Haluatteko kuulla elämästäni Sveitsissä?
Kysykää mitä vaan! Vastaan seuraavan puolen tunnin ajan.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suunnitelmissa muuttaa takaisin Suomeen?
Ei ole. Minun elämä on täällä.
Ap
Minun elämä? Häpeä, kun puhut tuolla tavalla.
Mitä pitäisi hävetä? En ymmärrä. Suomi on mulle ihan yhdentekevä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyitkö jo kaikkiin maksuihin, päiväkodista kouluun? Vai elätkö edelleen hypessä?
Mulla ei ole lapsia : ) Ja ei maksut täällä mitään ihmeellisiä ole. Rahaa jäänyt säästöön vuosien varrella ihan kivasti.
Ap
Eli elät hypessä. Jos sulla olisi perhe, ajattelisit toisin.
Missä päin Sveitsiä sinä asut?
Ap
Mitä ajattelet elintasosta, kun suurin osa menoista menee elämiseen? Asuminen, ruoka ja vakuutukset. Vaikka tlot on suurempia, niin menothan sitä tasoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyitkö jo kaikkiin maksuihin, päiväkodista kouluun? Vai elätkö edelleen hypessä?
Mulla ei ole lapsia : ) Ja ei maksut täällä mitään ihmeellisiä ole. Rahaa jäänyt säästöön vuosien varrella ihan kivasti.
Ap
Jää mullakin Suomessa palkasta puolet sijoituksiin sulla ei ilmeisesti ole perhettä nyt, mut mitä ajattelit, kun saat perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Ruoka ei varmaan ole paljon kalliimpaa kuin Suomess
Ai ruoka ei ole kalliimpaa kuin Suomessa?? Asutko edes siellä?Mulla ei ole kokemusta ruuan hinnasta Suomessa, mutta olen kuullut et hirmu kallista on.
Ap
Sanoit aiemmin, ettei varmaankaan paljon kalliimpaa kuin suomessa. Sveitsissä ruoka on paljon kalliimpaa eli asutko edes sveitsissä?
No sitten olin väärässä käsityksessä Suomen hintatasosta. Hyvä jos ei ole kallista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli elät hypessä. Jos sulla olisi perhe, ajattelisit toisin.Missä päin Sveitsiä sinä asut?
Ap
En asu sveitsissä nyt. Kysyinkin sulta, kun pyysit kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elääkö siis lapsia tekemätön henkilö koko ikänsä "hypessä"? Miksi hänen elämänsä olisi "hypeä" eikä ihan vaan (hänen omaa) elämää?
Sama kuin väittäisi että hevosia omistamaton henkilö elää hypessä, kun ei joudu kohtaamaan hevosen omistamisen hankalia puolia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi naapuri joka pimpotteli ovikelloa ja kertoi kuinka rikas sveitsiläinen poikaystävä lähetteli hänelle kymppitonneja ä, jotka tämä sitten pelasi uhkapeleistä.
Ja paskan marjat. Joku rikas sveitsiläinen ei olisi sen tyypin kanssa ollut tai lähetellyt senttiäkään.
Miten ihmeessä ihmiset monesti luulee, että mä uskon niiden tarinoihin? Hehheh vielä nytkin monet luulee, että eräät karmivat rikokset ja sabotoinnit on jäänyt multa huomaamatta? Hilpeää!
Sitten epätoivoisasti yritetään vielä syyllistää siitä että jos on tajunnut jotsin ei epätoivoisasti uritä kertoa tai uskotella muulle, miten asiat on. Buhahaa ihan kun ne syylliset ja heidän tekonsa olisi sivuseikka koko kuviossa ? Merkillistä.
Tuo on hilpeää kun eivät tajua, että eivät ollenkaan tiedä mitä tiedän. Harvoin suoraan sanon: Älä puhu paskaa, vaikka tiedän sen. .
Ota lääkkeet ja hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Ruoka ei varmaan ole paljon kalliimpaa kuin Suomess
Ai ruoka ei ole kalliimpaa kuin Suomessa?? Asutko edes siellä?Mulla ei ole kokemusta ruuan hinnasta Suomessa, mutta olen kuullut et hirmu kallista on.
Ap
Sanoit aiemmin, ettei varmaankaan paljon kalliimpaa kuin suomessa. Sveitsissä ruoka on paljon kalliimpaa eli asutko edes sveitsissä?No sitten olin väärässä käsityksessä Suomen hintatasosta. Hyvä jos ei ole kallista.
Ap
Sanoit asuneesi Suomessa välissä, joten miten et voi tietää ja verrata Suomen ruoan hintaa Sveitsiin?
Et du fromage blanc et du yaourt pour un retraité ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Elääkö siis lapsia tekemätön henkilö koko ikänsä "hypessä"? Miksi hänen elämänsä olisi "hypeä" eikä ihan vaan (hänen omaa) elämää?
Sama kuin väittäisi että hevosia omistamaton henkilö elää hypessä, kun ei joudu kohtaamaan hevosen omistamisen hankalia puolia.
Kun ei ei ole todellista käsitystä perheen menoista niin vaikea kuvitella, että ymmärtäisi kokonaisuuden. Sveitsissä esimerkiksi päivähoito on todella kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jää mullakin Suomessa palkasta puolet sijoituksiin sulla ei ilmeisesti ole perhettä nyt, mut mitä ajattelit, kun saat perheen?
Ei kai niitä lapsia (oletan että tarkoitit lapsiperhettä) jostain haikaratoimistosta enää nykyään tilaamatta lähetetä? Eiköhän kukin osaa ihan itse harkita lasten teon finanssipuolta kun päättää tekeekö niitä vai ei. Ja voi jättää kuule vaikka tekemättä jo ei hotsita!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet elintasosta, kun suurin osa menoista menee elämiseen? Asuminen, ruoka ja vakuutukset. Vaikka tlot on suurempia, niin menothan sitä tasoittavat.
Minun elintaso on ihan riittävän korkea. Kymmenen vuoden jälkeen olen hankkinut oman asunnon ja ansainnut niin paljon, että voin opiskella maisterintutkinnon ihan uudelta alalta ja vaihtaa minun uraani täysin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun ei ei ole todellista käsitystä perheen menois
Mitä ihmeen väliä sillä, jos ei itsellä ole lapsia? En minäkään huolehdi ollenkaan tallipaikkojen hinnoista asuinalueellani, kun en omista hevosta.
JOKAIKISEN EI TARVITSE AINA MIETTIÄ JOKA ASIASSA VAIN LAPSIPERHEITÄ, SE EI OLE MIKÄÄN IHMISELON AINOA OIKEA YKSIKKÖ.
>Kun ei ei ole todellista käsitystä perheen menoista niin vaikea kuvitella, että ymmärtäisi kokonaisuuden. Sveitsissä esimerkiksi päivähoito on todella kallista.
Päivähoidon osalta puhutaan siis tuhansista euroista. Ei mistään satasista.
Jos käyskentelet sinkkuna jossain maassa niin sinulla ei ole välttämättä ole kösitystäkään mitä eri palvelut maksavat.
"Mitä ajattelet elintasosta, kun suurin osa menoista menee elämiseen? Asuminen, ruoka ja vakuutukset. Vaikka tlot on suurempia, niin menothan sitä tasoittavat."
Miksi luulet että apn tuloista suurin osa menisi elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Enpä osaa sanoa kun tuskin on perhettä tulossa sen enempää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli elät hypessä. Jos sulla olisi perhe, ajattelisit toisin.Missä päin Sveitsiä sinä asut?
Ap
En asu sveitsissä nyt. Kysyinkin sulta, kun pyysit kyselemään.
Ok. Kyllä täällä jää hyvinkin rahaa säästöön. Hyvät palkat ja kohtuu verot. Loput sitten itsestä kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
>Kun ei ei ole todellista käsitystä perheen menoista niin vaikea kuvitella, että ymmärtäisi kokonaisuuden. Sveitsissä esimerkiksi päivähoito on todella kallista.
Päivähoidon osalta puhutaan siis tuhansista euroista. Ei mistään satasista.
Jos käyskentelet sinkkuna jossain maassa niin sinulla ei ole välttämättä ole kösitystäkään mitä eri palvelut maksavat.
Miksi pitäisi olla? Eihän ap väittänytkään tietävänsä lasten menoista mitään, omistaanhan hän puhuu. Ei todennäköisesti tiedä myöskään jäähallimaksuista tai lentolupakirjan hinnoista tai kaivostoiminnan lainsäädännöstä jos / kun ne eivät itseään kosketa. Mitä sitten?
Minä olin aikoinani nuorena opiskelijatyttönä Wallisin kantonissa Saas Feessä töissä, kuulemma ensimmäinen skandinaavi siinä kylässä silloiseen aikaan ja vapaa-aikanani vaelsin vuoristossa. Bikinit päällä, aurinkoa kun piti vähäisenä vapaa-aikana saada :D.