Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (888)

Vierailija
601/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä soitellut mitään kelloja, että kaikki muut kotimaiset vaatefirmat menevät konkkaan, ja yksi tekee miljoonatulosta? Vinkki, kaikki länsimaiset vaatteet tulevat Kiinasta/halvoista Aasian hikipajoista. Toivottavasti kaikki henkkamaukan ja ginatrikoon ystävät nyt pohtivat missä oloissa ja millä inhimillisellä hinnalla heidän kertakäyttövaatteensa on teetetty ja kenen taskuun voitot kilisevät. 

Tuomittavaa toimintaa kyllä ehdottomasti tilata vaatteet Temusta ja lätkäistä oma lappu tilalle. Henkkamaukat sentään tekevät tämän avoimesti, pisteet siitä.

Vierailija
602/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin muutaman kuukauden töissä paikassa jossa ei ollut wc-tiloja vaan piti käyttää läheisen rakennuksen yleisövessaa. Välissä oli vilkasliikenteinen tie eli piti kävellä tienpäähän, mennä liikennevaloista ja vessa sijaitsi rakennuksen 2.kerroksessa. Siellä vessoja oli kaksi kappaletta. Yleensä varattuina ja narkkien sotkemia. Eli lappu oveen että olen hetken tauolla ja juoksujalkaa vessaan. Näin toimin koska en voinut olla yli 6 tuntia pissaamatta. Kovin kauaa vessareissulla ei mennyt mutta ei siihen mikään 2 minuuttia riittänyt. Ikinä en käynyt enempää kuin kerran vessassa.

Sitten alkoi valitus yrittäjältä että väärään aikaan olen käynyt kun oli saanut kuulema palautetta asiakkailta. Ehdotti jopa että en joisi päivän aikana mitään ja riittäisi että aamulla käyn kotona vessassa ja sitten työpäivän päätteeksi voisin kipaista yleisövessaan. Tuon keskustelun jälkeen olin 2 viikkoa töissä ja vaihdoin työtä. Oli virhe aloit

Oliko tuo omistajakin nainen? Miten nainen voi ehdottaa toiselle naiselle tällaista?!? Kas kun ei käskenyt pillereillä lopettaa kuukautisiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, kiitos sille sormusvertailu-linkkien postaajalle. Innostuin itsekin tekemään samanlaisia hakuja ByPias sivustolta ja kas vain, upeita koruja, ranskalaista designia, Paris ym mainittu! Mutta myöntää toki että tehty Kiinassa. Kiinalaisessa nettikaupassa tosin 90 prosenttia halvemalla kuin hänen Boutiquessaan. LOL lololol.

Joku ulkomainen oli tehnyt saman havainnon Kim Kardashianin Skims-vaatemerkistä, ne löytyi Aliexpressistä tai vastaavasta ja niihin laitettiin vain Skims-logot ja laput. Tuotteiden materiaalitiedot täsmälleen samat mutta hintaerot alushousuilla ja aluspaidoilla oli useita kymmeniä dollareita.

Tiktokkaajat teki vertailut, esim. sama Skimssin $4.90 hintainen rintsikkatoppi löytyi AliExpressiltä, kun oli itse maksanut Kim:n Skims-merkin versiosta $46!!!!!

Vierailija
604/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on monta vastuullista tuotemerkkiä tuon Chanelin ja ByPias/Shein välillä: 

People Tree

Seasalt Cornwall

Armedangels

Filippa K

Kotn

Eileen Fisher

Everlane

Kotimaassa suunniteltuja ja laadukkaita pellavavaatteita saa ainakin Nansolta ja Andiatalta.

Nanson pellavavaatteet muuten haalistuu. Mulla on muutama ja ne on jo ihan kauhtuneen näköisiä vaikka en ole vielä edes kovin paljon käyttänyt. Siinä mielessä By Piasin vaatteiden värimaailma on ok koska vaaleassa vaatteessa haalistuminen ei heti näy.

Vierailija
605/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oikein kiittää Eeva-lehden päätoimittajaa kun hänen ansiostaan tää vyyhti alkoi kunnolla purkautumaan. Poistaminen Vuoden Eeva-ehdokaslistalta oli ehkä vain alkusoittoa, mielenkiinnolla odotamme mitä puolen miljoonan pääomatuloja nauttiva Pia tekee seuraavaksi.

Vierailija
606/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi haukutaan esim Temusta vaatteita tilaavia, ja sitten on tällainen liike, joka myy huonolaatuista vaatetta ylihintaan, joka niinikään on tehty Kiinassa.

Ja mulla on sama kokemus hyvin ohuesta pellavapuserosta kuin joku muukin täällä kirjoitti. Ihmettelin myös jo ennen kuin mistään mitään kritiikkiä olin lukenut, miksi omistaja väittää suunnittelevansa vaatteita itse, vaikka ne olivat jo jotain merkkiä, joka ei liity häneen mitenkään.

Ei kai se mikään ihme sitten ole, jos myyjä on lyhytpinnainen ja epäkohtelias, jos pitää pidättää pissat ja kakat ja siteiden vaihdot, kun vessaa ei ole, eikä se ilmaiseksi jonotettu muoviämpäri oikein iske.

Vierailija
607/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi haukutaan esim Temusta vaatteita tilaavia, ja sitten on tällainen liike, joka myy huonolaatuista vaatetta ylihintaan, joka niinikään on tehty Kiinassa.

Ja mulla on sama kokemus hyvin ohuesta pellavapuserosta kuin joku muukin täällä kirjoitti. Ihmettelin myös jo ennen kuin mistään mitään kritiikkiä olin lukenut, miksi omistaja väittää suunnittelevansa vaatteita itse, vaikka ne olivat jo jotain merkkiä, joka ei liity häneen mitenkään.

Ei kai se mikään ihme sitten ole, jos myyjä on lyhytpinnainen ja epäkohtelias, jos pitää pidättää pissat ja kakat ja siteiden vaihdot, kun vessaa ei ole, eikä se ilmaiseksi jonotettu muoviämpäri oikein iske.

Tämä on nyt sitä parempaa temutusta. 

Vierailija
608/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.

Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono. 

Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.

Et ole ainoa! Tuo nimi on kieliopillisesti päin mäntyä. 

Vierailija
609/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuohan ovat ainoat vaihtoehdot. 

Eikä harmonisia värejä löydy muilta valmistajilta."

Niiinpä. Lihaville kun ei tahdo löytyä minkäänlaisia vaatteita.

Vierailija
610/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hänen korumyyntinsä näyttää todella erikoiselta vaikka onkin vain yksi osa isoa brändiä. Hinnat niissä on jotain aivan käsittämätöntä. Ideana näkyy olevan myydä valikoima esim Moshilta hankittuja tuotteita jotka on jopa puolet kalliimpia kuin Euroopassa. Sekaan ujutetaan sen lisäksi pilipali-rihkamakorut joissa lukee joissain tapauksissa vielä "ranskalaista designia". Ja niissä on sitten 90 prosentin katteet. Kiva kassavirta tuostakin syntyy.

Vierailija
611/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne vaatteet on ihanan näköisiä ja värimaailma on kaunis. Rahaa minulla ei ole noin kalliisiin vaatteisiin ollut, joten olen yrittänyt löytää vastaavia halvempina. Vähän vaikeaa se on täällä Suomessa kun suurin osa vaatevalmistajista tuottaa vain riemunkirjavaa muumitelttaa. 

Vierailija
612/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

By Pias on inspiroinut minua kovasti. Sen vaatteet on ihanan näköisiä ja tykkään pellavasta. Myymälätkin on niin kauniisti sisustettuja. Todellinen ilo näiden kaikkien kukertavien kaapukauppojen jälkeen.

Mistä tämän  kohun tietää kateudeksi? Siitä, että Pia just kerkesi avata uuden liikkeen, esiintyä lehdessä yms. Ajankohta sopii juuri siihen, että pahantahtoisuuden voimalla jotkut haluavat nyt painaa tämän yrittäjän alas. 

Asiallinen ja oikeutettu kritiikki ei saa koskaan siipiä tällä tavalla. 

Väitätkö tosissasi ettei YLEllä ja isoilla medioilla ole lähdekritiikkiä? Eivät he ihan oikeasti julkaise yhtään mitään ilman taustojen tarkistamista. Ei tässä nyt kateudesta ole valitettavasti ollenkaan kyse.

YLE valikoi tarkkaan, mitkä tosiasiat se lukijoilleen ja katsojilleen kertoo. Epämieluisat tosiasia jätetään kertomatta ja niistä mieluisista tosiasioista tehdään se pääpointti. Esimerkiksi tilastoista kerrotaan vain ne omaa agendaa tukevat tilastot. Muut jätetään kertomatta. On "lähdekritiikkiä" ja lähdekritiikkiä. Kuinka naiiveja te YLE-fanitytöt ja soijapojat oikein olette?

Vierailija
613/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeä vihakampanja vanhempaa menestynyttä naisyrittäjää kohtaan.

Naisvihaa puhtaimmillaan. Naiset eivät saisi pärjätä, eikä menestyä. Ei varsinkaan jos on vaan kampaaja tms. alunperin.

Tyytymättömän työntekijän oikea valitusosoite on liitto ja työsuojeluvaltuutettu. Ei media. Samoin tyytymätön asiakas voi valittaa kuluttaja-asiamiehelle. Ei mediaan.

Pidän erittäin raukkamaisena ja ilkeänä, että Suomen päämedioissa aletaan haukkumaan ja maalittamaan yhtä yksittäistä yrittäjää. Hän on yksityishenkilö vaikka hänellä yritys onkin.

Tsemppiä Pialle! Hienoa, että olet tarjonnut vaihtoehtoista vaatetyyliä suomalaisille naisille.

Samaa mieltä. Suomessa ei ole yrittäjiä muutenkaan liikaa. Vanhempia naisia varsinkaan.

Suomessa TODELLAKIN on naisyrittäjiä ja myös vanhempia naisia. Itselle tulee omasta lähiympäristöstä pk-seudulta mieleen monta. Suurin osa näistä naisista on sellaisia, joita arvostan kovasti. Ovat kaikki ystävällisiä ja miellyttäviä ja tuotteissa, joita myyvät on kate kohdillaan. 

Pia ei ole myynyt mitään erityistä vaan ihan tusinakamaa järkyttävään ylihintaan. Itse en laadun takia tuollaista osta, mutta heti voisin nimetä monta liikettä, jotka myyvät ihan vastaavaa puoleen hintaan (ja Italiassa vielä halvemmalla toki). 

Kukaan ei kiusaa tai canceloi rehellistä yrittäjää vaan valheellinen bränditarina poksahti. Ainakin minulle on täysi mysteeri, mistä tässä brändissä alunpitäen maksettiin, mutta ehdotan, että entiset asiakkaan laitatte itsellenne sellaisen tusinabohokodin, joita nuo By Pias myymälät ovat. Suoraan voitte kopioida Pintrestistä, mitään uniikkia niissä ei ole. Ja raha kaikkeen tusinakivaan löytyy omasta lompakosta, kun vastaisuudessa ette maksa tyhjistä mielikuvista.

Vierailija
614/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut kummoinen kunnioitus työntekijöitä kohtaan edes yrityksen perustamisen alkumetreillä. Yrittäjä kertoo Sisustajantaivas-blogissaan löytäneensä eläkkeellä olevan ompelijan, jonka kanssa solmi "oravannahkakaupat". Eläkeläinen ompeli yritykselle pellavamekkoja ja sai vastapalveluksena Pialta ilmaisen kampaamokäynnin. Ei puhettakaan kunnon palkanmaksusta ja niihin liittyvistä lakisääteisistä velvotteista!

Vierailija
615/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun joku vinkkasi Riviera Maisonin. Niillä on ihania tuotteita. Olin sen jo unohtanut.

Vierailija
616/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne vaatteet on ihanan näköisiä ja värimaailma on kaunis. Rahaa minulla ei ole noin kalliisiin vaatteisiin ollut, joten olen yrittänyt löytää vastaavia halvempina.

Et sitten ole Prismassa käynyt? Siellä on naistenvaateosasto pullollaan hempeitä pastellivärejä. Ketjuhan on lisäksi Suomen suurin vaatekauppa myynnin määrällä mitattuna.

Vierailija
617/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen sanonut, että jatkan Bypiasia niin kauan, kun saan tehdä tätä intuitiolla ja flowlla. Jos tästä yritetään luoda tilastoarvioitua, varmistellen suunniteltua jargonia, niin sitten lopetan."

Osaisiko joku kielitieteilijä kertoa, mitä tämä yrittäjä yrittää tuossa sanoa. Minusta tässä nyt syntaktisesti jotenkuten  oikein muodostettu lause ei aukea semantiikan kannalta. Ymmärän toki käytettyjen käsitteiden merkityksen, mutta kokonaismerkitys jää vähän hämäräksi.

Pia ei arvosta talousammattilaisia eikä näiden Exceleitä. Eikä ammattisuunnittelijoita. Eikä myyjiään. Eikä... (saa jatkaa). Tavallaan ymmärrän tuon tilastojen vihaamisen, koska se on aina menneisyyteen tuijottamista, mikä ei sovi muotialalle.

Vierailija
618/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa tähän yrittäjään henkilönä, mutta kertokaapa naiset noista pastelliväreistä. Eivätkö tuollaiset värit ole mummovärejä? 

Se on lifestyle-konsepti mitä hän myy. 40+ muijat kävelemässä pastellivärisissä kaavuissaan jossain hiekkarannalla Välimerellä kuoharilasi kädessä (ja 2 euron Temu-korut kimaltelee auringossa joista maksoivat 80 euroa, sentään pariisilaista desinkkiä)

Tämä.

Vierailija
619/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa jota ärsyttää tuo firman nimi? Mun mielestä typerä nimi.

Mä sain tietää tästä firmasta varmaan parisen vuotta sitten, kun tuli somessa vastaan. Aloin seurata ja tilasin uutiskirjeen koska mun mielestä kivoja mekkoja. Mitään en kuitenkaan tilannut koska liian kalliita mulle ja onneksi en tilannut, jos laatu on huono. 

Tänään tuli joku selittely sähköposti liittyen tähän kohuun ja sitä myöten peruin uutiskirjeen tilaamisen ja somessa lopetin seuraamisen.

Et ole ainoa! Tuo nimi on kieliopillisesti päin mäntyä. 

Mutta niin on Skimskin. Ainakin minä luulin että sillä tarkoitetaan jollain tapaa Kim's.

Vierailija
620/888 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne vaatteet on ihanan näköisiä ja värimaailma on kaunis. Rahaa minulla ei ole noin kalliisiin vaatteisiin ollut, joten olen yrittänyt löytää vastaavia halvempina.

Et sitten ole Prismassa käynyt? Siellä on naistenvaateosasto pullollaan hempeitä pastellivärejä. Ketjuhan on lisäksi Suomen suurin vaatekauppa myynnin määrällä mitattuna.

Olen käynyt. Ei Prismassa ole pellavaa eikä oikein edes puuvillaakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi