Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.
Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono.
Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.
Mitä siinä selittelyssä sanottiin?
En jaksanut lukea kunnolla. Koitan etsiä sen tekstin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa se naisviha perseeseenne. Jos kyseisen yrittäjän kymmenet ja taas kymmenet entiset työntekijät ovat vaihtaneet kokemuksiaan keskustelupalstoilla jo viimeiset 3 vuotta, ei todellakaan ole savua ilman tulta.
Taitaa se naisviha olla siellä johtoportaassa ja omistajassa, kun selviää miten (yleensä naispuolisia) työntekijöitä on kohdeltu.
Femina femini lupus sanoivat jo muinaiset roomalaiset.
Nainen on naiselle susi.
Tässä se nyt nähdään taas.
Löysin vielä sähköpostin roskakorista selittelyn.
BYPIAS - tiedoksi asiakkaillemme
Mediassa on esitetty väitteitä, jotka antavat tuotteidemme valmistuksesta, merkintäkäytännöistä ja yrityskulttuuristamme virheellisen kuvan.
Julkaisemme tänään kirjallisen selvennyksen, jossa avaamme kokonaisuuden täsmällisesti ja faktapohjaisesti sekä vastaamme esitettyihin kysymyksiin selkeästi.
Haluamme varmistaa, että asiakkaamme saavat ajantasaisen ja kattavan tiedon suoraan meiltä. Luottamus on toimintamme perusta.
Kiitos luottamuksestanne
Öö, no nythän ne myyjät saa fudut, kun bisnes kaatuu. Miten meni noin niinku
Kevään 2026 tuotteissa huomasin "ihanan pehmeät neuleet" ja tuotekuvauksessa vilahtelee sanat kashmere, luksus ja laatu. Tuoteselosteessa sitten: 50% viskoosi, 27% polyesteri, 23% polyamidi.
Sama juttu koruissa, ranskalaista designia ja Paris + luksus. Made in China. Järkyttävään ylihintaan myynnissä.
Eipä oo muuten ainoo suomalainen naisjulkkis, joka esiintyy suunnittelijana ja esittelee muiden suunnittelemia vaatteita muka itse luominaan. Mikä siinä suunnittelijan tittelissä niin kiehtookaan, että sellaista pitää esittää, vaikkei sellaiseen itse pystykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa se naisviha perseeseenne. Jos kyseisen yrittäjän kymmenet ja taas kymmenet entiset työntekijät ovat vaihtaneet kokemuksiaan keskustelupalstoilla jo viimeiset 3 vuotta, ei todellakaan ole savua ilman tulta.
Taitaa se naisviha olla siellä johtoportaassa ja omistajassa, kun selviää miten (yleensä naispuolisia) työntekijöitä on kohdeltu.
Osa keskusteloista ei ymmärrä lukemaansa, kun se ideologinen tunteiden palo lähtee laukalle. Nämä dunningkrugerit ovat juuri näitä kiihkofemakkoja, joille tärkeintä on saada se oma ideologinen viesti palstalle.
Kyllähän se on suunnittelija. Ihan itse on suunnitellut yrityksensä ja sen toteutuksen ja ilmeisesti osan vaatteistakin. Eihän sitä kauppiaan tokikaan tarvitse ihan kaikkea itse suunnitella. Että ei se nyt siinä kohtaa ihan väärässä ole.
Kaupat, sisustus ja vaatekaupat varsinkin myy enemmän mielikuvia ja unelmia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Toi hänen korumyyntinsä näyttää todella erikoiselta vaikka onkin vain yksi osa isoa brändiä. Hinnat niissä on jotain aivan käsittämätöntä. Ideana näkyy olevan myydä valikoima esim Moshilta hankittuja tuotteita jotka on jopa puolet kalliimpia kuin Euroopassa. Sekaan ujutetaan sen lisäksi pilipali-rihkamakorut joissa lukee joissain tapauksissa vielä "ranskalaista designia". Ja niissä on sitten 90 prosentin katteet. Kiva kassavirta tuostakin syntyy.
Ja tämäkö jäisi vain koruihin? Eiköhön ne hinnat ole muissakin samalla tavalla rakentuneet. Temussa pellavapaita on n. 9 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin osoitteeseen valitetaan työilmapiiristä? Siitä että esimies huutaa ja raivoaa? Kertokaa. Ja mitä sillä valituksella saisi aikaan?
Ammattiliittoon. Työsuojeluvaltuutetulle. Jos on rikos kyseessä, niin se on poliisiasia. Ja jos et tykkää työpaikasta, niin otat lopputilin. Niin me kaikki muutkin tehdään.
Aivan. Toivoisi kyllä, että kunnolla tutkittaisiin kaikki alkaen työntekijöiden kohtelusta, lappujen vaihtamisiin ja alkuperän häivyttämisiin sekä väitteisiin omasta suunnittelusta ja kotimaisuudesta.
Kaikki moraalittomuus ja epäeettisyys ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä ja itse ainakin tarkalla korvalla kuuntelen ja seuraan, miten ne yritykset toimivat, joiden palveluja käytän. Ei tarvitse syyllistyä rikokseen, jotta otan tosissani törkeydet.
Tästä kyseisestä puljusta olen saanut kylmiä väreitä aivan alusta lähtien. Taas totesin, että vaisto ei ollut väärässä.
YLE valikoi tarkkaan, mitkä tosiasiat se lukijoilleen ja katsojilleen kertoo. Epämieluisat tosiasia jätetään kertomatta ja niistä mieluisista tosiasioista tehdään se pääpointti. Esimerkiksi tilastoista kerrotaan vain ne omaa agendaa tukevat tilastot. Muut jätetään kertomatta. On "lähdekritiikkiä" ja lähdekritiikkiä. Kuinka naiiveja te YLE-fanitytöt ja soijapojat oikein olette?"
Kylläkyllä trollitehdas tietää aina totuuden ylestä...
Vierailija kirjoitti:
YLE valikoi tarkkaan, mitkä tosiasiat se lukijoilleen ja katsojilleen kertoo. Epämieluisat tosiasia jätetään kertomatta ja niistä mieluisista tosiasioista tehdään se pääpointti. Esimerkiksi tilastoista kerrotaan vain ne omaa agendaa tukevat tilastot. Muut jätetään kertomatta. On "lähdekritiikkiä" ja lähdekritiikkiä. Kuinka naiiveja te YLE-fanitytöt ja soijapojat oikein olette?"
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/d4853aeb-dcd8-4a24-91ef-30ded9af92ae
Vierailija kirjoitti:
Ettekä te ole edes ostaneet ainuttakaan sen myymää vaatetta, mutta melskaatte ja tuomitsette täällä täynnä raivoa.
Mitenkä se sanonta nyt menikään, ei ole kateellisen naisen vihan voittanutta.
Emme ole ostaneet ja sinä melskaat. Olet kateellinen meille, että emme ole niin tyhmiä, että olisimme ylihintaisia bohoriepuja ostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa työpaikkoja on wc eikä ämpäri taukohuoneen nurkassa.
Mitäh? Onko toi enää laillistakaan?
Älä muuta sano. On varmaan myyjällä kivaa, varsinkin kuukautisten aikaan... not.
Vierailija kirjoitti:
No nysse on jo persukin. 🙄 Mitä sitten seuraavaksi? Natsitervehdyksiä?
Firman verkkosivuilla on mielenkiintoinen vastuullisuus-osio:
BYPIASilla me tarjoamme avoimen työilmapiirin, jossa jokaisella bypiaslaisella on mahdollisuus vaikuttaa. Kohtelemme työntekijöitämme tasa-arvoisesti ja kevyen hierarkiamme ansioista kommunikointi työntekijöidemme kanssa on helppoa ja vaivatonta.
Ei kuulosta ihan siltä firmalta mikä on ollut kohun keskiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/d4853aeb-dcd8-4a24-91ef-30ded9af92ae
Miten tämä Iltalehden uutinen liittyy yleen?
Siten, että asiakkaat voivat päättää, haluavatko yhä käydä tällaisessa puljussa. Ja siten, että tuovat esiin myös muun härskin toiminnan kuin työntekijöiden huonon kohtelun. Mutta ikäväähän se on tietysti menestyjäyrittäjålle, että nyt mahdollinen asiakas päättää ihan tiedon eikä mielikuvien perusteella. Voi että.