200 vuotta tästä kukaan ei tiedä,että olet ollut olemassa. Talossasi nukkuu vieras ihminen. Vieraat ihmiset kulkevat katuja jota kävelit.
Sinulla ei edes ole hautakiveä koska ne ovat nykyään määräaikaisia,kivi on poistettu ja joku haudattu päällesi. Sinut on täysin pyyhitty historiasta.
Kommentit (151)
Entä jos on polttohaudattu ja tuhkat levitetty tuntemattomaan paikkaan? Miten silloin ketään haudataan päälleni?
Niin. Ei siinä. Aika juoksee ja kellot kilkkaa.... Joskus oon miettinyt oman aikakapselin hautaamista. Ihan vaan hassuna ajatusleikkinä. Eihän sillä mulle mitään merkitystä olisi. mutta voisi kiikkustuolissa miettiä, että kukahan senkin aikanaan löytää
Ja toki.. On mulla jälkikasvua. Ne saattaa joskus lisääntyä ja niiden jälkeläiset. Joten siinä mielessä oon oman aikakapselini jo tehnyt.
Minut tullaan muistamaan, koska olen merkittävä toimija alallani ja työni tulee elämään vielä pitkään ainakin oman alani toimijoiden tietoisuudessa. Tämä on aika lailla ainoa tapa elää "ikuisesti", olemalla erittäin hyvä, jopa nero, siinä, mitä tekee.
Ei siihen mitään 200 vuotta tarvita että kukaan ei tunne sinua.
Kävin kymmenen vuoden jälkeen kotikunnassani ja siellä oli siihen mennessä jo yksi peruskouluikäryhmä läpikäynyt koulunsa ja häipynyt muualle opiskelemaan. Tunnistin pari vanhaa kaupan myyjää, mutta esimerkiksi kirjastosta oli kaikki henkilökunta vaihtunut uusiin, koulussa oli henkilökunta vaihtunut uusiin ja kaikkialla muuallakin näkyi vain kaikkia uusia kasvoja.
Oli todella outoa kävellä "kartsalla" ja miettiä kuinka siinä me käveltiin kavereiden kanssa ja oltiin niin kovia jätkiä ja nyt siellä kävelee uutta nuorisoa ja minä olen pelkkä vanha kääpä jota ei kaivata enää.
Vaikka siellä vanhempani edelleen asuvat ja asuu siellä kaksi vanhaa kaverianikin kouluajoilta, niin ei siellä ole enää yhtään mitään mikä muistuttaisi jotakuta minusta. Me emme merkitse kenellekään mitään.
Eipä ne 200 vuotta aiemminkaan tienneet että MINÄ olen täällä nyt :D
Sata vuotta kuolemasi jälkeen ei maan päällä tallusta enää yhtäkään ihmistä joka muistaisi sut. Ja ylipäätään aika noppaan sut ylipäätään unohdetaan. No, lapset ja lapsenlapset saattavat sinua joskus harvoin muistella hetken aikaa, kenties myös jokunen läheinen kaveri. Oikeastaan aika huvittavaa miten tärkeäksi ja merkitykselliseksi ihmiseksi moni itsensä kuvittelee. Vaikka ollaan yks pölyhiukkanen, tai ei oikeastaan edes sen vertainen, tässä maailmankaikkeudessa. Ja jaksetaan nillittää milloin mistäkin täällä vauviksella :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään nyky talo ole pystyssä enää 200v päästä !
Ainakin kotitaloni on. Isäni rakensi sen 1954. Niin kestävää lautaa, että arvioitu kestoikä on 1000 vuotta.
Joo, ihan varmaan sun lautamajasi on pystyssä vielä 1000 vuoden kuluttua :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään nyky talo ole pystyssä enää 200v päästä !
Ainakin kotitaloni on. Isäni rakensi sen 1954. Niin kestävää lautaa, että arvioitu kestoikä on 1000 vuotta.
Joo, ihan varmaan sun lautamajasi on pystyssä vielä 1000 vuoden kuluttua :-)
???
Tälläkään hetkellä suurin osa maailman ihmisistä ei tiedä, että olen olemassa
Vierailija kirjoitti:
Minäpä aion sinnitellä sen verran pitkään, että pystyn lataamaan tietoisuuteni tietokoneelle - luomaan itsestäni digitaalisen kaksosen, joka on käytännössä tekoäly varustettuna minun tiedoillani, kokemuksillani, luonteellani, logiikallani ja tunnemaailmallani. Se sitten seuraa maailman menoa seuraavat 200 vuotta tai enemmänkin, ladaten itsestään välillä myös kopion robottikehoon, joka voi liikkua paikasta toiseen ja kerätä uusia kokemuksia.
Jokohan Trump, xi ja itänaapurin presidentti suunnittelevat tuota samaa?
Kirjoitetaan kirja joka kertoo elämästä ja ajasta missä elimme.
Päiväkirja olisi meidän testamentti tulevaisuuden ihmislle.
Otan siis vapauden olla kiinnostumatta tai lukematta myöskään kenestäkään itseäni aiemmin eläneestä. Miksi pitäisi heistä välittää? He elivät oman elämänsä ja soronoo. Minä elän nyt omaani.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsenlapseni voi olla elossa tai hänen lapsensa. Maailma on digitaalisoitunut, että voivat hyvinkin tietää paljon tästä ajasta. Ja digitaalisia kuvia katsella esivanhemmista.
En usko, että ne digitaaliset kuvat on enää tallessa tai katsomiskunnossa.
Kaikki kuvat jotka kopioitu cd-levylle tai muistitikuille katoavat.
Pilvipalveluissa voi olla joskus jotain, mutta tilan tarve tulee valtavaksi ajan kuluessa ja tulee enemmän maksulliseksi,jolloin viimeistään häviävät.
Me ollaan kaikki pelkkiä tuuleen haihtuvia pierupartikkelien miljardisosia tässä maailmankaikkeudessa - ja hyvä niin. Jos kukaan kuvittelee olevansa yhtään enempää, niin harhoissa elää.
Bo Carpelan sanonut "He elävät, ovat täällä, niin kauan kuin muistat heidät" tai jotain ...., niin se elämässä käy.
200 vuoden päästä mun taloa ei ole edes olemassa.
Mikä sua vaivaa kun puhut jatkuvasti kuolemasta täällä?
Voikohan 1000-vuotias charmantisti käpristynyt saada vielä 300-vuotiaan tyttöystävän?