Miten te keliaakikot selviätte?
Olen menossa testiin ja jos sairaus todetaan, niin eihän mun rahat riitä niihin ruokiin.
Kommentit (57)
Jättää vain gluteniviljat pois. Ei tarvi ostaa glutenirtomia tuotteita.
Aika paljon on ihan luonnostaan gluteenitonta ruokaa, ei ole pakko ostaa leipää ja pullaa.
Kiitos kysymästä. Oikein hyvin pärjätään. Gluteenittomien tuotteiden valikoima on vuosien varrella hurjasti kasvanut ja kuitenkin hinnat ovat laskeneet. Reseptejä löytyy tuhansittain ja vertaistukeakin. Parasta on kuitenkin se, että kaikki oireet ovat nyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Silti ruokaan menevät kulut kasvaa
Hyvin pärjäilen. Leivon leivät itse ja makaronit, pullat yms. on sitten vain satunnaisia herkkuja.
Viljatuotteet ovat aivan turhia ihmiselle, usein jopa haitallisia. Syöt vain lihaa, munia, meijerituotteita ja kypsiä kasviksia niin pysyt terveenä.
Miten te keliakiaharrastajat tulette känniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka? Jää pois viljat eikä niitä erityisesti tarvi korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä miten.
Vierailija kirjoitti:
Miten te keliakiaharrastajat tulette känniin?
Harrastajista en tiedä, mutta minä tulen känniin alkoholilla.
Lopetetaan juopottelu. Samalla tavalla kun muutkin.
Esim kaurapuuro, maissi- ja riisikakut leivän tilalle. Riisiruokia lihan kanssa. Peruna ja liharuokia. Leipomiseen gluteeniton jauho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastan voi korvata riisillä tai perunalla ja leipää ei tarvitse kukaan. En mäkään ymmärrä miten ne ruokakulut kasvaa.
Aluksi kannattaa syynätä tarkkaan kaikki tuoteselosteet ja etsiä viljattomat vaihtoehdot. Melkein kaikesta "normaalista" ruuasta (leivät, pasta, jne) on nykyisin gluteenittomiakin vaihtoehtoja, mutta ne on paljon kalliimpia, joten kannattaa niille etsiä jokin halvempi korvaava, esim. leivän tilalle riisikakut. Tai jos et pysty kokonaan leivästä luopumaan niin osta vanha kunnon leipäkone ja tee itse.
Ja tuoteselosteita kannattaa silloin tällöin tutkia tutuistakin tuotteista, koska milloin tahansa voidaan reseptiä muuttaa ja tehdä niistä epäsopivia.
Myyt persettä ja käytät ne rahat ruokaan
Vierailija kirjoitti:
Esim kaurapuuro, maissi- ja riisikakut leivän tilalle. Riisiruokia lihan kanssa. Peruna ja liharuokia. Leipomiseen gluteeniton jauho.
Tai sitten vain ruokaa ilman viljaa.
Onko liha ja peruna kalliimpaa keliaakikolle?
Ethän sä tarvii mitään muuta erilaista kuin gluteenittoman pastan ja leivän, ja noita nyt ei paljon viikossa kulu. Hevit, lihat, maidot, munat on kaikki edelleenkin gluteenitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastan voi korvata riisillä tai perunalla ja leipää ei tarvitse kukaan. En mäkään ymmärrä miten ne ruokakulut kasvaa.
Eihän pastaa tarvii korvata, jättää vain syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi kannattaa syynätä tarkkaan kaikki tuoteselosteet ja etsiä viljattomat vaihtoehdot. Melkein kaikesta "normaalista" ruuasta (leivät, pasta, jne) on nykyisin gluteenittomiakin vaihtoehtoja, mutta ne on paljon kalliimpia, joten kannattaa niille etsiä jokin halvempi korvaava, esim. leivän tilalle riisikakut. Tai jos et pysty kokonaan leivästä luopumaan niin osta vanha kunnon leipäkone ja tee itse.
Ja tuoteselosteita kannattaa silloin tällöin tutkia tutuistakin tuotteista, koska milloin tahansa voidaan reseptiä muuttaa ja tehdä niistä epäsopivia.
Leivän leipominen on helppoa ilman leipäkonettakin. Minä en ainakaan ostaisi sitä turhaketta viemään tilaa.
No sä olet nyt vaan tyhmä.