Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaahan työtönkin veroja
Ei edelleenkään maksa .
Mun työttömyystuesta menee väh 20% veroja.
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei maksa niitä jotain hassuja euroja minulle samantien takaisin, jos se on niin pieni summa, ettei sillä ole merkitystä?
Koska se on sen tuensaajan koko leipä. Sinulla on lisää hassuja euroja, jotka saat pitää itseäsi varten.
Totta kai se on koko leipä, kun tuensaaja ei suostu menemään töihin ja saamaan palkkaa, koska silloin hän ei saa niitä muutamaa hassua verotonta euroa vaan palkan, josta joutuu maksamaan veroja, jotta joku toinen työtön voi olla kotona tekemättä mitään! Ymmärrätkö: meillä on menossa pahanlaatuinen kierre, jossa työtön ei voi edes harkita töihinmenoa, koska silloin hän ei saa enää tukea eikä palkka koskaan ole riittävät korvaus työstä!
Lopeta tuo vihakiimainen sössöty
Mitään normaalipalkkaa ei ole. On palkkaa, jonka työnantaja pystyy maksamaan. Ja jos ei pysty, saatte lähes saman tekemättä mitään, Kelasta.
Potkulaki koskee myös valtion virkoja.
En haluaisi tukea kenenkään tupakointia tai alkoholin juomista maksamillani verorahoilla.
"Takuueläkkeen saa vaikka makaamalla ikänsä sohvalla, miten se on ansaittua? Työttömyyskorvausta saadakseen pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä ja tehdä neljä hakemusta kuukaudessa. Kumpi olikaan vastikkeetonta toimintaa."
Minä puhuin TYÖELÄKKEESTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään maksa .
Noh paljos valtion kassaan tulee rahaa veroina jos me kaikki oltaisiin työttömiä?
Ei ihme että olet työtön kun olet noin tyhmä.
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea pienentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, Ove eli osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset. Ja nuo vähennykset koskevat myös yli 55-vuotiaita työttömiä."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Vierailija kirjoitti:
"Takuueläkkeen saa vaikka makaamalla ikänsä sohvalla, miten se on ansaittua? Työttömyyskorvausta saadakseen pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä ja tehdä neljä hakemusta kuukaudessa. Kumpi olikaan vastikkeetonta toimintaa."
Minä puhuin TYÖELÄKKEESTÄ.
Sinä juoppo et ole mitään töitä tehnyt! Käsi ojossa odotat almuja muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään maksa .
Kuten ei maksa eläkeläinenkään.
Työeläkeläinen maksaa. Ero on siinä, että työttömyystuki tulee samasta paikasta, minne "vero" maksetaan, eli siinä valtio maksaa itselleen veroa. Työeläke taas tulee eläkelaitokselta, joka välittää veron valtiolle, kuten työnantajakin.
Hyvä, että pääomatulot ja ove leikkaa yleistukea kaikilla ja potkulaki on voimassa.
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Ok. Tunnustan, mua ärsyttää, että olen tehnyt töitä 10 vuotta, sijoittanut ja säästänyt ja veroprosentti oli 30. Sitten jäin työttömäksi niin en saa kuin n. 600€ sitten luen näistä elämäntapatyöttömistä jotka ruikuttaa vaikka niillä asumisen jälkeen jää käteen jopa enemmän. Eli tyypit jotka ei ole eläessään tehneet töitä saa enemmän rahaa kuin tyyppi joka on maksanut reippaasti veroja tän systeemin ylläpitoon. Joo, kyllä! Yritän ajatella että olen ollut onnekas kun mulla on ollut työtä ja oma mukava asunto ja sijoituksia mutta kun miettii että samalla kun nää sossupummit syö valtion rahoja niin meikä kustantaa koko työttömyysajan omasta pussista.
Työeläkeläinen ei maksa edelleenkään veroja vastikkeettomasta sosiaalituestaan. Sama kuin työttömällä. Kaikki vastikkeeton sosiaalituki ei ole veronmaksua.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Ei, mutta jos rätti päille tai ulkomaalaisille menee mun rahat niin se vatuttaa!
Ne joita olevinaan eniten ottaa päähän työttömyyskorvaukset, eivät ole kuitenkaan palkkaamassa yhtään työtöntä töihin. Tuuleen huutelua.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Painuvittuun jankuttamaan mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edelleenkään maksa .
jos sinä annat minulle 100 ja minä annan sinulle 20 takas, maksoinko minä sinulle kokonaisuudessaan?
Sama kuin Suomessa :), leikkauksia siis odotellessa.
Tässä keskeiset tiedot Kreikan eläkkeiden rahoituksesta:
Jakojärjestelmä (PAYG): Pääasiallinen eläke (EFKA-kassa) rahoitetaan suoraan työssäkäyvän sukupolven maksuilla.
Valtion budjettirahoitus: Koska järjestelmä on kallis ja väestö ikääntyy, valtio on joutunut tukemaan eläkkeiden maksua merkittävästi omasta budjetistaan, mikä on aiheuttanut vakavia kestävyysongelmia.
Kansaneläke: Valtio rahoittaa suoraan verovaroista maksettavan kansaneläkkeen (National Pension), joka on riippumaton vakuutusmaksuista ja perustuu asumisaikaan.
Uudistukset ja rahastointi: Vuoden 2022 uudistuksen myötä Kreikassa on alettu kokeilla osittaista rahastointia (carve-out-malli) lisäeläkkeissä, mutta järjestelmä on yhä vahvasti riippuvainen nykyisistä maksuista.