa terveenä kuolla. 

Esim. suolistosairaudet ovat ikävä sairaus. Ei parane koskaan. Voi mennä pahemmaksi.

Jokaisella meillä on se oma kohtalonsa.

Tuo oli esimerkki. On muitakin haittoja olemassa.

Totta kai on. Monenlaisia haittoja on monenlaisista muistakin asioista kuin vain syömisistä. 

Vierailija
285/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

TÄH? No mitä pahaa vanukkaassa on? Siis jugurttityyppisessä vanukkaassako?

Vierailija
286/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää liikaa suolaa, voi ostaa sydänmerkkisiä aterioita, niissähän pitäisi olla kaikki suht. terveellistä monisairaillekin??

Olen näitä yrittänyt syödä.

Vierailija
287/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi helppoja ja auttavat myös pitämään annoskoon kohtuullisena päivästä toiseen. Kun vähän katsoo, mitä valmisruokia valitsee, niin ihan terveellisiä ovat. Ja kylkeen tosiaan tuoretta, niin hyvä on. Tosi ymmärrettävää työssä käyvän yhden ihmisen taloudessa, jos iltaisin harrastaa ja muuta. 

Vierailija
288/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ainoastaan ultraprosessoimatonta ruokaa. Sellaista mikä ei sisällä mitään mitä ei kotikeittiöstä löytyisi. Eli joskus saatan syödä töissä valmisaterian mutta kriteereihini sopivia ei ole kuin muutama kaupanhyllyillä. Kun on ottanut asioista selvää ja tietää liikaa niin ei vaan pysty tekemään keholleen hallaa.

Vierailija
289/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ainoastaan ultraprosessoimatonta ruokaa. Sellaista mikä ei sisällä mitään mitä ei kotikeittiöstä löytyisi. Eli joskus saatan syödä töissä valmisaterian mutta kriteereihini sopivia ei ole kuin muutama kaupanhyllyillä. Kun on ottanut asioista selvää ja tietää liikaa niin ei vaan pysty tekemään keholleen hallaa.

No kerro nyt meillekin MITÄ tarkalleen ottaen sit ostat? Niitä sydänmekkisiäkö?

Vierailija
290/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
291/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhui mitään herkuista, vanukkaista ym? Samalla lailla se ruoka on prosessoitu esim. koulujen ja työpaikkojen ruokaloissa.

ap

Ruoka on prosessoitua jos sitä on valmistettu esim. paistamalla. Ja ruokaloissa toki prosessoidaan ruokaa, mutta se on ihan eri asia kuin ultraprosessoidut ruuat mitä valmisruuat pääsääntöisesti ovat. Ne ei ole terveellisiä jatkuvasti käytettynä.

Vierailija
292/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön usein puolivalmisteita yhdistelemällä niitä aterioiksi. Ostan esimerkiksi valmiiksi kypsennettyjä kanaviipaleita, maustan niitä mieleni mukaan, ja laitan johonkin ruokaan. Raastesalaattia tulee tehtyä heittämällä kulhoon valmiiksi raastettua kaalia ja porkkanaa yms. ja lisäämällä itse tehtyä vinaigrettea. Minulla ei ole kunnollista keittiötä, niin en viitsi alkaa tekemään kaikkea alusta asti.

Vierailija
293/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut n. 20 vuotta omillani, enkä ole koskaan muuttanut kenenkään kanssa yhteen. Ruuanlaitto ei voisi vähempää kiinnostaa. Kokkaan yleensä vain viikonloppuisin.

Työterveyslääkäri sanoi, että pitäisi jaksaa laittaa ruokaa myös viikolla. En kyllä keksi, millä energialla ja ajalla sen tekisin.

Vierailija
294/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on omaa rahaa, jolla voi ostaa itselleen huvituksia sen sijaan, että olisi pentujen kanssa nalkissa kotiorjana.

Vierailija
295/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkokartano tekee sokeroitua, ei diabeetikoille soveltuvaa moskaa.

Vierailija
296/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään syödä valmisruokia joihin muovi imeytyy pakkauksista ja joissa on ties mitä myrkkyä. Itse kun tekee niin saa hyvää ja halvalla. Ja ruuanlaitto on lapsellisen helppoa. Siivouskin on hankalampaa!

Vierailija
297/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin. Kotiruoka maistuis mutten ole vieläkään oppinut kokkaamaan vaikka ikää puolisataa vuotta. Ja olen laiska.

N50

Vierailija
298/299 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkokartano tekee sokeroitua, ei diabeetikoille soveltuvaa moskaa.

Kakki- ja kokkokartanot... 

Vierailija
299/299 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.

Vinkkaa mulle pari hyvänmakuista laatuvalmisruokaa! Mielellään kasvista. 

Oon eri kommentoija, mutta mulla on sama ongelma. En pidä melkein mistään valmisruoasta ja ne joista pidän, on epäterveellisiä (= liikaa suolaa, liikaa kovaa rasvaa, lähinnä valkoista riisiä tms)

Minä pidän Baba-aterian Marinoitua halloumia ja voipapuja tomaattikastikkeessa.  Suoiaa 0,8 g/100 g. Ainesosat muuten aitoja tätä lukuunottamatta: kauravalmiste (vesi, gluteeniton kaura 10 %, rapsiöljy, emulgointiaine (E472e), stabilointiaine (ksantaanikumi), hapettumisenestoaine (alfatokoferoli))).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi