Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (1782)

Vierailija
1721/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää pellavasta ja muista luonnonmateriaaleista ja haluaa tukea oikeasti suomalaista suunnittelua ja työtä, niin Niinmun-vaatemerkki vaikuttaa ainakin näin ensisilmäyksellä ihan lupaavalta. ---- nyt kun Mrs. Bypiasin Proseccokolehtiin ei tarvitse enää syytää rahaa.

Eli itsekin olet tähän asti ostellut By Piasilta, vaikka sen ongelmista on puhuttu jo vuosia, ja nyt vasta heräsit tarkistelemaan muita myyjiä. Tekopyhää. 

Ei suinkaan! Varmaan suurin osa on ollut tietämätön bypiasiin liittyvistä epäkohdista. Jos muuttaa asiakkuutensa kotimaiseen designiin ja työhön, on pelkkää plussaa. 

Niin mun design on luotettava ja upeita istuvia pellavatuotteita, hinta Piasin luokkaa.

Vierailija
1722/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malli, jolla on keltainen mekko yllä on italialainen ja kuva on kiinalaisen yrityksen kuvastosta, joka valmisti sitä kesä 2025. Nainen, jolla on sininen mekko on suomalainen ja kuvat Bypiasin ottamat.

https://www.bypias.com/products/sweet-lemonade-pellavamekko-lemon?varia…

Älähän puhu potaskaa. Molemmissa tuotekuvissa on mallina sama Bianca Bellanti, jonka kanssa ByPias on tehnyt yhteistyötä jo pidempään. Molemmat tuotekuvat on ihan ByPiasin ottamat. Ainakin keltaisen mekon tuotekuvissa kuvaajana toki ihan ruotsalainen ammattilaiskuvaaja (nämä kuvat kuvattu ss25 lookbookiin) ja sinisen mekon tuotekuvista en ole aivan varma, zoomaillessa sekin näytti ammattilaistason kuvaajan ottamalta. Pia itsekin toki kuvaa paljon tuotekuvia. Mutta niin, ennen kuin jatkat väittämistä siitä, että nuo ammattilaistason kuvat on kuvattu jotakin kiinalaista katalogia varten niin, somessa on ollut aina runsaasti behind the scenes matskua näkyvillä näistä lookbookin kuvausreissuista, eli niitä reissuja ei kyllä ole feikattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hän toimii mallina jalat levällään ja hatustaan kiinni pitäen. Karmea emäntä, joka viilannut heimoaan 100% linssiin, itse nauttien heimojen tuomasta varallisuudesta ympäri Eurooppaa Aperolia aina siemaillen ja liihotellen mekoissaan, joiden saumoja ei ole edes viimeistelty! 

Vierailija
1724/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä ja somessa pukkaa kuvia vaatteista tunnin välein. Hyvä keino piilottaa kohu. 2019 jo ihmiset kommentoineet lehtijuttuun laadusta ja hinnoista. Jotain outoa tässä on, kun vuosia kohistu.

Linkkiä tuonne 2019 lehtijutun kommenttikenttään?

Vierailija
1725/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hän toimii mallina jalat levällään ja hatustaan kiinni pitäen. Karmea emäntä, joka viilannut heimoaan 100% linssiin, itse nauttien heimojen tuomasta varallisuudesta ympäri Eurooppaa Aperolia aina siemaillen ja liihotellen mekoissaan, joiden saumoja ei ole edes viimeistelty! 

Voi että voitkin olla katkera ja kateellinen.

Vierailija
1726/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Pian vaatteita ja kaikissa on erittäin siistit saumat. Nyt tästä kohusta johtuen olen noita vaatteita tarkastellut kriittisellä silmällä. Tällä palstallahan on selvästi kiusaajatyyppejä. Jos olette Pian entisiä työntekijöitä niin hyvä vain, ettette ole töissä siellä.

Vierailija
1727/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä ja somessa pukkaa kuvia vaatteista tunnin välein. Hyvä keino piilottaa kohu. 2019 jo ihmiset kommentoineet lehtijuttuun laadusta ja hinnoista. Jotain outoa tässä on, kun vuosia kohistu.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006177049.html ilmeisesti tämä juttu

Vierailija
1728/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muuten kommenttikentät auki jälleen. Ilmankos täällä on niin hiljentynyt. Kaikki varmaan spämmii palautettaan suoraan yrittäjälle nyt

Vierailija
1729/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua ihmetyttää tämä suomalaisten sinisilmäisyys ja naiivius. Lappujen vaihto on aika yleistä nettikaupoissa ja some alustoilla toimivilla myyjillä. Väärin se on, mutta sitä tapahtuu joka kaupan alalla. Kun löytää jonkun tuotteen jonka haluaa, kannattaa vaan googlata se ja katsoa mistä löytyy vastaava tuote ja olla hiukka epäileväinen. Kauniit kuvat ja ihanat eettisyyttä pursuavat tekstit on  yleensä suurelta osin vain mielikuvan luomista. 

Jos näin on, ompelen kohta itse ja pukeudun amissiksi. Neuloa osaan myös villapaidan.

Vierailija
1730/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Pian vaatteita ja kaikissa on erittäin siistit saumat. Nyt tästä kohusta johtuen olen noita vaatteita tarkastellut kriittisellä silmällä. Tällä palstallahan on selvästi kiusaajatyyppejä. Jos olette Pian entisiä työntekijöitä niin hyvä vain, ettette ole töissä siellä.

Tiedän että sinä olet se "hevoshuutaja".

Vierailija
1731/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on asiaan omakohtainen kokemus hänen kampaajauraltaan. Kun soitin hänelle eräästä asiasta, oli VASTAUS AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN YLIMIELINEN JA TYLY, ihmettelin, miten noin vastataan tuntemattomalle ihmiselle ja samalla pohdin, miten noin helvetin tylyllä ihmisellä on yhtään asiakasta. Hyvä että on joutunut huonoon valoon eikä syyttä suotta.

Vierailija
1732/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen nettisivuilla katsomassa, että hirmuiset sepustukset vastuullisuudesta. Firmalla ei kuitenkaan ole yhtään ainutta vastuullisuussertifikaattia, eikä myöskään Design from Finland -merkkiä. No ei tietysi voikaan olla. Yleensä jos kerrotaan vastuullisuudesta, niin pitäisi mainita maat, tehtaat, suunnittelijat yms. 

Vierailija
1733/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet sitten muuten vain jalat levällään milloin missäkin.

Vierailija
1734/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuh.. -Nyt osui ja sattui ..

Vierailija
1735/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006177049.html ilmeisesti tämä juttu

Ja/tai tämä:

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/vaatesuunnittelija-pia-erlund-va…

Kolme kommenttia, joista ensimmäisessä reflektoidan tätä designeriutta.

Vierailija
1736/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bypias aryylinen torkkupeitto Cosy wonders 139 e - kääriydy muoviin ja feel the luxury! Korkealaatuisia luonnonmateriaaleja ja näitäkö ostetaan?!! Nyt valot päälle!

Vierailija
1737/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita kuvia sen instassa on kuitenkin. Niitä on ilo katsella. Ja ne uudet mekot on tosi ihanan näköisiä. Voisin ostaakin. 

Se on harmi, että Suomessa muut " vastuullisemmat" vaatetusyrittäjät ei tuota mitään noin nättiä. Ostajia varmaan riittäisi. Ainakin nyt tämän pettyneiden huutokuoron perusteella.

Vierailija
1738/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/3-10744026

Lukekaas tämä. ByPias sijoittui Nansoa paremmin.

Vierailija
1739/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian pituiselle kääpiölle ei kyllä sovi lierihattu. Näyttää huvittavalta kun 160cm (onko sitäkään) tanttero pyörii suuri lierihattu päässä. 

Vierailija
1740/1782 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuuh.. -Nyt osui ja sattui ..

No olisit pitänyt koipes kiinni.