Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päikkärit ja 1vee

02.05.2007 |

Kuinka mónet päikkärit teillä 1vee nukkuu ja kuinka nukahtaa illalla? Entäs öiden sujuminen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1v2kk nukkuu (rattaissa ulkona) yhdet päikkärit (yleensä n 2 tuntia, joskus 3h) siinä puolenpäivän aikaan, lounaan jälkeen. Yöunille (sänkyyn) klo 20:30 ja nukahtaa illalla lähes aina tosi hienosti ja nopeasti itse, ilman nukuttamisia. Aamulla heräilee useinmiten reilusti ennen seitsemää eli yöunta noin 9-10 tuntia, joskus heräilee/itkeskelee unissaan montakin kertaa yössä mutta rauhoittuu yleensä nopeasti takaisin unille kun pitää hetken sylissä. Joskus ei kuulu mitään koko yönä eli nukkuu rauhassa. Hyvin vaihtelevaa siis.

Päiväunien pituutta joskus vähän rajoitan eli herättelen parin tunnin jälkeen koska haluaisin et nukkuis pitkät yöunet (ettei tarvis itse nousta kukonlaulun aikaan aamulla, joskus nimittäin ollaan pystyssä jo kuudeltakin!)

Yksiin uniin siirsin pojan 1v jälkeen. Tämä helpotti illalla nukahtamista ja alkuunsa myös pidensi yöunen pituutta mutta se oli valitettavasti lyhytaikainen ilo. Alkuunsa poitsu saattoi melkein nukahtaa keinuun tai syöttötuoliin kun oli tottunut kaksiin päiväuniin mutta oppi uuteen rytmiin pikkuhiljaa. Nyt menee jo hienosti. Tosin saattaa aamupv nukahtaa esim autoon jos ollaan kauppareissulla tms liikenteessä. Niin ja yksiin uniin siirtyminen mielestäni rauhoitti yöunta eli aamuyöpainotteinen heräily ja itkeskely huomattavasti väheni kun nukkuu enää yhdet päikkärit.

Vierailija
2/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin vaan yhdet mut yleensä yhdet pitkät 2-3 tuntia ja toiset noin piuol tuntia.

Illalla nukahtaa noin puol yhdeksän pintaan ja herätään kuudelta aamulla.

Yön nukkuu yleensä heräilemättä,kerran laitan peiton päälle.

Itse olen kauhean herkkä uninen ja kun on 4 vuoden heräilyt takana niin itse ei osaa nukkua heräilemäättä.Meillä esikoinen (4v) on aina olllut huono nukkuja ja aamu virkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika parin viikon päästä 1 v 2 kk.

Nukkuu yhdet päikyt. Juuri tähän aikaan päivästä nukkuu 1- 3 --> tuntia. Yleensä sen kaksi tuntia, noin.

Aika pitkään oli kyllä ns. siirtymävaihetta, että välillä nukkui sitten vielä iltapäivällä tai alkuillasta pikkutorkut, mutta ne ovat jääneet pois. Ellei sitten ole jotain erikoista tai nuo yhdet päikyt jääneet vaikka vaan puoleen tuntiin. Mutta pääasiassa siis yksillä päikyillä mennään.

Yönille alkaa klo. 20- 21 noin pääsääntöisesti.

Nukahtaa tissille parisänkyymme ja siitä siirrämme omaan sänkyynsä.

Yöt nukkuu hyvin. Nykyään on nukkunut aika hyvin koko yön omassa sängyssä, mutta vielä joku tovi sitten heräsi yöllä kerran ja nostimme hänet viereemme missä nukkui aamuun asti.

Näin meillä. :)

Vierailija
4/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuillasta saattaa välillä heräillä itkemään, jolloin tietysti rauhoitellaan takas nukkumaan.

Vierailija
5/5 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä nukkuu 1½-3tuntia. Jätettiin toiset päikkärit pois (muistaakseni) jo 11kk ikäisenä. Kun ei enää iltaisin meinannut nukahtaa ennen puolta yötä...

Yö unille nukahtaa puol yhdeksän aikaan viereen. Josta nostan pinnasänkyynsä, josta sitten aamuyöstä nostan takaisin perhepetiin... Yö unta riittää YLEENSÄ 10-11 tuntia.

T:hupulin(1v.3kk)äiti