Syön pelkästään valmisruokia, muita?
En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot!
Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.
Kommentit (299)
Joo. Minoon miataalaane ja verän vaan mämmiä naamahani. Ja sanotahan niin notta pirusti veränki.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kirjoittaa aika moni sellainen, joka on syönyt vain niitä halvimpia einespöperöitä kuten mikropizzoja... Vähän hinnakkaammat valmisruuat on monesti tosi hyviä, eikä niissä ole lisäaineita.
Tämä. Esim kakki kartanon ruoat todella hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.
Kuka täällä haluaa mahdollisimman vanhaksi elää? Aika tarkka saa syömisten kanssa olla, jos meinaa terveenä kuolla.
Söin tammikuussa viikon ajan pelkästään valmisruokia, koska olin kipeä enkä jaksanut alkaa kokkailla. Samanlainen kokemus kun aina valmisruokaa syödessä: ruoka on ihan liian suolaista, maistuu teolliselta, ei poista nälkää, syömisestä puuttuu kaikki nautinto ja tulee tosi kalliiksi syödä joka päivä valmisruokia.
Mä olen tuplasti, ellen triplasti tai peräti vielä laiskempi mies kuin Kiinan laiskin mies, Hui Lai Lee. Siinä on sitten tekemistä sillä, joka tahtoo pistää laiskuuden saralla meikäläistä paremmaksi. No eihän siihen kukaan ikinä pysty, ei missään olosuhteissa. Näillä kun mennään, niin totta helvetissä mä laitan suuhuni kaikkea valmispaskaa. Miksi nähdä vaivaa, kun voi olla näkemättäkin ja vetää sieltä missä aita ei ole vain matalin, vaan missä aitaa ei ole koskaan ollutkaan? En edes pysty kokkaamaan tältä laiskuudeltani, joten valmispaskaa mikroon vaan. Lähtee se nälkä silläkin.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Kyllä, kyllä se tuo laiskuus on eräänlaista viisautta. Perkele, kun ei järjestetä mitään laiskuus- tai saamattomuuskilpailuja. Mä olisin niin varma voittaja, että toiseksi tulleen ja mun välinen ero olisi ihan maailmanennätystasoa. Ikinä missään olisi nähty sellaista eroa ensimmäiseksi tulleen ja toiseksi tulleen välillä, eikä tultaisi näkemään. Just siks tästä lajista ei mitään kilpailuja järjestetäkään.
Viime kesänä ajoin fillarilla vähemmän kuin sellainen, joka ei ole fillaria koskaan edes nähnytkään. Ja mulla on sentään kaksi polkupyörää. Ne on ostettu aikana, jolloin laiskuuteni ei ollut kehittynyt ja hioutunut vielä likikään tälle nykyiselle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa kirjoittaa aika moni sellainen, joka on syönyt vain niitä halvimpia einespöperöitä kuten mikropizzoja... Vähän hinnakkaammat valmisruuat on monesti tosi hyviä, eikä niissä ole lisäaineita.
Tämä. Esim kakki kartanon ruoat todella hyviä.
Kakkikartano nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.
Kuka täällä haluaa mahdollisimman vanhaksi elää? Aika tarkka saa syömisten kanssa olla, jos meinaa terveenä kuolla.
Esim. suolistosairaudet ovat ikävä sairaus. Ei parane koskaan. Voi mennä pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. suolistosairaudet ovat ikävä sairaus. Ei parane koskaan. Voi mennä pahemmaksi.
Jokaisella meillä on se oma kohtalonsa.
Lihaa, voita, oliiviöljyä ja kananmunia, muuta ei tarvitse.
Mä! Valmisruuat, valmissalaatit, lounaskahvilan valmiit sämpylät, salaattipöytä picadeli, proteiinivanukkaat, wolt, proteiinirahkat, leipä. Kertakäyttöaterimet.
Vierailija kirjoitti:
Söin tammikuussa viikon ajan pelkästään valmisruokia, koska olin kipeä enkä jaksanut alkaa kokkailla. Samanlainen kokemus kun aina valmisruokaa syödessä: ruoka on ihan liian suolaista, maistuu teolliselta, ei poista nälkää, syömisestä puuttuu kaikki nautinto ja tulee tosi kalliiksi syödä joka päivä valmisruokia.
Olen syönyt 30 vuotta pelkkiä valmiseineksiä ja yhtään kertaa ei ole kohdalle sattunut ruokaa, joka olisi ollut liian suolainen. Paremminkin tuimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin eines broilerikiusauksen. Hetkessä ruoka nenän edessä ja oli hyvää. Olisi ollut pitkä vaivalloinen prosessi tehdä se itse ja ainekset maksaneet paljon enemmän.
Mieti. Sen sijaan että sait yhdelle aterialle 6€:lla syötävää.Olisitkin sen sijaan tehnyt itse ja saanut kahdelle tai jopa kolmelle päivälle syötävää.
6 euroa? Paljon löytyy einesruokia hintaluokassa noin 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt 30 vuotta pelkkiä valmiseineksiä ja yhtään kertaa ei ole kohdalle sattunut ruokaa, joka olisi ollut liian suolainen. Paremminkin tuimia.
Johtuu siitä että olet tottunut runsassuolaisiin ruokiin etkä enää maista suolaa. Suolaiseen ruokaan tottuu niinkuin suolattomaankin.
Rentoudun ruoan laiton parissa, jos on aikaa. Yleensä sen verran aina löytyy. Pidän myös leipomisesta. Etsin jatkuvasti tilanteita, jossa voin jakaa huomaamatta pullaa, kakkua yms itse tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.
Niissä on kyllä ihme haju ja makukin lämmityksen jälkeen. Mikähän aine sen saa aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meillä on se oma kohtalonsa.
Tuo oli esimerkki. On muitakin haittoja olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että olet tottunut runsassuolaisiin ruokiin etkä enää maista suolaa. Suolaiseen ruokaan tottuu niinkuin suolattomaankin.
Ainoa kerta kun olen syönyt runsassuolaista ruokaa on ollut se, kun olen laittanut aamupuurooni vahingossa tuplamärän suolaa. Suolatonta ruokaa ei syö susikaan!
Syön osittain valmisruokia tai käyn lounasravintoloissa. Teen päivätöitä, toimin yrittäjänä ja opiskelen. En myöskään pidä ruuanlaitosta eikä pidä puolisokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kerta kun olen syönyt runsassuolaista ruokaa on ollut se, kun olen laittanut aamupuurooni vahingossa tuplamärän suolaa
Minä taas en pidä siitä suolasta aamupuurossa, olen lapsesta asti oppinut sen syömään suolattomana kun äiti ei suostunut suolaa käyttämään.
Tietysti. Jos sitten kun kuolee poistuu raha ja muutkin huolet, sitä odotellessa.
Onneksi tässä elämässä ollaan hetken vain ja sitten täältä lähdetään kuten jossain vanha iskelmän tapainen rallatti. Toiset pelkää koska se elämänsä viimeinen päivä on kun taas meikäläinen odottaa sitä, aika paskaahan tämä elämä on. Raha määrittää kaikki asiat ja hallitukset jne.päättää suurimman osan asioista ja usein ihan eri suuntaan vievät asioita kuin haluaisi.