Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1782)
Vierailija kirjoitti:
Kauniisiin sanoihin ja korulauseisiin ei voi nykypäivänä luottaa, vaan tarvitaan ulkopuolista valvontaa ja riittävän laadukkaita, kattavia sertifikaatteja.
Yksi tunnetuimmista, kattavimmista sertifikaateista on GOTS
Gots- sertifikaatin valvonta ulottuu pellolta myyntiin saakka.
Bypias- hinnoilla löytyy Gots sertifioituja vaatteita helposti. Jopa osa Prisman valikoimasta on Gots sertifioituja!
Googleta Gots- sertifikaatti.
Äänestä kukkarollasi ja osta sertifioituja tuotteita.
Sitten ei tarvitse jälkeenpäin hävetä, ja voit kertoa hyvillä mielin mistä olet kolttusi ostanut.
Sano stop ahneudelle ja kyllä vastuullisuudelle! "
TÄMÄ!
Tosi harmi, että en voi ostaa nyt Bypiakselta. Olin juuri aikeissa ostaa heiltä ensi kesäksi jotain kivaa, mutta tämä kohu ja se, ettei Bypias ole ilmaissut, että mitään muutoksia olisi tarpeen jatkossa tehdä tuotannon osalta, vaikuttaa nyt ostopäätökseen.
Selvästi siellä päässä kokevat, että kaikki on Ok ja kohu on "syntynyt tyhjästä."
Mun mielestä ne vaatteet on kivoja, vaikka kuka sanoisi mitä. Luottamus kyllä sai kolauksen tästä kohusta ja faktat on helppo nettisivuilta itse todeta. Korulauseita löytyy, kattavia sertifikaatteja ei löydy.
Seuraava Bypias live lyhyen tauon jälkeen on tämän vkon to 5.3. klo 18. Siellä Pia vastailee kysymyksiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaas tämä. ByPias sijoittui Nansoa paremmin.
Toiseksi alimmassa kategoriassa jo 7 vuotta sitten. Ja oliko silloin jo myynnissä kiinalaista designiä. Ohhoh.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että tämä yritys on saanut valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon vuonna 2020 yhtenä muistaakseni neljästä yrityksestä.
Tällaisen palkinnonkin arvo menee pilalle,. Kuinka huonosti yrityksiä oikein käydään läpi valintaa varten.
Varmaan taloudellinen menestys on aika keskeistä näissä. Toinen asia, että perustunee pitkälti yrityksen itsensä antamiin tietoihin. Tuskin palkinnon myöntäjätaho mitään kovin syvällistä omaa taustatutkimusta tekee.
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus ByPias'in omalta pellavavaatteet-sivulta:
"BYPIAS - Design from Finland on Pia Erlundin suunnittelema pellavamallisto, jonka pellavavaatteet on ommeltu perinteisenä käsityönä ja lähituotantona ateljeessamme Virossa. Materiaalimme on 100 % esipestyä pellavaa. Ylellisen materiaalinsa ansiosta BYPIAS pellavavaatteet vain paranevat ja pehmenevät käytössä sekä pestäessä."
Jaa-a, pitääkö noista väittämistä yksikään paikkaansa?
Ja mikä on perinteistä käsityötä. Perinnekoneilla tikataan?
Minusta Pia voisi reiluuden nimissä laskea myymiensä vaatteiden hintoja vaikka jopa 50% pysyvästi. Myöntäisi sillä eleellä, että oli hinnoitellut kaiken yläkanttiin ja haluaa hyvittää asiakkaille sen. Luulen, että saisi sillä vähennettyä mainehaittaa ja asiakkaat eivät niin suuressa määrin äänestäisi jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Bypias aryylinen torkkupeitto Cosy wonders 139 e - kääriydy muoviin ja feel the luxury! Korkealaatuisia luonnonmateriaaleja ja näitäkö ostetaan?!! Nyt valot päälle!
Ihmettelen kans että ketkä näitä ylihinnoiteltuja muoviroskia ostaa😂
Vierailija kirjoitti:
Tosi harmi, että en voi ostaa nyt Bypiakselta. Olin juuri aikeissa ostaa heiltä ensi kesäksi jotain kivaa, mutta tämä kohu ja se, ettei Bypias ole ilmaissut, että mitään muutoksia olisi tarpeen jatkossa tehdä tuotannon osalta, vaikuttaa nyt ostopäätökseen.
Selvästi siellä päässä kokevat, että kaikki on Ok ja kohu on "syntynyt tyhjästä."
Mun mielestä ne vaatteet on kivoja, vaikka kuka sanoisi mitä. Luottamus kyllä sai kolauksen tästä kohusta ja faktat on helppo nettisivuilta itse todeta. Korulauseita löytyy, kattavia sertifikaatteja ei löydy.
Ihan nättejä on, mutta aivan ylihintaisia laatuun nähden, en ole koskaan ostanut enkä ostaisi.
Sitten oli tietysti yrittäjiksi palkatut, laskuttavat työntekijät, joten säästettiin työnantajakulut, eläkemaksut jne. Toki siis lakia kierrettiin ja kyseessä on valeyrittäjyyden käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Pia voisi reiluuden nimissä laskea myymiensä vaatteiden hintoja vaikka jopa 50% pysyvästi. Myöntäisi sillä eleellä, että oli hinnoitellut kaiken yläkanttiin ja haluaa hyvittää asiakkaille sen. Luulen, että saisi sillä vähennettyä mainehaittaa ja asiakkaat eivät niin suuressa määrin äänestäisi jaloillaan.
Näinkö todella luulet ja ajattelet? Sinulle tässä kaikessa on siis saada vain niitä keinokuituja puoleen hintaan ? Valehteluista viis sekä työntekijöidensä kohtelusta.
Hänen vielä postittaessa ja myydessä tuotteita omasta kodistaan käsin, oli paketit pakattu hujan hajan. Kun avasin paketin, tulvi laatikon uumenista suorastaan halveksittu myynti asiakkaalle. Mitään ei oltu pakattu kunnolla rikkoutumisen ehkäisemiseksi ja kun hänelle mainisi asiasta ilmoitti hän s-postitse minulle näin: YRITÄN VAIN OLLA ARMOLLINEN ITSELLENI, ei jumalauta mikä yrittäjä. Laittaa asiakkaan tuotteet tulemaan randomtyyliin ja siihen on syynä vain armollisuus itselleen. Olen enempi kuin ilahtunut, että hänen varsinainen minänsä nousi esiin.
Vierailija kirjoitti:
Hänen vielä postittaessa ja myydessä tuotteita omasta kodistaan käsin, oli paketit pakattu hujan hajan. Kun avasin paketin, tulvi laatikon uumenista suorastaan halveksittu myynti asiakkaalle. Mitään ei oltu pakattu kunnolla rikkoutumisen ehkäisemiseksi ja kun hänelle mainisi asiasta ilmoitti hän s-postitse minulle näin: YRITÄN VAIN OLLA ARMOLLINEN ITSELLENI, ei jumalauta mikä yrittäjä. Laittaa asiakkaan tuotteet tulemaan randomtyyliin ja siihen on syynä vain armollisuus itselleen. Olen enempi kuin ilahtunut, että hänen varsinainen minänsä nousi esiin.
Onko sulla kuvaa tai tuo viesti tallessa? Laita kuvakaappaus IL tai jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus ByPias'in omalta pellavavaatteet-sivulta:
"BYPIAS - Design from Finland on Pia Erlundin suunnittelema pellavamallisto, jonka pellavavaatteet on ommeltu perinteisenä käsityönä ja lähituotantona ateljeessamme Virossa. Materiaalimme on 100 % esipestyä pellavaa. Ylellisen materiaalinsa ansiosta BYPIAS pellavavaatteet vain paranevat ja pehmenevät käytössä sekä pestäessä."
Jaa-a, pitääkö noista väittämistä yksikään paikkaansa?
Ja mikä on perinteistä käsityötä. Perinnekoneilla tikataan?
Perinteisenä käsityönä ommeltu on käsin ommeltu. Ehkä jos se rahtaa Viroon 200 pakistanilaista ompelijaa asumaan kontteihin niin voisi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kuvaa tai tuo viesti tallessa? Laita kuvakaappaus IL tai jonnekin.
Herran jumala ihmisten tyhmyyttä. Tästä kuvitteellisesta tapauksestaon 12vuotta kun kotona jo pakannut ja jaksat nostaa esille. Katkeruus ja kateus ihmisen perisynti.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä muija😅 hyvä tietää että jatkossa kierrän jatkaa kyseistä myymälää.
Pia on muuttunut. Aikanaan oli kiva katsella Livejään, mutta ei enää pitkään aikaan. Viimeksi kun yritin katsoa videoitaan missä esittelee päällään beigeä pellava puseroa ja -hametta, oli pakko lopettaa katsominen. Niin YLIMIELINEN ja TEENNÄINEN. Ymmärrä Pia että vaikka nämä olisivat muotiakin, kohta kuusikymppiselle mummolle nämä eivät sovi. Olihan se mukavaa naisten satua Bypiasin Maailma, kauniita kuvia sekä videoita. Ostinkin jotakin sekä tilaamalla että liikkeestään silloin. Hänen olisi pitänyt pysyä nöyrän kiitollisena sekä kunnioittaa myös työntekijöitään. Sekä pysyä huomattavasti vähemmässä tarjonnassa, mutta laadukkaasti. Nyt tuli pää vetävän käteen.
Hänen tarinansa lienee aika hyvä kuvaus suomalaisesta yrittäjästä joka nousee siivilleen. Hänen kohdallaan en työntekijöiden avautumista ihmettele, hän on ollut luonteeltaan tuollainen jo kauan sitten, arvasin oikein, että mikäli pellavabisnes lähtee nousukiitoon jää työntekijät alle ja niin kävi. Hän palkkasi jo 12 vuotta sitten miehensä mukaan, oliko markkinointipäälliköksi ja miesparka taisi joutua olemaan polvillaan hurjan tädin astuessa estraadille. On hyvä, että yritykset menestyvät, mutta valitettavan usein ja jopa liian usein varjopuoli on tämä, ei tämä tarina minua yllätä millään muotoa. Hän oli jo kampaajana todella ikävän oloinen ja totuutta karsastava sekä asioiden mennessä pieleen, nousi hän vahvasti takajaloilleen puolustamaan pieleen mennyttä hommaa, mutta tietenkin väärinpäin, eli vain omien silmälasiensa kautta. En siedä tällaisia persoonia olkoonkin he miten vahvoja hyvänsä, sillä joskus myös vastapuoli voi olla vahva ja silloin kipinöi !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hän toimii mallina jalat levällään ja hatustaan kiinni pitäen. Karmea emäntä, joka viilannut heimoaan 100% linssiin, itse nauttien heimojen tuomasta varallisuudesta ympäri Eurooppaa Aperolia aina siemaillen ja liihotellen mekoissaan, joiden saumoja ei ole edes viimeistelty!
Itse olet sitten muuten vain jalat levällään milloin missäkin.
Uuuh.. -Nyt osui ja sattui ..
Nyt taitaa olla Mrs Bypias linjoilla itse. Totuus on, että avaat aina jalkasi levälleen esitellessäsi Praton mekkojasi, lisäksi nostat kätesi hatun lieriin niin tuhatkertaisesti, että kun sinulla ei ole hattua, teet sen maneerina. Oikeat nallit sulkevat jalkansa nätisti ja tietävät mihin kätensä laittavat kuvauksissa.
Huvittaa nää alaspäin peukuttajat. Kerrot ihan faktoja, niin joukkolynkkaajia ottaa päähän kun kaikki ei olekaan yrityksessä niin feikkiä mitä näemmä haluttaisiin.