Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus bypias-kaupasta?

Vierailija
19.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html

Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.

Kommentit (3509)

Vierailija
3481/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras boikotti on olla ostamatta näitä rätei ja lumpui,  edes kirpparilta.

Eihän firma mitään saa joku ostaa kirpparilta. Jamiksi ratkaista kuluttajia jos haluavat myydä vaatteitaan. 

Vierailija
3482/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ylimielistä asiakaspalvelua Wilhelmiinassa ja eikohän vaatteet hankittu pratosta hikipajoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3483/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ylimielistä asiakaspalvelua Wilhelmiinassa ja eikohän vaatteet hankittu pratosta hikipajoista

Eikös tässä itse kukin osta vaatteet pratosta, tullut harvinaisen selväksi. Eri asia että kuka viimeiseen asti pimittää tietoa ja harhaanjohtaa asiakkaita.

Vierailija
3484/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufff sitä ollaan ihan ruotsalaiseen mediaan päästy: https://www.bbl.fi/2026-02-26/medier-falsk-marknadsforing-och-mobbning-…;

Vierailija
3486/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo sun linkki toimi? Onko tuo Borgåbladet uutinen? Mun serkku linkkasi helmikuussa ruotsinkielisen uutisen ja varmaan sama kyseessä.

Vierailija
3487/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sun linkki toimi? Onko tuo Borgåbladet uutinen? Mun serkku linkkasi helmikuussa ruotsinkielisen uutisen ja varmaan sama kyseessä.

On näköjään, mä näin sen uutisen ruotsiksi myös helmi-maaliskuussa.

Vierailija
3488/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä632 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin jotain toimittajaa ottamaan koppia tästä ja tehdä juttu Bypias yrityksen näkökulmasta My day tyyppisesti, menisi mukana siinä päivittäisessä tekemisessä yrityksen eri organisaatioissa ja mukana tekemisessä, mukana suunnittelusta myyntiin. Tässä olisi haaste jollekin toimittajalle, se joka uskaltaa nousta valtamediaa vastaan ja tehdä rehellisen jutun kaunistelematta ja vääristelemättä. Se olisi tutkivaa journalismia, ei nämä jotka tehtailee klikkiotsikoita. Äänestäisin heti vuoden journalistiksi!

Itseasiassa huono idea. Minulla oli kolme päivää toimittaja mukanani koko ajan paitsi kun menin nukkumaan. Minä ja yrityksen PR suunnittelimme tarkasti mitä päivien ohjelman. Vieraulut ja tapaamiset asiakasyrityksissä, aiheet mistä puhumme, keit oman yrityksemme edustajia kohtasimme. 
#yle #mot koppi aiheesta huomattavasti parempi.

Yle on tainnut alusta asti valita puolensa joten en usko että tekee yrityksestä yhtään positiivista tai edes oikeudenmukaista juttua. Äänestän että Arman Alizad ottaisi koppia ja tekisi jutun. Ei olisi kukaan tytönhempukka.

Päinvastoin. Ylehän teki aiemmin By Pia’s -jutun, joka oli ihan katteettoman positiivinen. Vasta kun tämä törkeä vedätys ja työntekijöiden kohtelu tuli ilmi, Yle teki täysin puolueettomat, asialliset artikkelit aiheesta.

Päivä päivältä on yhä ilmeisempää, mistä täysin argumentoimaton ja perusteeton yrityksen puolustelu tulee ja se vain kaivaa kuoppaa syvemmäksi.

Vierailija
3489/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä632 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehottaisin jotain toimittajaa ottamaan koppia tästä ja tehdä juttu Bypias yrityksen näkökulmasta My day tyyppisesti, menisi mukana siinä päivittäisessä tekemisessä yrityksen eri organisaatioissa ja mukana tekemisessä, mukana suunnittelusta myyntiin. Tässä olisi haaste jollekin toimittajalle, se joka uskaltaa nousta valtamediaa vastaan ja tehdä rehellisen jutun kaunistelematta ja vääristelemättä. Se olisi tutkivaa journalismia, ei nämä jotka tehtailee klikkiotsikoita. Äänestäisin heti vuoden journalistiksi!

Itseasiassa huono idea. Minulla oli kolme päivää toimittaja mukanani koko ajan paitsi kun menin nukkumaan. Minä ja yrityksen PR suunnittelimme tarkasti mitä päivien ohjelman. Vieraulut ja tapaamiset asiakasyrityksissä, aiheet mistä puhumme, keit oman yrityksemme edustajia kohtasimme. 
#yle #mot koppi aiheesta huomattavasti parempi.

Yle on tainnut alusta asti valita puolensa joten en usko että tekee yrityksestä yhtään positiivista tai edes oikeudenmukaista juttua. Äänestän että Arman Alizad ottaisi koppia ja tekisi jutun. Ei olisi kukaan tytönhempukka.

Päinvastoin. Ylehän teki aiemmin By Pia’s -jutun, joka oli ihan katteettoman positiivinen. Vasta kun tämä törkeä vedätys ja työntekijöiden kohtelu tuli ilmi, Yle teki täysin puolueettomat, asialliset artikkelit aiheesta.

Päivä päivältä on yhä ilmeisempää, mistä täysin argumentoimaton ja perusteeton yrityksen puolustelu tulee ja se vain kaivaa kuoppaa syvemmäksi.

Eikä yle ole ainoa joka näitä ylistämisjuttuka kirjoitti vaan tosi moni muu myös! Ihmettelin että miten on voinut saada ilmaiseksi (luultavasti?) niin paljon palstatilaa yritykselleen ja kaikki vaan suitsuttaa.. no nyt on sitten vähän eri äänet kelloissa kun alkoi asioita tulemaan julki.

Vierailija
3490/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras boikotti on olla ostamatta näitä rätei ja lumpui,  edes kirpparilta.

Eihän firma mitään saa joku ostaa kirpparilta. Jamiksi ratkaista kuluttajia jos haluavat myydä vaatteitaan. 

Kyllä ja ei. Jos myyjä on Bypias fani, hän varmasti ostaa rahalla lisää uusia Bypias tuotteita, eli ostaminen kannustaa tähän. Kaikki kirppistely ei ole ekologista.

Oikein filosofiselta kannalta voisi sanoa että tuotteen pitäminen on ilmaista mainosta yritykselle tai ainakin saattaa inspiroida muita etsimään samanlaisia vaatteita (trendi) ehkä juuri Bypiasilta, jonkun mielestä ne kai on hienoja kaikessa laaduttomuudessaan.

Vierailija
3491/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä itse kukin osta vaatteet pratosta, tullut harvinaisen selväksi. Eri asia että kuka viimeiseen asti pimittää tietoa ja harhaanjohtaa asiakkaita.

Onko vastuullisempaa ostaa tuotetta sellaiselta joka ei ole kertonut juuta eikä jaata alkuperästä ja kuitenkin tulee samasta paikasta 🤔

Vierailija
3492/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vastuullisempaa ostaa tuotetta sellaiselta joka ei ole kertonut juuta eikä jaata alkuperästä ja kuitenkin tulee samasta paikasta 🤔

Eihän pointti ole se kummasta on vastuullisempaa ostaa. Vastaus on C) eli oikeasti vastuullisesta mestasta, mutta jos huijaukseen haksahtaa niin se ei ole asiakkaan vika.
Oikea kysymys on se onko vastuullista olla sanomatta mitään (made in -lappua enempää) vai valehdella myymiensä tuotteiden alkuperästä.

Vierailija
3493/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin huvikseni bypiasin facebookkia ja ihan hirveästi mainostaa joka päivä. Onko hän aina ollut yhtä maaninen vai onko nyt pelko perseessä?

En ole koskaan ostanut häneltä onneksi mitään enkä osta tämänkään jälkeen.

Vierailija
3494/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin huvikseni bypiasin facebookkia ja ihan hirveästi mainostaa joka päivä. Onko hän aina ollut yhtä maaninen vai onko nyt pelko perseessä?

En ole koskaan ostanut häneltä onneksi mitään enkä osta tämänkään jälkeen.

Ei oo kyllä milläänlailla slow fashion meininki. (fast fashion ei koskaan voi olla vastuullinen) Se että tulee jatkuvasti uusia mallistoja, niitä valmistetaan massoittain, ja vanhoja voidaan myydää valtavilla alennuksilla kertoo paljon vastuullisuuden tilasta. Jos ensin on perusteltu että korkeat hinnat johtuu näistä ja näistä kuluista, mutta sitten se kuitenkin voidaan myydä valtavalla tappiolla -50% alessa? Ei todellakaan. Se tarkoittaa että vähintään tuon alennuksen verran siinä hinnassa on ilmaa, eli itse tuote on niin halpa että sen on pakko tulla hikipajalta. Oikeasti vastuulliset yritykset yrittävät pitää hinnat kohtuullisina koska ymmärtävät että heidän on pakko kilpailla hinnoilla sen verran mitä kulut antaa myötä, mutta juuri siksi heillä ei koskaan ole alea tai ainakaan suuria sellaisia.

Vierailija
3495/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole kyllä vastuullista nähnytkään näillä vaatteiden lanseerauksilla..

Vierailija
3496/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011906617.html

Hyvä kun tästä kirjoitellaan.

Vierailija
3497/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah siellä facebookissa on video missä muka näytetään sitä suunnittelua. Kampaaja pistänyt parastaan 😂

Vierailija
3498/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnalla-podcastin jakso oli kyllä hyvä! Voi kun olisi rouvan saanut sinne vieraaksi mutta ei ehtinyt suunnitteluiltaan ja pitää kuulemma keskittyä henkilökuntaan, varmaan täysi työ etsiä snitchaajat firmasta ketkä kertoneet orjatyövoimasta XDD 

Vierailija
3499/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah siellä facebookissa on video missä muka näytetään sitä suunnittelua. Kampaaja pistänyt parastaan 😂

Mun mielestä toi on feikki. Hätärinä nyt kursittu kasaan näin jälkikäteen? En tietenkään voi olla varma. Mutta miksei tollasta fiilistelyä ole IKINÄ ennen näytetty?

Vierailija
3500/3509 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun katsoin rouvan omia stooreja ig:ssä niin taas tulee tunne että hän itse suunnittelee kaiken, tälläisten somettamisten vuoksi varmaan moni kuvitellut näin, kun hän esittelee omaa työhuonettaan ja kertoo kuinka luovuus kukkii ja suunnittelu saa uuden ulottuvuuden vastoinkäymisten kautta. Ihminen joka ei tunne brändiä, voi harhautua juuri näiden tarinoiden ja postausten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi