Puolison sairas lemmikki aiheuttaa suurta kitkaa parisuhteeseen
Kirjoitin jo viime viikolla aiheesta. Puolisoni reilu 14 v. dementoituneen koiran sisäsiisteys on pettänyt jo yli vuosi sitten, ja jäljet ovat monesti jääneet minun siivottavaksi, koska tulen aikaisemmin kotiin. Vaippoja sillä pidetään, mutta joskus se hinkkaa ne pois kutinan vuoksi tai tekee pissat ja/tai kakat vaikka seisoisin vieressä. Pyytää ulos vaihtelevasti.
Otin siis viime viikolla puheeksi, että onko enää koiran arvoista ja arvokasta elämää tällainen, ja jatkuva jälkien siivoaminen sekä koiran valtava levottoman käytöksen seuraaminen stressaa koko muutakin perhettä. Tätä kestänyt jo kolmisen vuotta.
Tänä aamuna koira oli taas rimpuillut vaipastaan ja oli tehnyt isot pissat matolle. Tällä kertaa en vaan jaksanut siivota (kun ei ollut parketilla), vaan jätin sen puolisolleni, kunhan hän herää.
Siitähän syntyi mahtava riita. Mieheni haistatti minulle v*tut ja näytti keskisormea, kun joutui siivoamaan. Ja tämä nuoren aikuisen lapseni nähden. Oli kuulemma pöyristyttävää, etten ollut siivonnut.
Minä taas pöyristyin tästä hänen käytöksestään. Pyysi kyllä myöhemmin anteeksi sanojaan ja käytöstään myös lapseltani, vähän laimeasti tosin. Minulla tässä nyt taitaa mennä hetki, koska tällainen "hyökkäys" nakertaa arvostusta melko tavalla.
Kommentit (91)
Tee tarpeeksi monta elsua. Nimettömänä tietysti. Eiköhän eläinlääkäri suosittele lopetusta, dementia stressaa koiraa. Ei mista syöneensä. Joutuu kulkemaan vaipoissa. Haistaa Oman pissansa jatkuvasti. Ei muista kauanko on ollut yksin jne
Vierailija kirjoitti:
Trolli trolli trolli
Tai sitten mies on vaan tottunut, että ruoka tulee itsestään kaupasta kotiin. Ruoka ilmestyy ruokapöytään. Vaatteet vaan puhdistuu itsestään. Pissat häviää lattioilta itsestään. Isot matot menee pesuun itsestään. Miestä pitäs läimäyttää kaulimella päähän, että nousee sieltä sängystä aikasin ylös ja vie koiran ulos ja tekis muutakin, eikä vaan käännä kylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä trollaus. Jo toinen ketju. Osuu miesvihamielisten ja koiran omistajien hermoon niin on helppo trollata
Olisikin. Vertaistukea tai jotain tällä haen, kun jaksaminen lopussa. Ap
Jaksaminen miehen kanssa vai koiran kanssa? Jos ei jaksa,kannattaa maata siellä sängyssä kauemmin ja antaa miehen käydä kaupassa ja hoitaa siivoukset.
Tuohon ei nyt auta muu kuin se, että lopetat siivoamisen. Mies hoitakoon koiransa, jotta hän tajuaa, miten huono koiran tilanne on, ja ymmärtää viimein tehdä lopettamispäätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Tee tarpeeksi monta elsua. Nimettömänä tietysti. Eiköhän eläinlääkäri suosittele lopetusta, dementia stressaa koiraa. Ei mista syöneensä. Joutuu kulkemaan vaipoissa. Haistaa Oman pissansa jatkuvasti. Ei muista kauanko on ollut yksin jne
Niin ja vaihda miestä. On melkoinen prinsessa. Ja vastuun pakoilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli trolli trolli
Tai sitten mies on vaan tottunut, että ruoka tulee itsestään kaupasta kotiin. Ruoka ilmestyy ruokapöytään. Vaatteet vaan puhdistuu itsestään. Pissat häviää lattioilta itsestään. Isot matot menee pesuun itsestään. Miestä pitäs läimäyttää kaulimella päähän, että nousee sieltä sängystä aikasin ylös ja vie koiran ulos ja tekis muutakin, eikä vaan käännä kylkeä.
Höpö höpö.
Aloitus on selvä vauvapalstan provo mihin heikolla älykkyydellä varustetut mammat tarttuu kuin ahven matoon.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää käytöstä mieheltä. En katselisi hetkeäkään miestä, joka minulle haistattelisi. Sivistyneet ihmiset eivät tee niin. Minulle pelkkä haistattelu olisi syy eroon.
Puolisoni kokee, että tällä tavalla jätösten siivouksesta kieltäytymällä painostan häntä luopumaan lemmikistään ja siksi reagoi noin rajusti. Ei oikeuta minunkaan mielestäni noin ala-arvoiseen käytökseen, enkä voikaan asiaa noin vain unohtaa ja antaa anteeksi. Yksinkertaisesti en vaan enää jaksa tätä jatkuvaa koira takia varpaillaan oloa, vahtimista ja jälkien siivoamista. Todella stressaavaa ja myö kamalaa katsoa koiran huonoa vointia, kun en voi tehdä mitään asialle. Varmasti jaksaisin eri tavalla, jos olisi itselleni rakas lemmikki. Minä välitän siitä kyllä, enkä halua että se kärsii. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli trolli trolli
Höpö höpö.
Aloitus on selvä vauvapalstan provo mihin heikolla älykkyydellä varustetut mammat tarttuu kuin ahven matoon.
Ahvenelle kyllä kelpaa pelkkä koukku, ei tartte matoakaan. Testattu on ja ahvenia vaan tuli ja tuli.
En usko sinua AP. Täytät kaikki provon merkit. Varsinkin kun ketju on jo toinen. Hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli trolli trolli
Höpö höpö.
Ahvenelle kyllä kelpaa pelkkä koukku, ei tartte matoakaan. Testattu on ja ahvenia vaan tuli ja tuli.
Sama lienee vauvapalstan mammojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää käytöstä mieheltä. En katselisi hetkeäkään miestä, joka minulle haistattelisi. Sivistyneet ihmiset eivät tee niin. Minulle pelkkä haistattelu olisi syy eroon.
Puolisoni kokee, että tällä tavalla jätösten siivouksesta kieltäytymällä painostan häntä luopumaan lemmikistään ja siksi reagoi noin rajusti. Ei oikeuta minunkaan mielestäni noin ala-arvoiseen käytökseen, enkä voikaan asiaa noin vain unohtaa ja antaa anteeksi. Yksinkertaisesti en vaan enää jaksa tätä jatkuvaa koira takia varpaillaan oloa, vahtimista ja jälkien siivoamista. Todella stressaavaa ja myö kamalaa katsoa koiran huonoa vointia, kun en voi tehdä mitään asialle. Varmasti jaksaisin eri tavalla, jos olisi itselleni rakas lemmikki. Minä välitän siitä kyllä, enkä halua että se kärsii. Ap
Katsos sitten vaikka ajotat ne harrastukset niin, että menet sinne töiden jälkeen et mies tulee kotiin eka. Saat nukkua aamulla pidempään ja mies nousee eka. Mut jos se ei onnistu, niin ei sille mitään voi. Sitten jatkat mattojen pois heittämistä ja kaupan kautta käyt ostamassa uuden. Sinne se tili taas meni, mattoihin.
Kysy mieheltäsi nyt heti kumpi lähtee, koira vai sinä. Ja oikeasti lähde, jos hän niin valitsee. Koira kärsii ja kuolee luultavasti ennen sinua, elätkööt ukko sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeä trollaus. Jo toinen ketju. Osuu miesvihamielisten ja koiran omistajien hermoon niin on helppo trollata
Jaksaminen miehen kanssa vai koiran kanssa? Jos ei jaksa,kannattaa maata siellä sängyssä kauemmin ja antaa miehen käydä kaupassa ja hoitaa siivoukset.
Varmaan enemmän koiran kanssa. Sen viimeiset kuukaudet -toivottavasti ei vuodet- menossa; sitten helpottaa. Miehen käytöksestä koitan päästä ajan kanssa yli.
Ei kai minun tarvi sen takia maata sängyssä pitempään, vaan jätän vain siivoamatta tai pyydän mieheni siivoamaan. Eikö se ole täysi hänen vastuunsa koiranomistajana? Olisi ihan eri asia, jos olisimme yhdessä koiran ottaneet. Ap
Vauvapalstan provoilijsn taso 1. Aiheet mies tai koirat. Kun yhdistät ne niin saat ehkä lisää tehoa 😎
Ei tuo muuksi muutu,,vaikka olisitte ottaneet koiran yhdessä.
Meillä on 13-vuotias koira ja samaan suuntaan ollaan menossa, mutta miehen suhteen en odota asian suhteen vaikeuksia. Kaikki isommat matot ovat olleet pois lattioilta jo pari vuotta. Ulos pihalle pyrkii ilta-aikaan tiheästi. Pentualustat pehmeän maton päälle asetettuna toimivat onneksi useimmiten, nyt kun muut matot on poistettu.