Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v. poika jätetään yksin pihalle leikkiin.

Vierailija
02.05.2007 |

Ihan kauhulla attelen, että koska sattuu vahinko, tää kyseinen poika on usein yksinään pihalla, vanhempia ei mailla halmeilla. Lähellä menee vilkasliikenteinen tie, mitä jos poika eksyy sinne.

Ei 3v. vielä tajua ja saattaa hetken mielijohteesta lähtee pihapiiristä seikkaileen. Asiaan täytyy tietysti puuttua, mutta miten?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisiksi muutamiksi minuuteiksi jättää.. luulin et kyse oli pidemmistä ajoista... itellä vasta 3,5v esikoinen ja 6kk kuopus.. esikoinen ei saa mennä yksin pihalle (asumme vantaalla) lähellä junarataa, autotiet,ankkalammet yms. . . t.11

Vierailija
22/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän talossa oli pihalla keskenään 2.5v tyttö 6v siskonsa kanssa, monta tuntia yhteen menoon, perheen ikkunat oli niin etteivät nähneet pihalle,kukaan ei koskaan käynyt katsomassa miten pärjäävät, isosisko välillä piinasi pienempää,itki ja huusi pihalla, ei tietysti ole noin pienen asia huolehtia 2.5 vuotiaasta. tämä 2.5 v ei päässyt muutoin ulos kun ison siskonsa kanssa, äiti kotona vauvan kanssa, kauppamatkoilla ärhenteli tälle 2.5 vuotiaalle kun ei kävele tarpeeksi nopeasti.

useampi perhe otti yhteyttä täsät asiasta neuvolaan, kun ei muuta keksinyt, sieltä tuli selkeä viesti, ei oel sopivaa, oli kysynyt lastensuojelusta, sanoivat että selekä lastensuojelu asia on, neuvola täti sitten otti yhteyttä perheeseen ja tämä loppui, mutta pyysi meitä ilmoittamaan heti lastensuojeluun jos jatkuu, äidille kyllä muutama ihminen vihjaisi ettei voi jättää lapsia keseknänä ulos...mutta mitään ei tapahtunut.

tee ilmoitus, se on palvelus lapsille, perhe saa apua ja ohjausta lasten hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ymmärtää hyvin puhetta ja rauhallinen ja kiltti lapsi, on myös lapsi, joka pystyy olemaan vaikka 15minuuttia yksin ulkona. Periaatteessa varmasti pystyykin, mutta entä ne erityistilanteet, kun ihana perhonen leijaileekin kadun toiselle puolelle ja lapsen huomio kiinnittyy siihen ja hän ylittääkin oman tontin raja ja sattuu jotain. Kyllähän näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon. Siksi 2-3-vuotiaat sietäisi vielä olla ihan aikuisen valvonnan alla, eikä esim. vähän isomman sisaruksen.

Vierailija
24/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi laittaa yksin ulos 4-5v hulivili? Se ikäkö ratkaisee?

Lapsellani on ensi viikolla 4v synttärit sittenkö voin vasta hänet laittaa yksin ulos, vaikka nytkin siihen ihan hyvin kykenisi?

Vierailija
25/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiseen ei voi vielä luottaa. Vaikka 3-vuotias tietääkin, että tielle ei saa mennä, tuon ikäinen ei vielä jaksa pitää kieltoa muistissa kaiken aikaa, jos tiellä tai sen toisella puolella onkin yhtäkkiä jotain kiinnostavaa.

En ymmärrä miten kukaan voi väittää voivansa luottaa tämän ikäiseen lapseensa täysin.

Vierailija
26/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin oltiin tossa pihalla mun 3,5v pojan kanssa ja heittelivät palloa rapun vieressä naapurin 6.v pojan kanssa... pallo pomppi parkkipaikalle ja MOLEMMAT oli heti juoksemassa sen perään, mutta kielsin ja hain sen sieltä itse.. Pojallenikin sanon aina että parkkipaikalle ei saa mennä mutta esim. tuossa tilanteessa ei sitä muistanut..

Vierailija
27/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aistaa, onko hän vielä tarpeeksi vanha olemaan yksin aitaamattomalla pihalla? Ehkä vanhemmat katsoo koko ajan silmä kovana ikkunasta? Mutta jos niin on, niin mikseivät mene sitten itsekin ulos. Ehkä heillä on totutteluvaihe menossa... :-)

Vierailija
28/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotiasta vilkasta poikaa ei voisi jättää hetkeksikään vahtimatta. Rauhallisempi 4,5-vuotias saa olla itsekseen omalla pihallamme.

Vierailija
29/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vaan pojan äidin kanssa! Kakaiset vain reippaasti (vaikka vaikeaa se onkin) että olet seuraillut pojan touhuja ja että vaikka hän yleensä pysyykin pihassa (tms.) niin aina välillä olet joutunut häntä hakemaan tien suunnasta takaisinpäin. Voisitko vain yksinkertaisesti PYYTÄÄ äidiltä, että hän olisi ulkona poikansa kanssa, että olisi turvallisempaa? Ja voisihan häneltä kysellä, jos hänellä vaikka onkin jotain todella tärkeää jonka vuoksi hänen pitää itse olla sisällä. Olisiko sinulla silloin mahdollisuutta tarjota tiettyä päivää tai päiviä, jolloin lupaisit olla ulkona sekä oman lapsesi että naapurin pojan kasnsa. Se olisi sinulta kyllä aika jalosti tehty.

Vierailija
30/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa taloyhtiössä jättävät myös 3-4-vuotiaitaan yksin pihalle. Tai ehkä he olettavat, että jos minä olen siellä lapsineni, että katson heidänkin lasten perään? Kysyisivät edes. Olen monesti ollut pihalla vain keinumassa ja sitten tehnyt lähtöä muualle, kun paikalle on pöllähtänyt yksin naapurin 3-4-vuotias, ja alkanut leikkiä lasteni kanssa. Siinä sitten on ihmetystä kerrakseen, että millä naapurin lapsesta pääsee eroon, kun tämäkin haluais lähteä meidän kanssa asioille (joskus tulee kiirekin), ja ei usko millään että ei saa ilman vanhempiaan lähteä, ja vanhempia ei missään, sisällä kököttelevät? Harmittaa kamalasti, ja sitten pitää kiikuttaa naapurin lasta pahimmillaan sisälle naapuriin takas monen mutkan kautta pakaten omat lapset ensin ja sit takas hissille, rattaat, jne...

Jos edes kysyisi leikkiseuraa, niin kyllä voisin heidänkin lasten kanssa olla pihalla kyllä, jos eivät itse kerta viitsi. Hekin vuorollaan sitten omieni kanssa mieluusti. Eivät kai sitten halua olla omieni kanssa vastavuoroon yhtään, kun ei uskalla ehdottaa reilua jakoa suoraan? Kiva sitten komentaa muitten lapsia siellä, kun on omat eri-ikäisiä ja pienempiä. Tai sitten en vaan enää ulkoile omalla taloyhtiön pihalla. Usein en niin teekään ihan tuosta syystä, kun heti joku naapurin lapsi liimaantuu yksinään joukkoon. :(

Vierailija
31/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v on pyöräillyt tiellä (HUI!) päättyvällä ja lähes autottomalla tiellä jo vuoden verran kehitysvammaisen isosiskonsa kanssa.

Neuvolassakin jo kyseltiin että jokos olet yksin ulkona ja kaikki oli sieltä puoleltakin ok, vaikka seillä nyt ei merkitystä olisikaan.

Vierailija
32/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä todellakaan äidit luota 3v lapsiin sen vertaa, että antaisivat olla yksin pihalla? Eri asia, jos jossain keskustassa asuvat tai suoraan tien varressa, mutta kai nyt esim. rauhalliselle rivaripihalle voi jättää?

Meillä on 3v ja vauva ja olen pitänyt itsestäänselvänä, että 3v voi leikkiä rivaripihalla itsekseen sen aikaa, kun esim. puen pienemmän, käyn vaihtamassa vaipan jne. Joskus on pihalla yksin pidempäänkin, kun laitan vaikka ruokaa. Eipä ole tullut mieleenkään, että joku vielä meistäkin soittaa lastensuojeluun.

Itse olen 70-luvulla ulkoillut 2,5 v vanhemman isosiskoni kanssa kaksistaan siitä lähtien kun opin kävelemään. Hengissä olen edelleen. Onpa maailma mennyt kahjoksi nykyään.

Vierailija
33/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta lasta on tuolleen " vahdittuna" kävellyt jäihin ja hukkunut tai jotain? Suorastaan vastuutonta!

Vierailija
34/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittivät paskaa niskaan niin tajuttomasti kun oli se juttu kun ne veljekset hukkuivat joku aika sitten. äiti sai niin tajuttomat syytökset että..

uskomatonta porukkaa.

Vierailija
35/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ranta on lähellä. Mutta rauhallisella rivaripihalla kyllä annan 3v:n ulkoilla.

Vierailija
36/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä omakotialueella voi 3-vuotiaan jättää ihan hyvin yksin/sisarustensa ja muiden kavereidensa kanssa ulos. Meillä ei edes vilkasta autotietä lähellä, joten siinä mielessä hyvin. Eli jos muillakin ihanne olosuhteet lapsia ajatellen ja lapsi ei mikään terroristi niin tottakai 3-vuotias voi olla yksin pihalla.

Vierailija
37/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suurimmat arvostelijat ovta niitä, jotka silmä tarkkana kyyläävät muitten asioita ja juoruavat naapureille...

Ihastuttavia ihmisiä.

Vierailija
38/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko vilkas riiviö lapsi vai rauhallinen ja vastuullinen lapsi.

Ei voi verrata.

Vierailija
39/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin itse olla nynny-mutsi, kun vasta nyt, kun kaksoset ovat 5v6kk uskallan antaa rauhallisemman olla hetken pihalla yksin. Villikkoani en laskisi vielä yhdessä veljensä kanssa, en, vaikka veikka on tosi fiksu ja kun sisko ehdottaa jotain älytöntä, niin hän sanoo, ettei tossa ole mitään järkeä...

Mutta tehkää te ihan niinkuin itse haluatte, toivon, että lapsenne selviää hengissä kunnes tulee kouluikään :)

Vierailija
40/51 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta tehkää te ihan niinkuin itse haluatte, toivon, että lapsenne selviää hengissä kunnes tulee kouluikään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän