Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua psykologisesti ymmärtämään itseäni, mikä minua vaivaa? Olen vahvempi kuin koskaan mutta silti en ihan kunnossa.

Vierailija
22.02.2026 |

Tämä on vaivannut minua nyt jonkin aikaa enkä saa ihan kiinni mistä nyt kyse. Ehkä kirjoittaessani tästä asia vähän selkenee tai saan teiltä hyviä näkökulmia asiaan mahdollisesti. 

Minä siis voin hyvin. Vuosien masennuskierre loppui kun pääsin eroon henkisesti raskaista ihmissuhteista, käsittelin vaikeita traumoja esim. lasisen lapsuuden, seksuaalisen hyväksikäytön jne. Minä terbehdyin, aloin pitämään huolta itsestäni, muutin aivan kaiken mitä oman hyvinvointini edistämiseksi voin tehdä. Minulla on ollut taipumusta riippuvuuksiin, alkoholi, tupakointi, rahapelit, niistä päästin irti enkä ole kaivannut enää parantumisen myötä, lisäksi minulla on ollut ahmimisen kanssa pahoja ongelmia. Se alkoi jo lapsena, ensimmäinen riippuvuus tai haitallinen toimintamalli on siis ollut ruokaan liittyvä. 

Laihduin yli 20 kiloa vajaassa vuodessa tässä toipumisprosessissa. 

No noiden jälkeen/aikana hissukseen olen rakentanut muutakin elämää. Löysin hyvän kodin mukavasta kaupungista. Elämä ollut tasaista. Kunnes löysin myös työn, en tee täyttä työaikaa, yritän olla aika armollinen tässä asiassa. Työpaikassa ihastuin aika palavasti erääseen ihmiseen. Tämän jälkeen ei ole mennyt enää kovin hyvin vaan olen ajautumassa sisäiseen kaaokseen ja vaikka olen mielestäni vahvempi kuin koskaan. Olen kaunis nainen, pidän itsestäni ja elämästäni, niin nyt kuitenkin on ongelma enkä oikein täysin ymmärrä mikä nyt on. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vimmainen nainen vei perheeltämme isän. Sitä "satua" ei kauaa kestänyt, nainen oli niin epävakaa ja takertuvainen, mutta en huolinut miestä enää takaisin. Niin paljon meni rikki 7 vuoden avioliitossa. 

Vikaa oli toki exässäkin, kun haksahti (hänen käyttämänsä sana). Ehkä se on vaan niin vaikea vastustaa, kun joku alkaa palvomaan maata jalkojen alla ja vaihtoehtona on ruuhkavuosien lapsiperhearkea.

Vierailija
22/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossain vaiheessa sun on pakko lopettaa vanhojen asioiden jauhaminen. Alat jauhamaan uusia asioita, kevyempiä teemoja ja ympärillä oleville ihmisille kivempia asioita. Vanhaa arkkua ei voi penkoa loputtomiin, koska ihmiset kyllästyy siihen ja suurin osa ihmisistä haluaa vaan viettää hauskaa aikaa. Tilanne voi pahimmillaan johtaa siihen, että pengot vanhaa arkkua ihan yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla heittää iso ratas ja se ihastusmies näkee sen.

Vierailija
24/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vimmainen nainen vei perheeltämme isän. Sitä "satua" ei kauaa kestänyt, nainen oli niin epävakaa ja takertuvainen, mutta en huolinut miestä enää takaisin. Niin paljon meni rikki 7 vuoden avioliitossa. 

Vikaa oli toki exässäkin, kun haksahti (hänen käyttämänsä sana). Ehkä se on vaan niin vaikea vastustaa, kun joku alkaa palvomaan maata jalkojen alla ja vaihtoehtona on ruuhkavuosien lapsiperhearkea.

Sulla ei vissiin ollut ihan korkeat odotukset exäsi toimijuuteen, kerta hänen teoistaan on enemmän vastuussa jopa mt-ongelmainen nainen kuin hän itse.

Vierailija
25/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole valmis suhteeseen keneenkään kanssa. Suhteesta tulee vain painolasti miehelle, sekä sinulle ja saatat puhua kaikki ongelmasi miehen päälle. Parempi, että ehdotat kevyttä tapailua ja ei mitään vakavaa suhdetta, etkä puhu mitään historiastasi. Sinun täytyy harjoitella tuota seurustelua ja siinä samalla rikot ehkä useamman miehen. Toinen vaihtoehto on, että pysyt sinkkuna koko loppuelämän. Muista aina aloittaa puhtaalta pöydältä ja et kerro mitään vaikeasta taustastasi, se on vaan rasite. 

No sanon tässä ihan näin suoraan viittaamatta varsinaisesti sinun viestiisi, että en todellakaan ole aloittamassa suhdetta. Se ei tässä ole edes se pointti. En ole missään vaiheessa ollut aloittamassa suhdetta vaan tässä pohdin mikä tässä on itsellä se ydinongelma, sillä tahdon parantaa sisäisiä haavojani. - ap

Vierailija
26/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuota jatkuvaa ihastumista ollut myös, koko ikäni. Olen pitkässä parisuhteessa ja tuntuu, että parisuhteen luoma turva on pahentanut tuota taipumusta niin, että uskallan ihastua vieläkin enemmän. Tästä tulee tietysti ristiriita, kun kakkua ei voi sekä syödä, että säästää.

Ulkoisesti kaikki näyttää normaalilta, hyvältä perhe-elämältä. Kaaos on ainoastaan minun sisälläni. Luulen, että mieleni tarvitsee kaaoksen, koska lapsuuteni oli kaoottista.

Vierailija
27/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei vissiin ollut ihan korkeat odotukset exäsi toimijuuteen, kerta hänen teoistaan on enemmän vastuussa jopa mt-ongelmainen nainen kuin hän itse.

Sinun toimijuudellasi potäidin haarukset kiinni koko loppu iän , ettei vaan tulidi pykättyä pikkutoimijoita ulos.

Vierailija
28/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta somen käyttö ja perusta perhe.

Vierailija
29/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noussut hattuun? Suhtautumisongelmia? Vihaa ja aggressiivisuutta? Ylimielisyyttä, paremmuuden tuntoa? Ole rehellinen, ei ole hyödyksi valehdella itselleen tai kieltää ongelmia. Sinulla on nyt seuraava etappi käsiteltävänä. 

Vierailija
30/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jossain vaiheessa sun on pakko lopettaa vanhojen asioiden jauhaminen. Alat jauhamaan uusia asioita, kevyempiä teemoja ja ympärillä oleville ihmisille kivempia asioita. Vanhaa arkkua ei voi penkoa loputtomiin, koska ihmiset kyllästyy siihen ja suurin osa ihmisistä haluaa vaan viettää hauskaa aikaa. Tilanne voi pahimmillaan johtaa siihen, että pengot vanhaa arkkua ihan yksin. 

Minä ajattelen, että hän ei ole lopulta onnistunutkaan käsittelemään menneitä sinne arkkuun sievään pakettiin. Siitä häntä ei voi syyttää. Harva itsekseen pystyy. 

Vierailija
31/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole valmis suhteeseen keneenkään kanssa. Suhteesta tulee vain painolasti miehelle, sekä sinulle ja saatat puhua kaikki ongelmasi miehen päälle. Parempi, että ehdotat kevyttä tapailua ja ei mitään vakavaa suhdetta, etkä puhu mitään historiastasi. Sinun täytyy harjoitella tuota seurustelua ja siinä samalla rikot ehkä useamman miehen. Toinen vaihtoehto on, että pysyt sinkkuna koko loppuelämän. Muista aina aloittaa puhtaalta pöydältä ja et kerro mitään vaikeasta taustastasi, se on vaan rasite. 

No sanon tässä ihan näin suoraan viittaamatta varsinaisesti sinun viestiisi, että en todellakaan ole aloittamassa suhdetta. Se ei tässä ole edes se pointti. En ole missään vaiheessa ollut aloittamassa suhdetta vaan tässä pohdin mikä tässä on itsellä se ydinongelma, sillä tahdon parantaa sisäisiä haavojani. - ap

Sinä tiedät syvimmät ongelmasi itse, ei me sitä osata sinulle kertoa.

Vierailija
32/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus riippuvuuksiin teki ainakin minulle sen, että ihastumisetkin muuttuivat pakkomielteisiksi.

Nyt pysyttelen erossa myös suhteista mielenrauhan takia, mutta en tietenkään suosittele, sillä onhan rakkaus paras osa elämää.

Vierailija
33/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet päättänyt oletko nainen vai mies?

Vierailija
34/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taipumus riippuvuuksiin teki ainakin minulle sen, että ihastumisetkin muuttuivat pakkomielteisiksi.

Nyt pysyttelen erossa myös suhteista mielenrauhan takia, mutta en tietenkään suosittele, sillä onhan rakkaus paras osa elämää.

Riippuvuudesta toiseen, jostakin täytyy saada se nautinto ja lohtu. Kannattaa ottaa kaikki vastuu itsestä ja omasta elämästä, vasta sen jälkeen kykenee elämään normaalimmin.

Vierailija
35/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen, että hän ei ole lopulta onnistunutkaan käsittelemään menneitä sinne arkkuun sievään pakettiin. Siitä häntä ei voi syyttää. Harva itsekseen pystyy. 

Kyllä pystyy itsekseen jos oikeasti haluaa mutta liian moni jättää työn ja lähtee kostoretkille ja kovapäisesti tavoittelemaan kaikkea haluamaansa. Kun työ jää tekemättä, se seuraa perässä kunnes saa taas kiinni.

Vierailija
36/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limerenssi ja epävakaa persoonallisuus.

Vierailija
37/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuudesta toiseen, jostakin täytyy saada se nautinto ja lohtu. Kannattaa ottaa kaikki vastuu itsestä ja omasta elämästä, vasta sen jälkeen kykenee elämään normaalimmin.

Näin sivusta on pakko kommentoida, että jos henkilöllä on esimerkiksi epävakaa persoonallisuushäiriö, hänellä ei ole mitään itseä. Sellaista ei voi ottaa niskasta kiinni, joka puuttuu kokonaan.

Vierailija
38/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät tunteitasi ja haet kontrollia keinolla millä hyvänsä. Mikä tahansa tunne on ylitsepääsemätön ongelma. Epävakaa persoonallisuus?

Vierailija
39/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limerenssi ja epävakaa persoonallisuus.

Ongelmia ei kannata kieltää ja ohittaa vastuuta sekä työtänsä. Vaikka sattuu niin työ on tehtävä. Kaikkeen tulee suhtautua ja hyväksyä asiat, tämän valossa on turvallisempaa jatkaa.

Vierailija
40/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta on pakko kommentoida, että jos henkilöllä on esimerkiksi epävakaa persoonallisuushäiriö, hänellä ei ole mitään itseä. Sellaista ei voi ottaa niskasta kiinni, joka puuttuu kokonaan.

Kyllä hänellä on, on ihan lähipiirikokemusta erilaisista persoonallisuushäiriöisistä ihmisistä. Luonteen heikkoutta paeta vastuuta ja ongelmia, siinähän se vain on. Kovapäisyys on suurin ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme