Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (888)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Emme tunnista laajaa tai rakenteellista työilmapiiri- tai johtamisongelmaa."
Niin, tuossahan se villakoiran ydin on sanottu, Pian omin sanoin Taloussanomissa.
Se, ettei hän tunnista ongelmaa, ei tarkoita, etteikö sitä olisi.
Olisi kannattanut tunnistaa tuo ongelma ajoissa. Nyt kulissit kaatuvat ryskyen.
Nyt kannattaisi palkata kriisiviestijä jos haluaa jatkaa alalla. Ensimmäisenä se kriisiviestijä sanoo, että pyydetäänpä nyt anteeksi. Tämä emme tunnista on sitä itsensä suohon upottamista. Homma jatkuu ja jatkuu. Pia, tää on ilmaista: pyydä ihan kaikilta anteeksi, aloita sillä. Sano, että korjaatte tapanne, kanna ITSE vastuu, älä heittele työntekijöitä bussin alle.
Fiksu yrittäjä olisi jo pyytänyt anteeksi ja ehdottanut jonkinlaista kompensaatiota työntekijöille.
Kuulostaa tuon jutun perusteella samanlaiselta esimieheltä, kuin itselläni oli aikanaan, kun olin Prisman kassalla töissä pienellä paikkakunnalla.
Esimies ei välittänyt tippaakaan työntekijöistään, vaan teki kaikkensa, jotta asiakkaiden negatiiviset palautteet tulisivat varmasti työntekijöiden tietoon ja uhrasi työntekijöiltä kaiken, jotta älyttömimmätkin asiakkaiden pyynnöt tulisivat toteutetuiksi. Hän myös rankaisi työntekijöitä virheistä, hyvää palautetta oli turha odottaa, mutta tietysti pienestäkin virheestä tuli heti suoraa negatiivista palautetta.
Ja itse pääsin vielä suht helpolla, koska esimies ei henk.koht. inhonnut minua, moni muu työkaveri ei päässyt edes näin vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Välimerelliseen aiheeseen sopiva muistutus antiikin Kreikasta.
Hybris ja Nemesis ovat antiikin kreikkalaisen mytologian ja ajattelun käsitteitä, jotka kuvaavat syy-seuraussuhdetta: hybris on liiallista ylpeyttä ja ylimielisyyttä, joka johtaa vääjäämättä Nemesiksen, jumalaisen koston tai oikeudenmukaisen rangaistuksen, langettamaan tuomioon. Tämä pari symboloi tasapainon palauttamista, kun ihminen on ylittänyt rajansa.
Osuva allegoria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuossahan se villakoiran ydin on sanottu, Pian omin sanoin Taloussanomissa.
Nyt kannattaisi palkata kriisiviestijä jos haluaa jatkaa alalla. Ensimmäisenä se kriisiviestijä sanoo, että pyydetäänpä nyt anteeksi. Tämä emme tunnista on sitä itsensä suohon upottamista. Homma jatkuu ja jatkuu. Pia, tää on ilmaista: pyydä ihan kaikilta anteeksi, aloita sillä. Sano, että korjaatte tapanne, kanna ITSE vastuu, älä heittele työntekijöitä bussin alle.
Älä nyt, tästä saavat kriisiviestinnän kouluttajat herkullisen malliesimerkin esitettäväksi varoittavana tosielämän keissinä: Kuinka vääränlainen viestintä ja kaiken oman vastuun sekä omien virheiden kieltäminen kaataa hetkessä miljoonien liikevaihdollisen lifestyle-brändin. Helmat vain hulmahtavat, lierihattu lentää nurkkaan ja firma on nurin ennen kuin Pia ehtii sanoa kiss......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä? Siis, jos joku 3-kymppinen nainen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, häntä voisi luulla 5-kymppiseksi; ja jos 5-kymppinen laittaisi tuollaisen mekon päälleen, hän näyttäisi 7-kymppiseltä. En tiedä, minkä ikäinen tämä yrittäjä itse on, mutta minusta hän näyttää tuossa mekossaan yli 60-vuotiaalta.
Täällä 33v joka käyttää Bypias vaatteita ja rakastaa nimenomaan Bypiasin harmonista sävymaailmaa. Koskaan ei olla luultu viiskymppiseksi, itseasiassa allekirjoittaneelta kysytään paperit kaupassa alkoholia ostaessa :D
Kaikki ei vaan tykkää kulkea jossain räikeänvärisissä Marimekon Unikko-kuoseissa.
Minulla on jo pidempään ollut sellainen intuitio näistä Marimekkoa ja muita suomalaisia design-yrityksiä haukkuvista naisista, että he eivät inhoa niinkään näitä design-yrityksiä sinänsä, vaan Suomea ja suomalaisuutta. Nämä ovat niitä "maailmankansalaisia", jotka kokevat suomalaiset ahdasmielisinä ja nurkkakuntalaisina ja haluaisivat muuttaa Suomen kansainväliseksi metropoliksi, jossa suomalaiset olisivat tosiasiallisesti vähemmistönä samalla kun enemmistä olisi monen kirjavaa kansallisuutta. Ja he katsovat edistävänsä tätä tarkoitusperää parhaiten suomalaisia haukkumalla ja arvostelemalla. Eiköhän nämä naiset löydy sieltä poliittisen vasemmiston äänestäjistä? Heitä kun tulee tällä palstalla alituisesti vastaan.
Tuli muuten mieleeni, että itselläni on muutama Andiatan mekko, neule, takki ja t-paita. T-paitakin on tosi vanha, mutta vielä sillä tämä kesä mennään. Takit laadultaan huippuluokkaa, niin materiaalit kuin leikkaukset. Että jos haluaa kestävää ja tyylikästä. Esim. toi ByPias kevään uutuus Daffodil-mekko on 239 €. En käsitä tuota hintaa jostain bulkkipellavasta. Andiata on vähän kalliimpaa, mutta on ainakin omaa suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kuuluisa kusiämpäri ole haissut liikkeessä?
Siinä on isot tallit ja hevosten ulkoaitaukset vieressä, niin ehkä ei helposti erotu.
Vierailija kirjoitti:
Aika rytinällä murtui tämä pato, mikä näyttää kerääntyneen jo lähes vuosikymmenen ajan. En toivo Pialle mitään pahaa, hän on varmasti tehnyt töitä ihan helvetisti mutta jonkinlaista itsereflektiota nyt tarvittaisiin.
Yksinkertaiset ihmiset eivät kykene itsereflektioon tai introspektioon. Koska se vaatisi kriittistä omien ajatusten ja tunteiden kiihkotonta arviointia. Ihminen, joka ei näe omassa toiminnassaan mitään ongelmaa, vaan päinvastoin selittää ongelmatilanteet muista johtuviksi, on yksinkertaisesti kykenemätön tähän. Hän elää omassa miellyttävässä kuplassaan, kunnes se puhkeaa jonkin kriisin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että harvoin olen saanut pelkkien lehtijuttujen perusteella ihmisestä niin huonoja viboja kuin tästä Piasta. Läpeensä omahyväisen oloinen, menestys todellakin noussut päähän.
Kun noita lehtijuttujen kuvia katsoo, niin juurikin omahyväisyys on se sana, mikä niistä kuvista kyllä nousee päällimmäisenä mieleen.
Eikös se Kalastajan vaimo toiminut joskus ihan byPiasin mallinakin? Ainakin Piasin nettikauppojen kuvissa oli.
Sillä lailla kyllä sopivat toisilleen hyvin, että toinen ei sitten ollutkaan kalastajan vaimo ja toisen vaatteet ei olleetkaan by Pia tai Pia'sin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää että pokkana myydään omina tuotteina, omassa verkkokaupassa, samoja tuotteita joita on netin kauppa-alustat pullollaan. Siis 2026, kun verkko on kaikkien saatavilla ja aivan kaikki löytyy nopealla googlauksella.
Ei tainnut olla vielä googlen kuvahakua firman alkuaikoina. Muutenkin kaikki on jymähtänyt siihen alkuun: hatut, korut, liehukkeet. On kai se klassista rantatyyliä, mutta kyllä beacheillä nyt enemmän näkee lippiksiä ja uikkareita, jotka jättää perskannikat paljaiksi.
Ei lihavat pidä paljastavia vaatteita. Ja hoikat ei pidä noita telttoja mitä pia myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi palkata kriisiviestijä jos haluaa jatkaa alalla. Ensimmäisenä se kriisiviestijä sanoo, että pyydetäänpä nyt anteeksi. Tämä emme tunnista on sitä itsensä suohon upottamista. Homma jatkuu ja jatkuu. Pia, tää on ilmaista: pyydä ihan kaikilta anteeksi, aloita sillä. Sano, että korjaatte tapanne, kanna ITSE vastuu, älä heittele työntekijöitä bussin alle.Fiksu yrittäjä olisi jo pyytänyt anteeksi ja ehdottanut jonkinlaista kompensaatio
Ei narsistit pysty pahoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika rytinällä murtui tämä pato, mikä näyttää kerääntyneen jo lähes vuosikymmenen ajan. En toivo Pialle mitään pahaa, hän on varmasti tehnyt töitä ihan helvetisti mutta jonkinlaista itsereflektiota nyt tarvittaisiin.
Siis joko täällä tai Jodelissa oli viime vuonna viesti jossa toivottiin että MOT tai joku muu alkaisi tutkia tätä brändiä. Hienoa että toimittaja ovat täällä ja Jodelissa.
Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.
Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono.
Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.
Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono.
Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.
Mitä siinä selittelyssä sanottiin?
Jotenkin tosi harmi, että tuo menestystarina olikin jotain muuta. Ei ollutkaan suomalainen huipputarina, jossa on osuttu kultasuoneen ja kaikki on trallalaa. Vaan ihan jotain muuta. Huono työilmapiiri, epäasiallinen kohtelu ja pelolla johtaminen on sellaisia, että niistä jää traumat useiksi vuosiksi. Tällaisia keski-ikäisiä esihenkilö rouviahan riityää, ja jotenkin kummasti kestää aikansa ennen kuin en tulevat päivänvaloon jos tulevat. Mutta, ei ole ainutlaatuista tämä käytös ja osa rouvista sen kun jatkaa ja joku suojelee. Valtion virastoissa ja siellä perheyrityksissä, sama tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä?
Se on lifestyle-konsepti mitä hän myy. 40+ muijat kävelemässä pastellivärisissä kaavuissaan jossain hiekkarannalla Välimerellä kuoharilasi kädessä (ja 2 euron Temu-korut kimaltelee auringossa joista maksoivat 80 euroa, sentään pariisilaista desinkkiä)
Kiitos päivän parhaista nauruista! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Hah, kiitos sille sormusvertailu-linkkien postaajalle. Innostuin itsekin tekemään samanlaisia hakuja ByPias sivustolta ja kas vain, upeita koruja, ranskalaista designia, Paris ym mainittu! Mutta myöntää toki että tehty Kiinassa. Kiinalaisessa nettikaupassa tosin 90 prosenttia halvemalla kuin hänen Boutiquessaan. LOL lololol.
Joku ulkomainen oli tehnyt saman havainnon Kim Kardashianin Skims-vaatemerkistä, ne löytyi Aliexpressistä tai vastaavasta ja niihin laitettiin vain Skims-logot ja laput. Tuotteiden materiaalitiedot täsmälleen samat mutta hintaerot alushousuilla ja aluspaidoilla oli useita kymmeniä dollareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmästyttää että pokkana myydään omina tuotteina, omassa verkkokaupassa, samoja tuotteita joita on netin kauppa-alustat pullollaan. Siis 2026, kun verkko on kaikkien saatavilla ja aivan kaikki löytyy nopealla googlauksella.
Ei tainnut olla vielä googlen kuvahakua firman alkuaikoina. Muutenkin kaikki on jymähtänyt siihen alkuun: hatut, korut, liehukkeet. On kai se klassista rantatyyliä, mutta kyllä beacheillä nyt enemmän näkee lippiksiä ja uikkareita, jotka jättää perskannikat paljaiksi.
Ei lihavat pidä paljastavia vaatteita. Ja hoikat ei pidä noita telttoja mitä pia myy.
Tätä vähän epäilinkin, kun kysyin aiemmin, että eikö nämä vaatteet ole tehty ylipainoisille. Kiitos, että vahvistit oletukseni.