Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa valitetaan äidille, mutta ei isälle - onko muilla tällaista?

Vierailija
22.02.2026 |

Ihan ydinperhe ollaan ja mietin, onko muilla tällaista?

Jos äiti tulee hakemaan lasta päiväkodista, valitetaan milloin mistäkin. Kommentoidaan, miten pitäisi olla erilaiset talvihanskat, miten lapsi on ollut levoton tai miten papupaistos ei ole lapselle maistunut. Pahimmillaan saatetaan pitkästi selostaa, miten se Isla-Oliver pyöritteli papupaistosta lautasellaan, maistoi 2 lusikallista ja kieltäytyi syömästä enempää. Tai miten ikävää oli, kun Isla-Oliver ei halunnut maalata vesiväreillä, vaan mieluummin rakenteli magneettipalikoilla. Kun isä tulee hakemaan, niin todetaan vain lyhyesti, että päivä meni hyvin/peruspäivä, ei mitään erityistä. Jos taas olisi jotain isompaa asiaa, niin sitä ei vaan sanota lapsen isälle, vaan odotetaan, että äiti tulee päiväkodille ja asia kerrotaan hänelle. Argh, menee hermo tähän, kun äitinä minua vastuutetaan kaikesta.

Kommentit (314)

Vierailija
141/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut noin.

Miksi tällaista pitäisi olla vielä 2020-luvulla?

Ap

Miksi ei pitäisi olla? Eihän lastenkasvatuksen periaate ole muuttunut mihinkään vaikka nykynainen haluaakin muuta ajatella. Naiset hoitavat lastenhoidon, jos mies hoitaisi synnyttämisen niin asia olisi toki eri.

Vierailija
142/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni oli päiväkodissa, jossa yksi työntekijä melko avoimesti inhosi häntä. Kun sitten olin saman viikon aikana neljänä päivänä kuunnellut haukut lapsesta hakutilanteessa, ilmoitin, että hän ei tänne enää tule. Vaihdoin lapsen toiseen päiväkotiin ja "ongelmat" loppuivat siihen. 

Eli työntekijä inhosi sinua tai teitä perheenä. Olitteko päikkytödin mielestä liian hienosta perheestä vai liian huonosta perheestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon työtön yksinhuoltaja enkä sitten ala kuuntelee yhtään mitään turhaa urputusta kun sen aika koittaa että lapsi menee päiväkotiin. Jos menee. Ei kai se pakollista ole. 

Vierailija
144/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon työtön yksinhuoltaja enkä sitten ala kuuntelee yhtään mitään turhaa urputusta kun sen aika koittaa että lapsi menee päiväkotiin. Jos menee. Ei kai se pakollista ole. 

Työtön ja yksinhuoltaja, siinä kaksi sanaa jotka saa päikkytädit sekoamaan ja "huolestumaan". Jos löydät kivan perhepäivähoito paikan, vie mieluummin sinne. Jos pystyt, pidä lapsi kotona ja käy vain leikkikentillä ja ehkä kerhoissa lapsen kanssa sitten kun kiinnostuu muista lapsista.

Vierailija
145/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kuin äidit itse nostavat itsensä lastenhoidossa kaikkien muiden yläpuolelle, niin kauan näin tapahtuu. Piste.

Vierailija
146/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli selvästi ihan suoranaista kettuiluakin minulle äitinä. Paras oli, kun jos jokin lapsen vaatteista hajosi, olisi pitänyt samana iltana korjata asia kotona/ostaa heti uusi vaate. Jos esimerkiksi talvihaalarin jalkalenkki katkesi, olisi uusi pitänyt olla heti seuraavaksi päiväksi ostettuna ja ommeltuna. Ehkä olen sitten outo, mutta oma aikatauluni ei todellakaan taivu tuollaiseen tahtiin muun arjen lomassa.

Miksi ei taivu? Ompeluun menee 15 minuuttia. Nykyään on aika paljon kaikenlaista saamattomuutta.

Vierailija
147/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei työskentele päikkytätejä. Kertoo paljon arvostamisesta tuollainen nimittely.

Vierailija
148/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa ei työskentele päikkytätejä. Kertoo paljon arvostamisesta tuollainen nimittely.

Just niin, se on päikkytäti oletettuja nykyisin.

Vierailija
149/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut ongelmia päiväkodin kanssa, vaikka olin työtön (paljon myös sairaslomalla) ja yksinhuoltaja.

Ei todellakaan mitään mitään "päikkytätien huolestumisia ja sekoamisia".

Oot itse tainnut käyttäytyä jotenkin typerästi tai ilkeästi?

Vierailija
150/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan nyt siitä, kun päikkytädit ei arvosta äitejä. Isiä mairittelevat. Piste.

Vierailija
151/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ollut ongelmia päiväkodin kanssa, vaikka olin työtön (paljon myös sairaslomalla) ja yksinhuoltaja.

Itse? 

Vierailija
152/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön ja yksinhuoltaja, siinä kaksi sanaa jotka saa päikkytädit sekoamaan ja "huolestumaan". Jos löydät kivan perhepäivähoito paikan, vie mieluummin sinne. Jos pystyt, pidä lapsi kotona ja käy vain leikkikentillä ja ehkä kerhoissa lapsen kanssa sitten kun kiinnostuu muista lapsista.

Paitsi muistakaa sitten,  että jos henkilö  ollut törkeän sairaan gang stalkingin  kohde vuosikymmeniä., sellaisen joka sisältää valheita, sabotointeja, lavastuksia, rikoksia, ei häntä katsota paheksuen minkään sen takia  mitä on, vaan  ainoastaan  sen takia,  että on tuollaisen sairaan mustamaalauksen kohde! 

Tottakai esitetään että  paheksutaan muka sen ja sen asian takia,  koska  olisihan  se helvetin  noloa,  jos paljastuisi  muillekin, että kyseessä on järjestetty gang stalking. Monet asiat  valehdeltu  ja nekin mitkä totta,  on järjestetty sabotoiden. Eivät siis  ollenkaan (siis osa asioista) johdu henkilön omista toilailuista eikä edes epäonnesta. . 

Kuinka  noloa kun tulee  ilmi tuo, mutta järjestelyt niin mittavia, että eivät monet osaa kuvitellakaan tuollaista olleen jo alusta lähtien. 

Miten sen nyt rautalangasta vääntäisi, esim. Pakotetaan sabotoiden jonkinlainen tilanne, vaikka että  on työtön ja sitten parjataan siitä ja jotkut jopa myötätuntoisena että nyt kuulutaan samaan ryhmään.

Ei kuuluta. Oletko ollut myös systemasttisen  gang stalkingi uhri vuosikymmeniä? Vyyhdin uhri johon kuuluu törkeät uskomattomat rikokset,  jotta asiat tapahtuisivat tietyllä tapaa?

Et taatusti!

Totuus on eräässä tapauksessa totuus on todellakin tarua ihmeellisempää. 

Vierailija
153/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen oletettuja, ihmettelee päiväkodin aikuinen.

Vierailija
154/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa keskustellaan nyt siitä, kun päikkytädit ei arvosta äitejä. Isiä mairittelevat. Piste.

Eihän ne pidä isiä vastuullisina vanhempina ollenkaan. Kaikki tärkeä hoidetaan äitien kautta.

En vain tajua, miksi isille pitää leperrellä ja äitejä tylyttää. Asiallista viestintää jatkossa mieluummin molemmille.

Vierailija
155/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kyse on samasta kuin meillä oli lapsen joutuessa sairaalaan. Kun minä jäin lapsen kanssa sinne ekaksi yöksi, hoitajat totesivat että minun on sitten pakko nukkua nojatuolissa, muuta vaihtoehtoa ei ole. Aamulla totesivat että äiti menee sitten kanttiiniin aamupalalle, sairaalan aamupalat on lapselle (en toki muuta odottanutkaan).

Mutta kun lapsen isä tuli sairaalaan 2. yöksi, hänelle tuotiin oma sänky lapsen sängyn viereen, tyyny ja peitto. Ja aamulla isälle tarjoiltiin kahvia, puuroa ja voileipää 😂

Vrt eka yö = ei ehditty valmistautua,  toka yö = tiedettiin valmistautua. 

Höpöhöpö. Jokainen yö on erilainen sairaalassa. Pitää olla aina valmiustila päällä, jopa keskellä yötä. Eikä se ole koskaan ollut ongelma.

Vierailija
156/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli selvästi ihan suoranaista kettuiluakin minulle äitinä. Paras oli, kun jos jokin lapsen vaatteista hajosi, olisi pitänyt samana iltana korjata asia kotona/ostaa heti uusi vaate. Jos esimerkiksi talvihaalarin jalkalenkki katkesi, olisi uusi pitänyt olla heti seuraavaksi päiväksi ostettuna ja ommeltuna. Ehkä olen sitten outo, mutta oma aikatauluni ei todellakaan taivu tuollaiseen tahtiin muun arjen lomassa.

Miksi ei taivu? Ompeluun menee 15 minuuttia. Nykyään on aika paljon kaikenlaista saamattomuutta.

Sullekin höpöhöpö. Ei kaikilla ole kuminauhoja ja lenkkejä kotona. Tarvikkeita pitäisi lähteä sitten etsimään siinä samalla ja duunipäivän jälkeen sitä vaan haluaa kotiin syömään ja lepäämään. 

Korjaukset kerkee sitten vapaalla.

Vierailija
157/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii kun äiti vie ammulla, ei ne silloin ehdi mistään motkottaa ja aina voi juosta ovesta ulos kun on kiire töihin, sitten isä hakee iltapäivisin, sille ei motkoteta.

Been there.

Totta muuten. Meillä on juurikin näin :D toki minulle soitetaan, jos lapsi vaikka sairastuu kesken päivän, vaikka isän numero on ensisijainen, koska minun työpaikka 50 km päässä ja miehen 2 km päässä. Ja olen kuullut näin olevan muillakin. Ja tästä ON sanottu ärtyneestikin!

Sama meillä. Isän on helpompi lähteä töistä ja voi tarvittaessa tehdä etänä, minulla taas puhelin on pukukaapissa enkä voi vastata kuin tauoilla. Tämä on sanottu moneen kertaan että soittakaa ensin isälle, ja silti kun isälle soitetaan niin sanotaan että äiti ei vastannut puhelimeen.

eri

Vierailija
158/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes ole ollut omia lapsia päikyssä hoidossa😅

Vierailija
159/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen oletettuja, ihmettelee päiväkodin aikuinen.

No silleen, että mitä vain paikkysetatateja varmaan. Kun eihän sitä aina tiedä ja sukupuolia kun on niin monta. 

Vierailija
160/314 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänä olen huomannut, että jos jotain palautetta tulee niin se alkaa sanoilla "sanotko äidille, että..." :D