Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään valmisruokia, muita?

Vierailija
22.02.2026 |

En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot! 

Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.

Kommentit (299)

Vierailija
221/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tod syö valmisruokia.

En tod syö mitään kauheita itsetehtyjä kokkailuita. Auttamatta pahaa on itsetehty.

Vierailija
222/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap luulee, että valmisruoat, joissa on kilometrin pituinen ainesosaluettelo, niin ovat terveellistä syötävää.

Ihmisen pitäisi syödä ruokaa, jossa sitä tuoteselostetta ei ole laisinkaan.

Kuinka kukaan saa alas esim. teollista lohikeittoa?

On valmisruokia, joiden tuoteseloste on täysin sama mitä se on jos ihan itse sen tekisit.

Ihan samat aineet eikä mitään muuta.

Ihan kujalla ole kyllä tässä.

Se on aivan samaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monissa kaupoissa on omia keittiöitä. Yllätyin, kun tutustuin työn puolesta meidän pikkukaupungin uuteen kauppaan. Takatiloissa oli keittiö ja siellä kaksi kokkia töissä (oikeasti kokkeja). Kaupassa myydään paljon itsetehtyä ruokaa ja kaikenlaista itse leivottua.  

Vierailija
224/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, ei jaksa sitä että ensin viikko kuoritaan ja pilkotaan ja keitetään ja vielä vähän jotain että on valmista ja sama 5lle muulle aineosalle.

Ei todellakaan ole sen vaivan arvoista.

Vierailija
225/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on mutta siirapit on sokeriton ruoka on utopiaa .  

Vierailija
226/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monissa kaupoissa on omia keittiöitä. Yllätyin, kun tutustuin työn puolesta meidän pikkukaupungin uuteen kauppaan. Takatiloissa oli keittiö ja siellä kaksi kokkia töissä (oikeasti kokkeja). Kaupassa myydään paljon itsetehtyä ruokaa ja kaikenlaista itse leivottua.  

No ei ole.

Vierailija
227/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei varmaan ole mikään s- tai k-market, vaan erittäin harvinainen irrallaan ketjuista oleva kauppa. Muutoin en taida uskoa lukemaani tällä kertaa.

Vierailija
228/299 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot käynyt kahvilassa.

Vierailija
229/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakit on valmisruokaa. Jogurtti on valmisruokaa. Maito on valmisruokaa. Jne.

Toki. Nämä kaikki on prosessoitua ruokaa. Se on eri asia kuin valmisruoka. Näitähän juuri ihmiset eivät osaa erottaa toisistaan. Tässäkin ketjussa joku väitti, että kurkku muuttuu prosessoiduksi ruuaksi kun sen paloittelee.

Täysin valmisruokia syömätön voi tosiaan olla vain jos on täysvegaani ja kasvattaa itse ruokansa.

Nakit joo, mutta maito voi olla täysin prosessoimatonta.

Maito EI OLE Prosessoimatonta. Pastorointi ja muikeamiseen asti säilyttäminen tekee siitä hyvinkin prosessoitua. Jos se olisi alkuperäistä niin siinä olisi Kerma mukana.

"Voi olla" prosessoimatonta, mitä osaa siitä et ymmärtänyt?

Vierailija
230/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö useinkaan eineksiä, koska tykkään kokata, mutta oion muuten siellä, missä pystyn. Nyt esimerkiksi en ole erotellut biojätteitä enkä pode huonoa omatuntoa. Eineksissä ei ole mielestäni mitään pahaa ja ainakin pysyy annoskoot kurissa. Ostan niitä välillä toimistopäivinä, sillä vaikka tykkäänkin kokata, inhoan itsetehtyjen eväiden kuskailua. Vaikka saisikin eväät perille ilman sotkua niin takaisin tullessa on kuitenkin tyhjät astiat mukana.

Vierailija
231/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Ootko käyny joka ikisessä suomen kaupassa?

Vierailija
232/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron yhdestä tuntemastani tapauksesta. Henkilö söi pääasiassa vain ravintolaruokaa, siitäkin vielä lähinnä pitsaa, kebabbia ja hampurilaisia. Rahaa meni ja kiloja kertyi. Vaihtoi siitä ruokavalionsa sellaiseksi että noita ravintolaruokia vain kerran viikossa muuten erilaisia eineksiä. Tätä jonkun aikaa, sitten alkoi miettiä miten eineksistä saisi maukkaampia - lämmittämällä ne paistinpannulla, lisäämällä jotain pientä tai mausteita sekaan, jopa paistamalla lisäproteiinia ja käyttämällä einestä lisukkeena.

Nyt hän on sitten hankkinut riisinkeittimen, airfryerin yms. Käyttää edelleen eineksiä viikoittain, mutta kokkaa myös itse alusta lähtien, etenkin viikonloppuisin. Eineksistä hän on puhunut että pitää vaihtelusta, kokeilee mielellään uutuuksia ja miettii miten tekisi itse vastaavan ruoan paremmin. Youtubessa kuulemma on hyviä vinkkejä.

Vierailija
233/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa. Ettekö ymmärrä, minkä makumaailman menetätte?

Harva einesruoka on edes kohtalaisen hyvää, ääreisharva maukasta. Terveellisyys, no sama juttu. 

Eikä se kyllä edullistakaan ole. 

Vierailija
234/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään. Itse jätän suosiolla einekset muille ja valmistan omat ruokani, sillä silloin saa varmasti mieleistään.

Vierailija
235/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tod syö valmisruokia.

En tod syö mitään kauheita itsetehtyjä kokkailuita. Auttamatta pahaa on itsetehty.

Et osaa tehdä kunnolla, eikä kukaan muukaan ympärilläsi osaa. Valmisruoissa ei ole minkäänlaista makua.

Vierailija
236/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini söi 3 vuotta einesruokia, ja kuoli.

Ikää 98

Vierailija
237/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle raaka-aineiden maku ja tuoreus on oleellista, siksi valmistan ruokani itse.  Einekset ovat olleet kipoissaan päiväkausia,  makujen raikkaus häipyy, eivätkä E-koodit pysty sitä korjaamaan.

Vierailija
238/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tod syö valmisruokia.

Näinhän se on, jos on itse surkea ruuanlaittaja. 

Vinkki: ruuanlaitto on verrattain helppoa opetella tasolle "helppoa, hyvää, terveellistä ja edullista arkiruokaa". 

Vierailija
239/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Sinulla on myrkkyä perseessäsi.

Vierailija
240/299 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty on liian hyvää. Syön liikaa. Eineksillä määritellyllä annoskoolla paino pysyy paremmin kuosissa. Ei tule santsattua eikä annos ole liian suuri. 

Ja jos ei ole kovin hyvää, sekään ei haittaa. Eipä tee mieli syödä enempää. 

Ruoka on polttoainetta ja eines tähän tankkiin näyttää sopivan paremmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän