Puolison sairas lemmikki aiheuttaa suurta kitkaa parisuhteeseen
Kirjoitin jo viime viikolla aiheesta. Puolisoni reilu 14 v. dementoituneen koiran sisäsiisteys on pettänyt jo yli vuosi sitten, ja jäljet ovat monesti jääneet minun siivottavaksi, koska tulen aikaisemmin kotiin. Vaippoja sillä pidetään, mutta joskus se hinkkaa ne pois kutinan vuoksi tai tekee pissat ja/tai kakat vaikka seisoisin vieressä. Pyytää ulos vaihtelevasti.
Otin siis viime viikolla puheeksi, että onko enää koiran arvoista ja arvokasta elämää tällainen, ja jatkuva jälkien siivoaminen sekä koiran valtava levottoman käytöksen seuraaminen stressaa koko muutakin perhettä. Tätä kestänyt jo kolmisen vuotta.
Tänä aamuna koira oli taas rimpuillut vaipastaan ja oli tehnyt isot pissat matolle. Tällä kertaa en vaan jaksanut siivota (kun ei ollut parketilla), vaan jätin sen puolisolleni, kunhan hän herää.
Siitähän syntyi mahtava riita. Mieheni haistatti minulle v*tut ja näytti keskisormea, kun joutui siivoamaan. Ja tämä nuoren aikuisen lapseni nähden. Oli kuulemma pöyristyttävää, etten ollut siivonnut.
Minä taas pöyristyin tästä hänen käytöksestään. Pyysi kyllä myöhemmin anteeksi sanojaan ja käytöstään myös lapseltani, vähän laimeasti tosin. Minulla tässä nyt taitaa mennä hetki, koska tällainen "hyökkäys" nakertaa arvostusta melko tavalla.
Kommentit (43)
Jouduin lopettamaan kissani sairauden takia. Sairaus oli välillä paremp, Ikää 14. Viime su huusi kipuaan ym. Maanantaina tein päätöksen päästää hänet kivuista. Pitkä matka kuljettiin yhdessä,nyt saa hypellä vihreillä nurmilla. Luopuminen on rankaa,itken päivittäin kun kukaan ei tassuttele ja ole vierellä. Oikean päätöksen tein,nyt hänellä on hyvä olla
Vierailija kirjoitti:
Riitelettekö niin pahasti, että koiraparka on häiriintynyt ja päästelee siksi minne sattuu? Tuo mies on ihan yhtä iso haitta, ellei pahempi tuolla asenteellaan. Ei hän voi jättää hoitorasitusta vain yhdelle perheessä. Jos koiran tila menee eläinrääkkäyksen puolelle, tee elsu. Todennäköisimmin koira pääsee vaivoistaan.
Vanha , sairas koira, eikä mikään häiriintynyt. Eutanasiaa vailla
Lemmikin omistajat eivät raaski luopua lemmikistään millään, varsinkin jos joku muu hoitaa niiden aiheuttamat ongelmat. Sano nyt vielä, että olet omasta pussista maksanut sen koiran lääkäri-, yms. kulut🤨