Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?

Vierailija
22.02.2026 |

Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Oikeasti turhauttaa, että ensin työttömät tulevat lompakolleni ja sen jälkeen vielä aiheuttavat ongelmia asuinalueelleni. Maksaisin mielelläni enemmän veroja kunhan työttömiltä leikattaisiin lisää.

Vierailija
42/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen veronmaksaja, joka haluaa, että hyvinvointivaltio pysyy pystyssä ja että köyhätkin pärjäävät. Toki toivoisin sellaisia tuenmuotoja, joilla korjataan rakenteiden valuvirheitä. Ei jätettäisi ihmisiä kuoppaan, vaan autettaisiin sieltä omilleen.

Tuo edellyttäisi sitä, että toimeentulotukea ei enää maksettaisi lainkaan, vaan kuopan reunalla olevalta vaadittaisiin käyntiä sossun luona 2 vko välein, jolloin kuitteja vastaan saisi rahaa käyttöönsä. Joka kerta käytäisiin tilannetta läpi ja kysyttäisiin, mitä tuensaaja itse on tehnyt, jotta tilanne paranisi. 

Meiltä loppuisi tuensaajat aika äkkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vitsi: suomalainen on aina valmis maksamaan satkun siitä hyvästä että naapuri ei saisi viittäkymppiä - paitsi että se ei olekaan vitsi vaan täyttä totta!

Hyv me!

Johtuu ihan siitä että se naapurille annettava viiskymppiä tulee sen suomalaisen taskusta, ja naapuri valittaa kovaan ääneen ettei se riitä vaan suomalaisen on annettava ainakin kahdeksankymppiä, vaikka sille jäisi vain vitonen itselleen.

No eip, ihan useasti täälläkin kommentoidaan että tukia alemmaksi etteivät olisi niin lähellä pienipalkkaisten palkkoja - siis ei omaa palkkaa ylös vaan toisen saamaa alas, vaikka tietää hyvin että ei se oma palkka siitä nouse! Mutta on herraskaisempi olo kun köyhä saa vähemmän, oma TUNTUU silloin enemmältä.

Vierailija
44/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan työtönkin veroja

Niin, niistä rahoistaan hieman takaisin, mitkä on muilta saanut. Eli työläinen/maksaja maksaa kahteen kertaan samasta työllään tienaamastaan rahasta ne verot, ja työtön vetää välistä. Ja työtön kyllä ottaa ilmaisina palveluina ihan jokaisen euron monin kerroin takaisin, jos jotain jostain tukiaisista päältä hieman viedäänkin.

On olemassa niitä niin sanottuja lusmuja, joita tarkoitan, aktiiviset työnhakijat ovat täysin eri asia.

Nyt meillä on vielä nämä, jotka lähettävät suvulleen maailmalle saamistaan tuista ison osan.

Vierailija
45/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisten kateus on koomista.

Vierailija
46/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei riitä kaikille ja työpaikat hankitaan usein suhteilla. Kaikilla ei sellaisia ole. 

Töitä EI OLE mitään vakioitua määrä vaan joka päivä tulee uusia työpaikkoja. ja ainakin itse olen saanut käytännössä kaikki työpaikkani OSAAMISENI enkä suhteideni avulla. 

Vierailija
47/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskimpia vekkuleita on kokkarit jotka ei halua tukea omia köyhiä mutta rahan syytäminen Afrikkaan ja Zelen korruptioporukalle on ok.

Mietipä Igor sitä. Mieti oikein kovasti.

Vierailija
48/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen veronmaksaja, joka haluaa, että hyvinvointivaltio pysyy pystyssä ja että köyhätkin pärjäävät. Toki toivoisin sellaisia tuenmuotoja, joilla korjataan rakenteiden valuvirheitä. Ei jätettäisi ihmisiä kuoppaan, vaan autettaisiin sieltä omilleen.

Tuo edellyttäisi sitä, että toimeentulotukea ei enää maksettaisi lainkaan, vaan kuopan reunalla olevalta vaadittaisiin käyntiä sossun luona 2 vko välein, jolloin kuitteja vastaan saisi rahaa käyttöönsä. Joka kerta käytäisiin tilannetta läpi ja kysyttäisiin, mitä tuensaaja itse on tehnyt, jotta tilanne paranisi. 

Eli uutiset tuhansista turhista hakemuksista ja joukkoirtisanomisista fake news? Ja kokkaria kai ollaan?

Vierailija
49/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, silmänlumetta. Työttömille pitäisi maksaa se 595€ tassuun ja lakata puhumasta veroista, se sekottaa vaan poloisten päät.

Sama koskee eläkeläisiä. 

Vierailija
50/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vaikuttaa veroista itkevän nämä jotka niitä ei sen ihmeemmin edes maksa. Suurin osa palkansaajista maksaa palkastaan veroja 20-30%. Pienipalkkaset maksaa 0-20 %.  Suurituloisia verotetaan eniten ja heitä on Suomessa lähinnä kourallinen eikä hekään itke jatkuvasti korkeaa verotusta.

Vierailija
51/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin! Jossain on paha vika, jos pystyvät pitämään autoa ja useita lemmikkejä, röökaamaan ja juomaan. Näyttää ilmaa olevan ja reilusti. 

Se on kai joku harkinnanvarainen mitä käyvät ruinaamassa, kun se normaalitulo on kulutettu. Suomen laki kun ei salli heitteillejättöä. 

Uusi asuntokin osoitetaan oitis, kun edellisestä jättää vuokrat maksamatta ja paskoo vielä lopuksi kaiken. Olen nähnyt useamman tapauksen.

Vierailija
52/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häiritsee! Töihin töihin! 

Vierailija
53/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa se verojen maksaminen. Pidän sitä hyvänä yhteiskuntavakuutuksena enkä nyt jaksa skitsoilla turhasta. Tienaan n. 4 tonnia kuukaudessa ja siitä menee ihan hyvä siivu veroihin. Ei se kuitenkaan minua erityisemmin häiritse. 

Vierailija
54/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että euroakaan menee vasemmistolaisille ROTILLE! Kuolkaa nälkään loiset!

Vierailija
55/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niistä rahoistaan hieman takaisin, mitkä on muilta saanut. Eli työläinen/maksaja maksaa kahteen kertaan samasta työllään tienaamastaan rahasta ne verot, ja työtön vetää välistä. Ja työtön kyllä ottaa ilmaisina palveluina ihan jokaisen euron monin kerroin takaisin, jos jotain jostain tukiaisista päältä hieman viedäänkin.

On olemassa niitä niin sanottuja lusmuja, joita tarkoitan, aktiiviset työnhakijat ovat täysin eri asia.

Nyt meillä on vielä nämä, jotka lähettävät suvulleen maailmalle saamistaan tuista ison osan.

Juuri näin. 

Vierailija
56/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eduskunta hyväksyi potkulain."

https://yle.fi/a/74-20200730

Vierailija
57/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 

On myös töissä käyviä lusmuja....

Vierailija
58/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on loppujen lopuksi yksi kärpäsen paska joka veroista menee yhteiskunnan maksamiin tukiin. Isoimmat siivut menee julkiseen sektoriin palveluineen kaikkineen, puolustukseen ja infraan. 

Tämä kommentti ja ylänuolet tulivat henkilöiltä jotka eivät ole koskaa katsoneet paljonko Valtion budjetista menee tukiin. Voin kertoa että se on suurin menoerä siellä ihan vinkiksi.

Eläkkeet lasketaan Suomessa sosiaalietuuksiksi ja niihin uppoaa puolet valtion budjetista.

Vierailija
59/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on loppujen lopuksi yksi kärpäsen paska joka veroista menee yhteiskunnan maksamiin tukiin. Isoimmat siivut menee julkiseen sektoriin palveluineen kaikkineen, puolustukseen ja infraan. 

Tämä kommentti ja ylänuolet tulivat henkilöiltä jotka eivät ole koskaa katsoneet paljonko Valtion budjetista menee tukiin. Voin kertoa että se on suurin menoerä siellä ihan vinkiksi.

Ei ole suurin menoerä. 

On.

Ei ole. Eläkkeet on.

Vierailija
60/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös julkisella.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011756086.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän