Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyhmä kysymys pieneksi käyneiden vaatteiden myynnistä

23.07.2006 |

Miten myytte pieneksi jääneet? Otatteko ihan oikeasti jokaisesta valokuvan. Eyntäs, jos vaatteita on lähes 100?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut kuvan jokaisesta myymästäni vaatteesta mutta olenkin myynyt niitä pois sitä mukaa kun niitä on jäänyt pieneksi joten ei ole päässyt kertymään sataa kappaletta :)

ilman kuvaa on kuitenkin vaikea saada kaupaksi joten se on melkein pakollinen juttu. nykyisin jotkut laittavat kuvat suoraan ilmoitukseenkin, tämä on varmaan trendi johon suuntaan ollaan pikkuhiljaa menossa.

yhteen kuvaan voi ihan hyvin laittaa myös useamman vaatteen, tosin sitten kun on myynyt jotain niin saa aina lisäillä seuraaville että " se kuvassa oleva sininen body on jo myyty" ellei ota uutta kuvaa ilman jo kaupaksi menneitä vaatteita.

tai tee vaatteista isompia paketteja ja ota kuva aina koko satsista kerrallaan. itse en kyllä tykkää ostaa vaatepaketteja juuri tästä syystä ettei yhteiskuvasta saa hyvää käsitystä vaatteista mutta ilmeisesti ne kuitenkin menevät kaupaksi kun paljon niitä myydään.

tai sitten ota kuvia jokaiselle pyytäjälle erikseen, yhteen kuvaan kaikki juuri häntä kiinnostavat vaatteet. tämä on aika työlästä kun saa koko ajan olla kameran kanssa heilumassa ja menee helposti itse sekaisin.

minusta on kaikista helpointa ja yksinkertaisinta myydä vaatteita vähitellen ja ottaa jokaisesta yksittäiskuva. jokaisen vaatteen kuvauksessa on tietty vaivansa mutta sitten kun se on tehty kuvia on helppo lähettää pyytäjille ja poistaa tiedostoista vaatteen mentyä kaupaksi.

Vierailija
2/8 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!

Niin se kai sitten on - kamera vaan käteen ja töihin.

Kerro vielä mikä on milestäsi parempi myyntiajankohta - nyt vai syksyllä.

Kiitos opastuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ikinä postituksista ongelmia? Pelkään lähinnä tilanteita, että paketti on hukassa etc.

Vierailija
4/8 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas sieltä, huomasin että jos myynnissä on muutama merkkivaate ja ne asettelee kivasti, ja loput on vaikka vanhoista äippäpakkauksista, niin huutosummat saattavat nousta jopa 100:n euroon! Kannattaa jakaa vaatteet vähän koon mukaan ja laittaa kaikista kuva nettiin suoraan ilmoitukseen. Sinne voi laittaa hintavarauksen jolloin ei tarvitse myydä halvemmalla kuin tahtoo.

Postista: saat postista seurantakoodin jonka annat ostajalle. Hän näkee sen avulla netistä paketin kulun eikä homma ole enää sinun vastuullasi. Ja aika harvoin posti paketteja hukkailee.

Vierailija
5/8 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Hyvältä hän tämä vaikutti. Näin taidan tehdä. On nimittäin aika paljon niitä kivannäköisiä ja hyvänkuntoisia vaatteita.

Vierailija
6/8 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on kokemusta näistä nettikirppareista noin vuoden ajalta ja kyllä kauppa kävi viime syksynä kaikista parhaiten. keväällä vaatteita meni paremmin kuin nyt kesällä on mennyt mutta nihkeämmin kuin syksyllä. pidin nyt vähän taukoa ja laitoin itseasiassa taas tänään pitkästä aikaa pieneksi jääneitä vaatteita myyntiin, saa nähdä meneekö jo kaupaksi.

minä olen myynyt suurimman osan vaatteista yksitellen tai muutama kerrallaan joten olen yleensä lähettänyt ne kirjeenä, joitakin pakettejakin on tullut lähetettyä myös. tähän mennessä ei ole ollut postin kanssa mitään ongelmia vaan kaikki kirjeet ja paketit on menneet perille ihan sovitusti. pakettihan on ongelmatilanteissa helpompi myyjälle kuin kirje, siinä on helppo todistaa että on vienyt paketin postiin ja posti on mokannut.

kun tiputat kirjeen postilaatikkoon niin siitä ei jää itsellesi mitään todistetta, kirjaaminen on tietty yksi mahdollisuus mutta se on ihan suhteettoman kallista. jos tulisi tällainen tilanne niin sitten luultavasti ottaisin itselleni tappion ja palauttaisin ostajalle rahat.

Vierailija
7/8 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkkeistä!

Tuleeko vielä jollekin mieleen hyvät neuvot?

Vierailija
8/8 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yksi lähettämäni kirjelähetys viipyi matkalla pari viikkoa. en tiedä missä se seikkaili välillä mutta onneksi meni perille loppujen lopuksi.

minulla ei kyllä ollut aavistustakaan ettei kirje ollut mennyt perille normaaliin tapaan, ostaja kun ei kysellyt ollenkaan tuotteensa perään. itse laitoin normaaliin tapaani s-postia ostajalle kun olin pudottanut kirjeen laatikkoon. vaikka ostajalta ei kuulunut vastausta niin en silti osannut epäillä mitään sillä yllättävän monet jättävät ilmoittamatta/kommentoimatta kun ostamansa tuote saapuu. sitten parin viikon päästä tuli yllättäen s-postia että nyt se vaate saapui...