Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään valmisruokia, muita?

Vierailija
22.02.2026 |

En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot! 

Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.

Kommentit (299)

Vierailija
241/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin eines broilerikiusauksen. Hetkessä ruoka nenän edessä ja oli hyvää. Olisi ollut pitkä vaivalloinen prosessi tehdä se itse ja ainekset maksaneet paljon enemmän.

Vierailija
242/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No munkin ruuat on pääosin valmisruokia. Joku 70% kaikista ruuista.

Onnittelut munkille! 🥯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Kuka puhui mitään herkuista, vanukkaista ym? Samalla lailla se ruoka on prosessoitu esim. koulujen ja työpaikkojen ruokaloissa.

ap

Kurkkaa seuraavan kerran sitä ainesosaluotteloa ja mitä ne sinun "terveelliset einekset" sisältää vs jos tekisit itse. Ne on ihan syystäkin eineksiä, joita kannattaa suosia vain harvoin.

Vierailija
244/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.

Vinkkaa mulle pari hyvänmakuista laatuvalmisruokaa! Mielellään kasvista. 

Oon eri kommentoija, mutta mulla on sama ongelma. En pidä melkein mistään valmisruoasta ja ne joista pidän, on epäterveellisiä (= liikaa suolaa, liikaa kovaa rasvaa, lähinnä valkoista riisiä tms)

Vierailija
245/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Tiedätkö millainen se ruoka kouluissakin on? Olin koulun keittiössä töissä ja voin sanoa, että ei sitä ruokaa tehnyt mieli syödä itsekään. Perunat ja vanukkaat oli varmaan kaikista prosessoimatonta ruokaa mitä sieltä sai, kaikki muut käytännössä samaa tavaraa kuin mitä kuiva-ainehyllyssä olevat valmiit ateria-ainekset, eli täynnä lisäaineita ja keinotekoisia makuja. Mehän vaan sekoitetaan ne prosessoidut mössöt isossa kattilassa ja laitetaan tarjolle.

Vastaus ap:n kysymykseen tässä samalla. Teen perheelleni vain kotitekoista ruokaa ja mahdollisimman puhtaista raaka-aineista, mutta syön itse käytännössä melkein kokonaan eineksiä, koska minulla on melko paha arfid. 

Vierailija
246/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

Oon eri kommentoija, mutta mulla on sama ongelma. En pidä melkein mistään valmisruoasta ja ne joista pidän, on epäterveellisiä (= liikaa suolaa, liikaa kovaa rasvaa, lähinnä valkoista riisiä tms)

Ei ei eineksissä suola, rasva tai valkoisuus ole se pahis, vaan se kaikki ylimääräinen, mitä ruokaan ei edes oikeesti kuulu. Hillittömän mittainen ainesosaluettelo kertoo ravinnoksi kelpaamattomasta.

Vierailija
247/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei eineksissä suola, rasva tai valkoisuus ole se pahis, vaan se kaikki ylimääräinen, mitä ruokaan ei edes oikeesti kuulu. Hillittömä

Joo. Mutta siis mulla ongelmana tosiaan, että en pidä melkein mistään valmisruoasta ja ne muutamat, joista pidän, niin niitä koskee nämä kommentit: niissä on liikaa suolaa, liikaa kovaa rasvaa tai yksi on lähinnä valkoista riisiä (nostaa verensokerit pilviin). Jään edelleen odottamaan, että mitä nämä "laatuvalmisruoat" ovat.

Vierailija
248/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä valmisruokia kannattaisi, tai edes myydä, jos niissä ei olisi "ylimääräisiä" säilöntä yms. aineita. Ne menisi pilalle nopeasti. 

Vierailija
249/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pelkästään muita!

Vierailija
250/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, tulevat syöpäpotilaat! Vanhemmiten iskee myös korkea vp, alzheimer ym "mukavaa".

Vierailija
251/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. voisi tännekin vinkata, että mitkä ovat niitä laadukkaita einesruokia. Itse kokkailen paljon, kun en vaan maun eikä koostumuksen puolesta noita valmiita oikein ole pystynyt syömään. Ruokakerma ei kelpaa, lihat yleensä on rämmäleisiä ja tyhjiökaasun haju saa yökkäysrefleksin samantien aikaan, samaten liika hiivauute. 

Yksineläjänä helpottaisi arkea, jos löytyisi sopivia eineksiä. Nyt alas on mennyt purkkihernekeitto, pakastepinaattikeitto, maksalaatikko ja Kokkikartanon lohikiusaus. Näissäkin mielestäni vähän ongelma se, ettei proteiini silti oikein riitä ja jää näläntunne, vaikka maha periaatteessa täysi onkin. 

Joten, ehdotuksia?

Vierailija
252/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. voisi tännekin vinkata, että mitkä ovat niitä laadukkaita einesruokia. Itse kokkailen paljon, kun en vaan maun eikä koostumuksen puolesta noita valmiita oikein ole pystynyt syömään. Ruokakerma ei kelpaa, lihat yleensä on rämmäleisiä ja tyhjiökaasun haju saa yökkäysrefleksin samantien aikaan, samaten liika hiivauute. 

Yksineläjänä helpottaisi arkea, jos löytyisi sopivia eineksiä. Nyt alas on mennyt purkkihernekeitto, pakastepinaattikeitto, maksalaatikko ja Kokkikartanon lohikiusaus. Näissäkin mielestäni vähän ongelma se, ettei proteiini silti oikein riitä ja jää näläntunne, vaikka maha periaatteessa täysi onkin. 

Joten, ehdotuksia?

Ravinnollisesti hyvää einestä ei ole. Mutta eipä toi ruuanlaitto mitään kummallisen hankalaa ole. Kivaa ajanvietettä.

Vierailija
253/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista tai keitä munia proteiinilisäksi. Tai rikasta eineksiä raejuustolla. Tai kypsennä palkokasveja, papuja ja herneitä eineksen lisäkkeeksi. Tai ota ruokajuomaksi maito tai piimä ja syö juusto tai leikkelepäällysteinen leipä. Jälkkäriksikin voit ottaa jonkun rahkaherkun. Kyllä saat tarpeeksi proteiinia. 

Vierailija
254/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paista tai keitä munia proteiinilisäksi. Tai kypsennä palkokasveja, papuja ja herneitä eineksen lisäkkeeksi. Tai ota ruokajuomaksi maito tai piimä ja syö juusto tai leikkelepäällysteinen leipä. 

No tolla samalla vaivalla voi sit jo muutenkin kokata ihan täyden aterian. Eli vesittää sitten sen einesten ainoan hyödyn eli nopeuden/helppuden.

Vierailija
255/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap luulee, että valmisruoat, joissa on kilometrin pituinen ainesosaluettelo, niin ovat terveellistä syötävää.

Ihmisen pitäisi syödä ruokaa, jossa sitä tuoteselostetta ei ole laisinkaan.

Kuinka kukaan saa alas esim. teollista lohikeittoa?

Varmaan moni jolla on oikeasti nälkä.

Vierailija
256/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve, tulevat syöpäpotilaat! Vanhemmiten iskee myös korkea vp, alzheimer ym "mukavaa".

Kaikilla ei oo sitäkään vaihtoehtoa, pommi niskaan ja semmosta

Vierailija
257/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä osa niistä tukkii vatsan. Siksi en syö ja maistii keinotekoiselta. 

Vierailija
258/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri söi 10 vuotta eineksiä vaan joka päivä. 

Kunnes tuli allergiseksi muutamalle väri- ja säilöntäaineelle joita useimmat niistä sisältävät. Eipä pysty enää eineksistä suurinta osaa syömään

Vierailija
259/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen söin eines broilerikiusauksen. Hetkessä ruoka nenän edessä ja oli hyvää. Olisi ollut pitkä vaivalloinen prosessi tehdä se itse ja ainekset maksaneet paljon enemmän.

Mieti. Sen sijaan että sait yhdelle aterialle 6€:lla syötävää.

Olisitkin sen sijaan tehnyt itse ja saanut kahdelle tai jopa kolmelle päivälle syötävää. 

Vierailija
260/299 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesruoka on kuin "box of chocolate", et koskaan tiedä, mitä saat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi