Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?

Vierailija
22.02.2026 |

Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu euro, viime vuonna 48 120€. Vassarit miksi minun pitäisi elättää koko Suomi?

Vierailija
82/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljardit eurot = muutama hassu euro?

Lähteekö se kaikki yksin sun pussista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

No minkäs teet, eläkeläisiä on enemmän. Vai meinaatko, että heille, jotka ovat työnsä tehneet, ei pitäisi maksaa, mutta heille, jotka ei tee mitään, heille pitää maksaa. Kyllä se on toisin päin. Ota myös huomioon, että eläkeläiset maksavat runsaat verot eläkkestään, myös pientä eläkettä saavat, joilla työttömien tuet osaksi maksetaan.  

Jos eläkeläinen tekee töitä palkasta  menee myös veroa ja enemmän kuin palkansaajalla. Rukoilkaa että nykyeläkeläiset elävät ja tekevät töitä pitkään

Vierailija
84/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu euro, viime vuonna 48 120€. Vassarit miksi minun pitäisi elättää koko Suomi?

Hädin tuskin elätät itsesi.

Vierailija
85/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan työtönkin veroja

Höpö höpö, silmänlumetta. Työttömille pitäisi maksaa se 595€ tassuun ja lakata puhumasta veroista, se sekottaa vaan poloisten päät.

Sama koskee eläkeläisiä. 

Eläke on palkkaan rinnastettava tulo, josta oikeasti maksetaan veroa.

Eläke on vastikkeeton sosiaalituki, josta osa peritään takaisin. Olisi sama maksaa eläke suoraan nettona.

Ihminen joutuu tekemään töitä saadakseen työeläkettä, etkö ymmärrä? Työttömyyskorvaus sen sijaan on vastikkeeton.

Takuueläkkeen saa vaikka makaamalla ikänsä sohvalla, miten se on ansaittua? Työttömyyskorvausta saadakseen pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä ja tehdä neljä hakemusta kuukaudessa. Kumpi olikaan vastikkeetonta toimintaa.

Vierailija
86/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset yllättyy vielä kun troikka saapuu Suomeen. Loppuu se ylimielisyys.

Vierailija
87/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä itun ylimielisyys? 

Vierailija
88/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä itun ylimielisyys? 

Juuri tuo.

Vierailija
89/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on narratiivista, missä ihmisille on projisoitu ja myyty ajatus työttömien olevan syypäitä heidän oman elämänsä ongelmiin. Ihminen ei tosi taitava ulkoistamaan ongelmien syyt toisille. Näkyy mm. parisuhteissa.

Vierailija
90/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei riitä kaikille ja työpaikat hankitaan usein suhteilla. Kaikilla ei sellaisia ole. 

Töitä EI OLE mitään vakioitua määrä vaan joka päivä tulee uusia työpaikkoja. ja ainakin itse olen saanut käytännössä kaikki työpaikkani OSAAMISENI enkä suhteideni avulla. 

Samoin minä. On jopa kotiin soitettu, kun on kuultu että olen ilman työtä. Työttömät, älkää olettako, vaan tehkää hakemuksia, kyselkää ääneen tutuilta, käykää työpaikoilla kyselemässä jne. Itse lähdin muun asian takia firmaan ja ohimennen sanoin, että voisinpa tulla tänne töihin. Siihen pomo vastasi, että milloin voit aloittaa. Aloitin seuraavana päivänä. Olin töissä siellä 2v jonka jälkeen siirryin vastaavaan firmaan vaativimpiin tehtäviin. Kehuttiin hyvää työkokemusta. 

Hoh hoijaa... Mistä teitä riittää? Tehkää hakemuksia, lol, my ass... 

Suurin osa työttömistä hakee sekä avoimeksi ilmoitettuja paikkoja, että tekee avoimia hakemuksia. Hakijoilla on kympin todistuksia, hakijoilla on kirjallisia ja suullisia suosituksia. Osaavat kysellä työpaikkojen perään tutuilta ja tuntemattomilta. 320 000 työtöntä on järjetön määrä työttömiä. Osa heistä on korkeakoulutettuja. Silti ylenkatsotte heitä aivan kuin he olisivat täysiä tolloja, eivät koskaan ennen olisi olleet työelämässä, eivät osaisi hakea töitä jne. Todella ala-arvoista toimintaa teiltä. Kyllä he osaavat hakea töitä, mutta töitä ei ole. Heillä on koulutusta, heillä on osaamista, mutta töitä ei ole. Yhtä paikkaa kohden on tuhansia hakijoita ja tuossa työpaikkojen tuolileikissä on 20 000 tuolia ja 320 000 istujaa.

Vierailija
91/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennään Suomessakin:

Kansainvälinen valuuttarahasto (IMF) vaati osana Kreikan tukipaketteja (vuodesta 2010 alkaen) merkittäviä eläkeuudistuksia ja leikkauksia, joiden tavoitteena oli maan talouden tasapainottaminen.

Eläkkeisiin kohdistuneet leikkaukset olivat useampivaiheisia, ja eri lähteiden mukaan pääasialliset vaikutukset olivat:

Kokonaissäästöt: Eläkejärjestelmän säästötavoitteet vastasivat parhaimmillaan useita prosenttiyksiköitä BKT:sta (esim. 3,5 % BKT:sta vuoteen 2022 mennessä).

Pääeläkkeitä leikattu jopa 44 %: Vuosina 2010 - 2012 toteutetut leikkaukset pudottivat pääeläkkeitä enimmillään jopa 44 prosenttia.

Keskimääräinen pudotus: Eläkkeitä leikattiin keskimäärin noin 25 prosenttia osana säästötoimia.

Lisäeläkkeiden leikkaukset: Vuoden 2012 reformissa lisäeläkkeitä laskettiin 5

Ydinkysymys: rahastoidaanko Kreikassa eläkevakuutusrahoja vai maksaako valtio eläkkeet?

Vierailija
92/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä itun ylimielisyys? 

Juuri tuo.

Ei tuossa ollut mitään ylimielistä.

Vierailija
93/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä elätä koko Suomea, vaan osallistut yhtenä yksilönä 2,12 miljoonan palkansaajan joukossa pitämään yllä yhteiskuntaa. Työpaikkaasi muuten vaanii 320 000 työtöntä, jotka odottavat kieli pitkällä eläköitymistäsi. 

Vierailija
94/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee, että rahojani menee tunnesanoitetuille, kasvattamattomille äpä rille.

Vierailija
95/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edelleenkään maksa .

Vierailija
96/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeys ja ylimielisyys esiintyy taas vahvasti oikeistolaisten kommenteissa, kuten aina.

Kuvitelma että toisten rahat kuuluu teille esiintyy vahvasti vassareiden kommenteissa, kuten aina.

Harmi kun ette kykene ottamaan vastuuta omasta elämästänne.

Vierailija
97/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edelleenkään maksa .

Kuten ei maksa eläkeläinenkään.

Vierailija
98/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös julkisella.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011756086.html

Ja mieti - jos tulee YT:t, niin näitä määräaikaisia ei saakaan irtisanoa! Vakiväestä pitää valita irtisanottavat ja määräaikaiset naureskelevat, vuoden palkka on taattu!

Työsopimuksen saa tehdä kolmessa eri osassa, kesto yhteensä vuoden.

Vierailija
99/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön on maksanut myös veroja. Itse olin työelämässä 25v kunnes tuli stoppi. En olisi uskonut että valtio alkaa pelaamaan sikaa kanssani. Kohtelu on vienyt viimeisetkin terveyden rippeet. 

Vierailija
100/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edelleenkään maksa .

Kuten ei maksa eläkeläinenkään.

Olen tehnyt pitkähkön työ uran ja sitten sairastuin. Sellaista sattuu. Mikään ylimielinen en mielestäni ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi