Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1782)
Vierailija kirjoitti:
Malli, jolla on keltainen mekko yllä on italialainen ja kuva on kiinalaisen yrityksen kuvastosta, joka valmisti sitä kesä 2025. Nainen, jolla on sininen mekko on suomalainen ja kuvat Bypiasin ottamat.
https://www.bypias.com/products/sweet-lemonade-pellavamekko-lemon?varia…
Älähän puhu potaskaa. Molemmissa tuotekuvissa on mallina sama Bianca Bellanti, jonka kanssa ByPias on tehnyt yhteistyötä jo pidempään. Molemmat tuotekuvat on ihan ByPiasin ottamat. Ainakin keltaisen mekon tuotekuvissa kuvaajana toki ihan ruotsalainen ammattilaiskuvaaja (nämä kuvat kuvattu ss25 lookbookiin) ja sinisen mekon tuotekuvista en ole aivan varma, zoomaillessa sekin näytti ammattilaistason kuvaajan ottamalta. Pia itsekin toki kuvaa paljon tuotekuvia. Mutta niin, ennen kuin jatkat väittämistä siitä, että nuo ammattilaistason kuvat on kuvattu jotakin kiinalaista katalogia varten niin, somessa on ollut aina runsaasti behind the scenes matskua näkyvillä näistä lookbookin kuvausreissuista, eli niitä reissuja ei kyllä ole feikattu.
Itse hän toimii mallina jalat levällään ja hatustaan kiinni pitäen. Karmea emäntä, joka viilannut heimoaan 100% linssiin, itse nauttien heimojen tuomasta varallisuudesta ympäri Eurooppaa Aperolia aina siemaillen ja liihotellen mekoissaan, joiden saumoja ei ole edes viimeistelty!
Vierailija kirjoitti:
Netissä ja somessa pukkaa kuvia vaatteista tunnin välein. Hyvä keino piilottaa kohu. 2019 jo ihmiset kommentoineet lehtijuttuun laadusta ja hinnoista. Jotain outoa tässä on, kun vuosia kohistu.
Linkkiä tuonne 2019 lehtijutun kommenttikenttään?
Vierailija kirjoitti:
Itse hän toimii mallina jalat levällään ja hatustaan kiinni pitäen. Karmea emäntä, joka viilannut heimoaan 100% linssiin, itse nauttien heimojen tuomasta varallisuudesta ympäri Eurooppaa Aperolia aina siemaillen ja liihotellen mekoissaan, joiden saumoja ei ole edes viimeistelty!
Voi että voitkin olla katkera ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Pian vaatteita ja kaikissa on erittäin siistit saumat. Nyt tästä kohusta johtuen olen noita vaatteita tarkastellut kriittisellä silmällä. Tällä palstallahan on selvästi kiusaajatyyppejä. Jos olette Pian entisiä työntekijöitä niin hyvä vain, ettette ole töissä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä ja somessa pukkaa kuvia vaatteista tunnin välein. Hyvä keino piilottaa kohu. 2019 jo ihmiset kommentoineet lehtijuttuun laadusta ja hinnoista. Jotain outoa tässä on, kun vuosia kohistu.
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006177049.html ilmeisesti tämä juttu
Nyt on muuten kommenttikentät auki jälleen. Ilmankos täällä on niin hiljentynyt. Kaikki varmaan spämmii palautettaan suoraan yrittäjälle nyt
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää tämä suomalaisten sinisilmäisyys ja naiivius. Lappujen vaihto on aika yleistä nettikaupoissa ja some alustoilla toimivilla myyjillä. Väärin se on, mutta sitä tapahtuu joka kaupan alalla. Kun löytää jonkun tuotteen jonka haluaa, kannattaa vaan googlata se ja katsoa mistä löytyy vastaava tuote ja olla hiukka epäileväinen. Kauniit kuvat ja ihanat eettisyyttä pursuavat tekstit on yleensä suurelta osin vain mielikuvan luomista.
Jos näin on, ompelen kohta itse ja pukeudun amissiksi. Neuloa osaan myös villapaidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Pian vaatteita ja kaikissa on erittäin siistit saumat. Nyt tästä kohusta johtuen olen noita vaatteita tarkastellut kriittisellä silmällä. Tällä palstallahan on selvästi kiusaajatyyppejä. Jos olette Pian entisiä työntekijöitä niin hyvä vain, ettette ole töissä siellä.
Tiedän että sinä olet se "hevoshuutaja".
MInulla on asiaan omakohtainen kokemus hänen kampaajauraltaan. Kun soitin hänelle eräästä asiasta, oli VASTAUS AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN YLIMIELINEN JA TYLY, ihmettelin, miten noin vastataan tuntemattomalle ihmiselle ja samalla pohdin, miten noin helvetin tylyllä ihmisellä on yhtään asiakasta. Hyvä että on joutunut huonoon valoon eikä syyttä suotta.
Kävin eilen nettisivuilla katsomassa, että hirmuiset sepustukset vastuullisuudesta. Firmalla ei kuitenkaan ole yhtään ainutta vastuullisuussertifikaattia, eikä myöskään Design from Finland -merkkiä. No ei tietysi voikaan olla. Yleensä jos kerrotaan vastuullisuudesta, niin pitäisi mainita maat, tehtaat, suunnittelijat yms.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet sitten muuten vain jalat levällään milloin missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuuh.. -Nyt osui ja sattui ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006177049.html ilmeisesti tämä juttu
Ja/tai tämä:
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/vaatesuunnittelija-pia-erlund-va…
Kolme kommenttia, joista ensimmäisessä reflektoidan tätä designeriutta.
Bypias aryylinen torkkupeitto Cosy wonders 139 e - kääriydy muoviin ja feel the luxury! Korkealaatuisia luonnonmateriaaleja ja näitäkö ostetaan?!! Nyt valot päälle!
Kauniita kuvia sen instassa on kuitenkin. Niitä on ilo katsella. Ja ne uudet mekot on tosi ihanan näköisiä. Voisin ostaakin.
Se on harmi, että Suomessa muut " vastuullisemmat" vaatetusyrittäjät ei tuota mitään noin nättiä. Ostajia varmaan riittäisi. Ainakin nyt tämän pettyneiden huutokuoron perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Pian pituiselle kääpiölle ei kyllä sovi lierihattu. Näyttää huvittavalta kun 160cm (onko sitäkään) tanttero pyörii suuri lierihattu päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuuh.. -Nyt osui ja sattui ..
No olisit pitänyt koipes kiinni.