Syön pelkästään valmisruokia, muita?
En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot!
Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.
Kommentit (82)
En ole syönyt valmisruokaa kuin silloin kun jalkani oli leikkausten jälkeen käyttökelvoton jonkin aikaa. Oli aika inha kokemus, jonka en toivoisi toistuvan.
Syön ainoastaan alusta itse tehtyjä ruokia,poikkeukset ovat tasokkaissa viikottain ravintoloissa nautitut annokset. Kerran pari vuodessa tulee tilanne missä tulee syötyä prosseoitua ruokaa ja voin monta päivää huonosti sen jälkeen. Minulle sopii puhdas laadukas ruoka josta tiedän mitä lautasella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.
Otan osaa. Ketään ei saisi pakottaa syömään valmisruokaa:(
Kiitos.
Tuo henkilö tyrkytti tuota valmisruokaa monta päivää ja sitten lopulta annoin periksi ja söin sitä. Tuli niin huono olo jälkeenpäin ja pahoinvointia kun söin pas*aa. Tulin vihaiseksi ja ajattelin että vedän tuota ruuan tyrkyttäjävanhusta turpiin. Onneksi en sitä kuitenkaan tehnyt.
(sama)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole hirveän vaikeaa vaikka muutamat hapankorput valmistella tai pilkkoa vähän vihanneksia, laittaa riisi keittymään, ehkä paistinpannun peseminen on vähän inhottavaa, mutta välillä voi jotain tuupata uuniinkin niin ei tarvitse koko aikaa sitä pestä. Sivuun vaan vaikka coleslaw, juustoa, sitruunaa, maustevoita tai kastiketta niin kelpaa paljon paremmin kuin vaikka pakastepizza. Noi muut einekset vasta oksettavia on. Kaikilla ei kyllä selkeästikkään ole minkäänlaista makuaistia!
Vihannesten pilkkomisessa menee 2min, riisin/perunan/spagetin työaika on 1min, lisukkeissa menee 10s, sen voin myöntää, että liha tai muu voi olla työläs, mutta sitä voikin vaihdella niin ettei käy uuvuttavaksi.
Asun yksin, enkä laita paljon muuta ruokaa kuin kaurapuuroa ja pilkon salaattiaineksia.
Tuntuu turhalta itselle kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.
kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.
Eikö ne maksakkin ihan sairaasti kun miettii vaikka miten paljon perunaa saa samalla hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Syön ainoastaan alusta itse tehtyjä ruokia,poikkeukset ovat tasokkaissa viikottain ravintoloissa nautitut annokset. Kerran pari vuodessa tulee tilanne missä tulee syötyä prosseoitua ruokaa ja voin monta päivää huonosti sen jälkeen. Minulle sopii puhdas laadukas ruoka josta tiedän mitä lautasella on.
Laaturavintoloidenkin kastikkeet on jotain valmissekoituksia. Saa pikana valmiiksi. Varmaan moni muukin annos. Suoraan purkista tai pakastimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty.
Minä söin tänään jauhelihapizzan, lihapyöryköitä, jäätelöä ja konvehteja. Oli paljon parempaa kuin itse tehty ruoka!
Esim. Saarioisen Feta-tomaattipasta. Ainesosat: Tomaatti, pasta, laktoositon kerma, fetajuusto, maissitärkkelys (=maissijauho), basilika, jodioitu suola, oregano, mustapippuri.
Miten eroaa ainesosiltaan vastaavasta kotona tehdystä? Ei yhtäkään lisäainetta ja lyhyt ainesosaluettelo.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin, enkä laita paljon muuta ruokaa kuin kaurapuuroa ja pilkon salaattiaineksia.
Tuntuu turhalta itselle kokata.
Tuntuu ihan pahalle sun puolesta. En ymmärrä miten jotkut ihmiset voivat elää täysin vain toisten kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Ketään ei saisi pakottaa syömään valmisruokaa:(
Kiitos.
Tuo henkilö tyrkytti tuota valmisruokaa monta päivää ja sitten lopulta annoin periksi ja söin sitä. Tuli niin huono olo jälkeenpäin ja pahoinvointia kun söin pas*aa. Tulin vihaiseksi ja ajattelin että vedän tuota ruuan tyrkyttäjävanhusta turpiin. Onneksi en sitä kuitenkaan tehnyt.
(sama)
Olet kokenut kovia. Osanottoni. Olit uhri ja ansaitset kaiken myötätunnon.
Vierailija kirjoitti:
ap luulee, että valmisruoat, joissa on kilometrin pituinen ainesosaluettelo, niin ovat terveellistä syötävää.
Ihmisen pitäisi syödä ruokaa, jossa sitä tuoteselostetta ei ole laisinkaan.
Kuinka kukaan saa alas esim. teollista lohikeittoa?
Kuka lukee aineoasaluetteloita? En ainakaan minä. Pääasia että maistuu hyvälle ja menee kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Itellä sama. Ylipaino, huono iho ja haiseva kakka piinaa :( Mut tää o sentää äitien tekemää.
Uuuuuuh haiseva kakka 🤤
Täällä taitaa kirjoittaa aika moni sellainen, joka on syönyt vain niitä halvimpia einespöperöitä kuten mikropizzoja... Vähän hinnakkaammat valmisruuat on monesti tosi hyviä, eikä niissä ole lisäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty.
Minä söin tänään jauhelihapizzan, lihapyöryköitä, jäätelöä ja konvehteja. Oli paljon parempaa kuin itse tehty ruoka!
Hyi mieti miten se sulaa sun vatsassa tai siis pikemminkin ei sula!
Vierailija kirjoitti:
Esim. Saarioisen Feta-tomaattipasta. Ainesosat: Tomaatti, pasta, laktoositon kerma, fetajuusto, maissitärkkelys (=maissijauho), basilika, jodioitu suola, oregano, mustapippuri.
Miten eroaa ainesosiltaan vastaavasta kotona tehdystä? Ei yhtäkään lisäainetta ja lyhyt ainesosaluettelo.
Maultaan eroaa!
Noista saa paljon parempaa tekemällä itse!