Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, onko sinulla ammatti, jonka kuuleminen saa deittimiehen kaikkoamaan

Vierailija
19.02.2026 |

Kaveri on juristi ja se näyttää pelottavan miehiä

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehille on niin vaikeaa olla ylpeitä naisestaan ja tämän menestyksestä?? Naisille ole mikään ongelma olla paremmin koulutetun miehen kanssa

Koska miehellä ei ole oikeastaan käyttöä itseään koulutetummalle ja paremmin tienaavalle naiselle. Mies ei voi synnyttää eikä imettää, ja useimmat miehet eivät osaa kuvitella olevansa päävastuussa lasten ja kodin hoidosta. Perhe toimii parhaiten silloin kun mies on pääelättäjä ja nainen päävastuussa kodista ja lapsista. 

Vierailija
82/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman korkeakoulutetun naisen jonka miehellä on alempi tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaksikymppisenä timminä mimminä kyllä miehet lähti heti kun sanoin olevani siivooja. No yli 20 vuotta sitä nyt tehnyt, aina töitä, en ole tarvinnu tukia. Maksan omaa taloa, ajan hybridillä, on vain autolaina ja talolaina, ei muita velkoja. Hyvä liksa jo ja itse olen ylpeä työstäni. Viimeiset 12 vuotta siivonnut sairaalan päivystyksessä. Tykkään siitä kiireestä ja työn merkityksestä. Ainakin hoitajat on iloisia kun tulen työvuoroon ja tietävät, että homma toimii vaikka olis kuinka ruuhkaa ja ruuhkan purkua.

Mä olen sun kollegasi, tiedän täsmälleen mitä tarkoitat kun tykkäät työstäsi. Mä en tiedä treffeistä mitään, rakastuin sairaalassa telkkariin ja yhtä on pidetty jo yli 20 v, naimisissa 16. Velattomia oltiin kolmevitosina ja nyt reilut 10 v myöhemmin olen jo puolittanu työnteon. Jossain kriisissä tuli luettua maisterintutkinto, mutta veri veti takaisin kentälle, ei ole musta työpöydän taakse eikä 8 - 16 x 5 -elämään. Sekään ei ottanut miehellä koville, mutta me nyt ollaan nähty aina toisissamme persoona eikä ammattia.

Vierailija
84/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaksikymppisenä timminä mimminä kyllä miehet lähti heti kun sanoin olevani siivooja. No yli 20 vuotta sitä nyt tehnyt, aina töitä, en ole tarvinnu tukia. Maksan omaa taloa, ajan hybridillä, on vain autolaina ja talolaina, ei muita velkoja. Hyvä liksa jo ja itse olen ylpeä työstäni. Viimeiset 12 vuotta siivonnut sairaalan päivystyksessä. Tykkään siitä kiireestä ja työn merkityksestä. Ainakin hoitajat on iloisia kun tulen työvuoroon ja tietävät, että homma toimii vaikka olis kuinka ruuhkaa ja ruuhkan purkua.

Mä olen sun kollegasi, tiedän täsmälleen mitä tarkoitat kun tykkäät työstäsi. Mä en tiedä treffeistä mitään, rakastuin sairaalassa telkkariin ja yhtä on pidetty jo yli 20 v, naimisissa 16. Velattomia oltiin kolmevitosina ja nyt reilut 10 v myöhemmin olen jo puolittanu työnteon. Jossain kriisissä tuli luettua maisterintutkinto, mutta veri veti tak

Oikoluku jäi. Talkkariin, ei telkkariin.

Vierailija
85/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran juttelin erään amerikkalaisen naispuolisen hävittäjälentäjän kanssa, ja neiti kertoi oppineensa kantapään kautta, että useimmille miehille ammattia ei kannata ihan heti kertoa, jos toivoo suhteelle jatkoa. Jostain syystä suurimmalle osalle miehiä kuulemma on kova pala, jos nainen on F-15 -kuski.

Johtuu pääasiassa siitä, että jenkeissä sotilaslentäjän sijoituspaikka saattaa olla missä päin maapalloa tahansa ja saattaa vaihtua lyhyellä varoitusajalla, eikä puolisolle välttämättä löydy koulutusta vastaavaa työtä samalta paikkakunnalta/toisesta maasta. Ei ideaalista perhe-elämän kannalta. Sama juttu täällä Suomessakin, mutta pienemmässä mittakaavassa. Vaatii perheeltä tosi paljon venymistä. 

Vierailija
86/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekkakuskina kuulemma saa pakkeja miehillä. En itse ole.Työpaikaltani noutaa tavaraa rekalla ja täysperävaunulla muutamakin parikymppinen pitkähiuksinen nätti tyttö. Nuoret miehet eivät kuulemma halua seurustella yhdistelmäajoneuvon kuljettajan kanssa. Pitäisi kuulemma olla hoitaja tai kampaaja :)

Ja sitten valitetaan kun nainen tienaa näissä vähemmän kuin mies. Uskomatonta.

T: nainen, joka on myös miesvaltaisella alalla.

Vierailija
87/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on vain siitä, että juristinaisella kriteetit hipovat ylimpiä otsonikerroksia, harva mies pystyy niitä täyttämään.

Ihan hyvin juristinaisille tuntuu kelpaavan ainakin juristimies.

Vierailija
88/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on. Juristi kans. Onneksi eo tarvitse etsiä enää.

Vierailija
89/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttori. Osa miehistä säikähtää, ehkä luulevat, että olen joku jäätävä uskontohihhuli :D Vaikka olen ihan tavallinen luterilaiseen kirkkoon kuuluvat leipäkanttori. Elän aivan normaalia elämää kuin suurin osa suomalaisista.

Vierailija
90/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla tosiaan kaikki miehet jotain huonon itsetunnon omaavia seksistejä? Mun miehellä on sen verran hyvä itsetunto ettei haittaa vaikka olen korkeakoulutettu ja tienaan paljon enemmän. Mitä sillä on väliä kumpi maksaa enemmän yhteisiä menoja.

Mutta kyllä ammatti saattaa karkoittaa deittimiehen, kokemusta on. Koneenrakennus/mekaniikkasuunnittelu ei tunnu olevan riittävän naisellinen ammatti.

Vierailija
91/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija. Jostain syystä miehet alkavat tosi usein selittää, miten hyviä kirjaideoita heillä on ja osa myös, että jos vain olisi jaksanut istua alas ja kirjoittaa sen kirjan, he olisivat varmasti menestyneet. Toinen osa on sitten niitä, jotka ilmoittaa heti kättelyssä, että eivät juurikaan lue tai jos lukevat, eivät muuta kuin sotahistoriaa ja elämäkertoja ja että nykykirjallisuus on liian vaikeaa, mutta Mika Waltari se osasikin kirjoittaa ja oletkos koskaan kokeillut kirjoittaa kuten Mika Waltari.

2/3 keskusteluista päätyy siihen, että keskustellaan enää vain miehen suhteesta kirjallisuuteen ja kirjoittamiseen eikä mies esitä yhtäkään kysymystä työhöni liittyen. Sitten kaikkoamme suuntiimme, kun mies on saanut kaikki lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyvät asiat sydämeltään.

Vierailija
92/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä, joten onneksi ns. asiakkaat ainakin kiertävät romanttisessa mielessä minut yleensä mielellään kaukaa. 

Vierailija
93/93 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin montaa normaalia miestä haittaa se, että olen sairaanhoitaja ikäihmisten hoivakodissa.