Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

)))) Loppuviikko SYYS 04 ((((

02.05.2007 |

Wappu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197891&p=2&mpage=3&tmod…

aloitan vain pinon meillä härdelli Aa rikkoi Een lego tallin....

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona! Lämpöä niin paljon että melkein voisi olla t-paidalla, muttei kuitenkaan. Kitkin rikkaruohoja tuossa kunnes selkä tuli kipeäksi :-). Hautajaisissa kannoin Lilliä aika paljon toisella kyljellä, ja ristiselkä kipeytyi siitä. Nyt sama kohta kiukkuaa jo vähästä rikkaruohojen kitkemisestä. Hö. Pitäis varmaan tehdä jotain asialle.

Pupilaiset hei! (Meinasin kirjoittaa pupulaiset...). Mites olisi perennojen vaihto, ainakin täällä etelässä asuvien kesken? Antaisin tarvitseville pikkutalviota, iisoppia ja yhtä toista yrttikasvia jonka nimeä en nyt muista. Jasmikekin tuolta joutaisi. Vastalahjaksi tahtoisin ketoneilikkaa, tarha-alpia tai jalopähkämöä. Jos pionin juuri jostain liikenisi niin mielelläni sellaistakin ottaisin.

Saamuska, voi miten tunnelmalliset hautajaiset teillä on ollut. Varmaan kaunis ja lohtua tuova tilaisuus.

Ynis, en osaa auttaa :-(. Jaksua kuitenkin!

Meillä alkaa tänään grillikausi :-). Mies tuolla valmistelee. Niin ja olenko kertonut, että minun vanhemmat muuttaa tähän ihan lähelle omakotitaloon. Pyörätie ilman suuria risteyksiä koko matka, pojat voivat vaikka keskenään mennä mumille ja muffalle tai yksinäänkin. Hurjan kiva juttu!

Aurinkoa teidän jokaisen päivään!

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
42/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyisi tuota pionin juurta, kun upea vaal.pun. pioni (ei minun vaan aikaisemman asukkaan ansiosta) kasvaa tuossa ikkunan alla. Niin, että täältä saisit sitä. Mutta minä en kyllä osaa/tiedä miten juurta kaivellaan ...? Useita pionin alkuja kyllä taas ponnahtanut kasvamaan.

Saamuskalle piti vielä sanoa, että minäkin sain kyyneleet silmiini lukiessani ystäväsi hautajaispäivästä. Ystäväsi saateltiin todella kauniisti taivasmatkalleen. Halaus!

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Alli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytiin siellä kevät messuilla ja siellä oli vesitorniin kiipeämis mahdollisuus. Rappusia 146 ja pienelle miehelle melkein polven korkuisia. Kertaakaan valittamatta tai empimättä kiipesi ylös. Itse halusi lähteä äidin kaveriksi. Alas tullessa viimeisellä tasanteella alkoi valittamaan jalkojaan, mutta oltiinkin jo melkein perillä...

Vierailija
44/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pilen Otsolle!

Neitin synttärit on nyt sitten juhlittu :) No, mun sisko tulee ens viikolla joku päivä poikansa kanssa, mutta kuitenkin. Ihan kivasti meni. Olosuhteisiin nähden oikeastaan oikeinkin hyvin. Olin nimittäin ite tosi väsyny enkä millään meinannu jaksaa enkä ehtiä laittaa kaikkea valmiiksi. Mun äiti sattui tulemaan ekana ja tiskaili sitten avuksi. Ihan " oman perheen kesken" vaan juhlittiin (= 19 vierasta).

Väsymys johtuu ihan vaan siitä, että oon pari päivää tehny niin aamusta iltaa hommia: siivonnu, järjestelly, pessy ikkunoita, pessy pyykkiä, leiponu... Ja tietty viime yö oli aika risainen.

Iikan allergiaverikokeissahan ei näkyny mitään, mutta jotain ihme röhelmää sillä nytkin on kauttaaltaan. Tai on se ehkä jo menossa pois. Maha on ollu nyt paremmassa kunnossa. Ens viikolla on lääkärineuvola. Liekö siellä jotain selviäis.

Mä en yhtään muista, joko oon tähän pinoon tai aiemmin jorissu nämä samat asiat.

T-P: syksyllähän kukkapenkki tosiaan monesti ylös kaivetaan, niin tietää paremmin, mitä siellä on ja mitä haluaa säästää, mitä ei. Mutta voi sen tehdä keväälläkin. Vielä ei kannata kovin hätäillä. Täällä ainaki on ollu varsin kylmää. Melkein kattoisin tämän kesän ja tuumaisin samalla, mitä haluaa ehkä säästää. Mutta jos kovin on intoa, niin eikun kaivamaan. Toki tilalle voi laittaa kokonaan uudetkin taimet tai muualta tuodut. Mutta jos ei kovin oo läpikasvanu, samat taimet käy kyllä varmaan ihan hyvin. No joo, saitkohan sen kummemmin selvää.

Saamuska kertoi kyllä koskettavasti kauniista hautajaisista.

Ankkis. Onpa ihana juttu!

Esikoinen kävi sitten suunnistuskisoissa. Tosi hyvin oli osannut mennä, vaikka rata näytti mun mielestä aika vaikealta. Toki siimari ois ollu apuna. Loppupäässä oli sijoituksissa tietenkin, kun oli nuorimmasta päästä. Hienon palkinnon sai kuitenkin.

Ynikselle en osaa kummempaa sanoa.

Marilla on kyllä tosi reippaat lapsoset.

Neitin kummisetä kysyi, että minkäs ikäinen Pekka on. Arveli nelivuotiaaksi (lapseton kuuskymppinen). Kun kerrottiin ikä, ihmetteli kovin, että miten Pekka sitten osaa niin tolkkuna olla isompien touhuissa mukana.

Kummitäti taas sanoi neitille, että pidä lahjakoruja rauhassa vaan vaikka joka päivä, kun niitä ei tarvi ees kenellekään säästää. Neiti tuumi, että hän voi kyllä ne antaa sitten pikkusiskolleen, jos meille tulee sellainen. Ja kysymykseen vastasi: no äitin mahasta tietenkin :))

T@hti

ps. En ole raskaana ja kierukka on yhä, mutta...

Vierailija
45/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen päivä. Heräilin 8 jälkeen kun pojat oli noussu puoli tuntia aiemmin. Onni taas huuteli yöllä, just kun olin niin sikeässä unessa, että! Heti aamusta tein ihanan kääretortun, jonne laitoin väliin kermavaahtoa, jossa Marianne karkin murusia. NAM!!!

Tuli nääs vieraita Sotkamosta. Tuttavaperhe 1-vuotiaansa kanssa. Olipas kivaa. Sitten soitteli Kokkolan aikainen miehen kaveri ja ne oli tulossa illemmalla.

On ollut melko hässäkkä päivä. Ekat vieraat läks kahden aikaan ja Onnia ei sitten saatu enää päikyille. Oli väsyneen näköinen jo paaljon aiemmin muttei tietty viitsitty edes yrittää kun oli vieraita. Mä painelin luistelulenkille kun mies jäi nukuttaan Onnia. Hups, tuli vaatetta vähän liikaa laitettua päälle. Taisi olla joku 12 astetta lämmintä. Mutta oli kiva luistella, jotain 15km varmaan luistelin.

Onni vaan on ollut koko päivän sisällä:( Vajaa tunti ehdittiin olla ennen toisten vieraiden tuloa. Pihahommia tehtiin. Sitten tää mamma pyöräili pesistreeneihin. Nyt sitten on aikaa istahtaa kun Onnikin jo nukkuu.

Ihanan erilainen sunnuntai, kun yleensä vaan ollaan.

Kiitos T@hti, olit avuksi. Ja Ynis kans. Pääasia oli se, että kärsiikö ne taimet hirveästi jos nyt niitä tonkii ylös. Tai tässä lähiaikoina siis. Kun en halua odottaa enää ensi vuoteen. Haluan tuon penkin just nyt heti pienemmäksi ja silleen, että voin istuttaa sinne väliin jotain kesäkukkiakin.

Nyt menen katsoon Suomen pelin loppua. En ainuttakaan peliä ole vieläkään katsonut. Ihmeellistä kyllä, yleensä seuraan.

T-P, jotenkin ylikierroksilla

ps. Ynis, jos mua ärsyttää (jos, siis KUN) joku juttu, jonka mies tekee " väärin" tai siis vaikka vitkuttelee ulos lähdön tms. kanssa niin minä kyllä sanon. En kylläkään kovin rakentavasti mutta silti;) Taas ilmoilla kireyttä nimittäin. Tänään meinasin hermostua kun tulin luistelemasta ja Onni ei nukkunutkaan. Nukutusjutussa nimittäin meni yks juttu vähän pieleen ja se saattoi vaikuttaa asiaan. Mutta tällä kertaa nielin kiukkuni, ajattelin vaan itsekseni ja olin hiljaa. Kerrassaan erikoista käytöstä multa:D

Vierailija
46/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin tulla esittämään taas yhden kysymyksen teille:)

G: Oletteko jo suunnitelleet kesälomaa/tehneet varauksia?

Tää on aina sellanen suuri ärsytys, kun ei vois vähempää talvella kiinnostaa miettiä kesälomia. Nyt kun yrittää jotain katella perheelle, niin ollaan auttamattomasti myöhässä. Joku Baltian kylpylä kiinnostais, mutta niissäkin valkoima lastenaltaalla varustetuissa on todella pieni eikä missään näyttäis olevan vapaata enää. Etelänmatkat ei innosta yhtään, kaupunkilomat just nyt vähän tylsiä lasten kannalta ja kalliitakin suhteessa. Jonnekin Suomen ulkopuolelle haluaisin kuitenkin päästä. Meillä loma pahimpaan aikaan, kun alotan itse heinäkuun puolivälissä.

T: Ynis

Ps. Minäkin katoin peliä, ekaa kertaa koko kisoissa kunnolla. Tylsä lopputulos taas...

Vierailija
47/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut ihana sunnuntai. Oikeasti :) Olemme saaneet niin paljon aikaan. Siis puutarhassa. Pesty ja puunattu terassi (eilen jo) ja tänään öljytty. Samoin puutarhakalusteet. Perattu loppuun tuo yksi perennapenkki. Istutettu pensaan taimia. Vielä hetki sitten nypin viimeisiä rikkaruohoja. Välissä käytiin naapurissa pannarilla. Minä ja tyttö saatu varmaan raikkaan ilman myrkytys. Tyttö nukahtikin todella nopeasti yöunille.

Pesiskausi totta tosiaan alkanut taas kerran. Ja mun joka kesäinen pelileskeys. Treenit ja pelit värittävät taas meidän kesää ja niiden mukaan suunnitellaan se mitä aiotaan kesän aikana tehdä. Kesäloma meillä on heinäkuussa = pahin sesonki kaiken suhteen. Mutta ei ole vaihtoehtoja kun päiväkoti on kiinni juhannuksesta elokuun alkuun. Tämä alustuksena Yniksen kesälomaG:iin :) Ei olla tosiaan varailtu tai suunniteltu mitään. Tosin, juurihan me oltiin sillä lomamatkalla Suomen rajojen ulkopuolella. Taidetaan siis viettää kesä rajojen sisällä. Mummoloissa käydään. Mökillä. Ja varmaan siellä Muumimaassa (vai maailma?) Naanatalissa. Sitä matkaa varten kai täytyisi tehdä hotellivaraus kun ajateltiin samalla lomailla pari päivää Turun seudulla. Muutenkaan ei nyt kauheasti viitsi laittaa kesälomamatkailuun rahaa kun on ne suuret juhlat syyskuussa tulossa ja niihin kyllä uppoaa kiitettävästi euro jos toinenkin ...

Josko sitä lähtisi pikkuhiljaa nukkumaan. Huomenna on koulutuspäivä yliopistolla. Aamu ei siis onneksi ala aivan kauhean aikaisin.

Mukavaa viikkoa kaikille :)

Alli

Vierailija
48/48 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha päästä katos kaikki ajatukset.

Meillä mies vitkuttelee lasten kanssa kaikissa aamutoimissa ja muutenkin. Saattaa heräämisestä vasta yli 2 tunnin päästä antaa Veetille aamupalaa ja pukeminen saattaa mennä yli puolen päivän. Mä raivostun asiasta ja siitä sanonki usein. Ärsyttää et jos lähden viikonloppu aamuna kauppaan ja pyydän miestä hoitamaan lapset niin hyvä jos ovat aamupalalla kun kotiudun ja lapset yöpuvuissa. Ja aina kun ajattelen että ois lapset laittanu valmiiksi niin ei todellakaan.

Kesäloma suunnitelmat. Mennään viroon viikoksi, vuokrataan sieltä mökki. Sitten pitäis miehen sukulaisilla rovaniemellä käydä. Sitten vietetään viikonloppuja mökillä saaressa. Voi olla että ruotsin reissu vielä tehdään. Niin ja kuulemma telttailemaan pitäis lähteä, mummi lupas Veetille että kesällä mennään. Hyvä mun suunnitella loma tekemisä kun pystyn milloin vain lähtemään. Miehellä ei ees oo kunnon kesälomaa ja lomat pitää heinäkuun lopulla.

Ostin Venlalle taas uudet matkarattaat, peg peregon pliko p3 ne mustat missä vaaleanpunaista. Aivan ihanan väriset. Meillä on rattaita ollu vaikka kuinka monet. Miehellä alkaa niihin jo hermot mennä. Varsinkin kun haluamani rattaat eivät oo helvimmasta päästä. No lupasin myydä gessun matkarattaat pois. Ja tuplarattaat myin pois. veeti on alkanut laudalla hienosti pysymään tai sitten kävelee suht nätisti vierellä. Just laskin et meillä ollu Veetil ja Venlalla yht yli 10 rattaat. Miten niin oon ratas friikki =)

Venla kontaa jo hirmuista vauhtia. Koko ajan menee jonnekkin suuntaan. Ja Veetin lelut on suosikkeja. Ja äiti saa perään mennä. Oon yrittäny Veetin kaikki pienet lelut nostaa ylös. Ja Veetikin on hyvin oppinu ne korjaamaan lattioilta. Venlan lempiharrastus on syödä kaikkia pikku roskia laittiolta. Pitäis varmaan kaks kertaa päivässä imuroida ettei neiti löytäis pikku roskia syötäväkseen.

Mies oli koko viikonlopun töissä ja me oltiin lasten kanssa paljon kaupoissa ja vanhempieni luona. Meni päivät suht nopsasti. No mies tekee ens viikollakin joka päivä ylitöitä. Veeti oli aivan onnessaan eilennä jumbon sittarissa kun siellä oli valio pingviini ja siellä jaettiin ihania pingviini palloja. Eihän lapsilla ole kuin 5 folio palloa yhteensä. 1 pallo jo meni rikki kun Venla päästi sen suoraan olkkarin spottilamppuun.

Tulipas pitkä sepustus ja ihan vaan omaa napaa.

Mutta jos menis nukkumaan pikku hiljaa.

Öttis, Veeti ja Venla