Syön pelkästään valmisruokia, muita?
En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot!
Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kirjoittaa aika moni sellainen, joka on syönyt vain niitä halvimpia einespöperöitä kuten mikropizzoja... Vähän hinnakkaammat valmisruuat on monesti tosi hyviä, eikä niissä ole lisäaineita.
En kyllä maksa sellaisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kirjoittaa aika moni sellainen, joka on syönyt vain niitä halvimpia einespöperöitä kuten mikropizzoja... Vähän hinnakkaammat valmisruuat on monesti tosi hyviä, eikä niissä ole lisäaineita.
En kyllä maksa sellaisesta!
No ei kukaan pakota sua maksamaan. Mä maksan mielellään, kun ei tartte itse kokata.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty.
Minä söin tänään jauhelihapizzan, lihapyöryköitä, jäätelöä ja konvehteja. Oli paljon parempaa kuin itse tehty ruoka!
Hyi mieti miten se sulaa sun vatsassa tai siis pikemminkin ei sula!
Kiviäkin kiinnostaa
Noi on niitä mitä ostetaan pakosta jos ei ole mitään muuta vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.
kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.Eikö ne maksakkin ihan sairaasti kun miettii vaikka miten paljon perunaa saa samalla hinnalla?
Ei ainakaan minun mielestä. Kulutan ruokaan 8 euroa päivässä ja siihen sisältyy valmiseines, puuroainekset, leipä, lauantaimakkara, piimä, jogurtti, jäätelö, suklaa, banaani, kahvileipä ja kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Piaraistaankohan saarioisten valmispöoperö pakertteihen 😳
Haju ainakin kinkkupaketeissa sen mukainen 🤤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty.
Minä söin tänään jauhelihapizzan, lihapyöryköitä, jäätelöä ja konvehteja. Oli paljon parempaa kuin itse tehty ruoka!
Kiviäkin kiinnostaa
Itse olen ainakin oppinut vähän katsomaan linjojani ja miettimään mitä syö. Ihan luonnostaan tulee mieleen jo ennen kuin on paisunut 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.
kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.Eikö ne maksakkin ihan sairaasti kun miettii vaikka miten paljon perunaa saa samalla hinnalla?
Kuka nyt kilokaupalla perunaa jaksaa syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi kuule tehdä tuhansia eri ruokalajeja jos on yhtään taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Millainen olo noitten syömisestä tulee? Ei kovin tuore?
No ihan samanlainen kuin kotiruuan syömisestäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tärkeämpääkin miettimistä. Hyvin on sulanut vatsassa. Suoli toimii moittettomasti joka päivä.
Aina joskus syön valmisruokia esim. Kasvissosekeitot raejuustolla, Kokkikartanon laatikot, Atrian rogan josh. Söisin mielelläni useammin helppouden vuoksi, mutta suolan määrä on usein liiallinen ja samoin rasvan laatu huono ja toki lisäaineet.
Vinkatkaa terveellisempiä valmisruokia, jos tiedossa jotain tiettyjä helppoja aina välillä kiireen keskellä.
Kyllä se kotona kokkailukin on ruuan prosessointia. Ja esim. liemikuutioissa ja fondeissa on usein lisäaineita, esim. arominvahvennetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi kuule tehdä tuhansia eri ruokalajeja jos on yhtään taitoja.
Tuntuu taas että kaikki reseptit niin samanlaisia.
Niin me ollaan erilaisia. Mä tykkään ruuanlaitosta. Ja olen myös säästäväinen, eikö noihin valmisruokiin mene ihan hirveästi rahaakin?
Ei sitten käydä samoissa ravintoloissa eikä ymmärrys laatu ravintoloihinkaan taida olla samaa luokkaa.